וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור ועל רקע הסנקציות: פוטין מבקר במצרים

נשיא רוסיה הגיע לקהיר למשך יומיים, שם ייפגש עם מקבילו א-סיסי. הוא ינסה לחזק את היחסים עם המדינה שזוכה אף היא לביקורת מצד המערב עקב מצב זכויות האדם בה. "פוטין מנצל את המדיניות האמביוולנטית של המערב במזרח התיכון"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשדה התעופה בקהיר, 09 בפברואר 2015. רויטרס
פוטין פוגש את א-סיסי בשדה התעופה בקהיר, הערב/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שני) לביקור במצרים לראשונה מזה עשור. זאת, במטרה לחזק את יחסיה של מוסקבה עם קהיר לנוכח הבידוד הבינלאומי שלה בעקבות מעורבותה במשבר באוקראינה. כמו כן, גם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שזוכה לביקורת מצד המערב עקב מצב זכויות האדם במדינה, מעוניין לשפר את קשריה של מצרים עם משטרים שנושא זכויות האדם לא נמצא בראש מעיניהם. ביקורו הקודם של נשיא רוסיה במצרים היה ב-2005, אז נפגש עם הנשיא חוסני מובארק, שהודח כעבור שש שנים במהפכה עממית.

"המנהיגים ידונו בעיקר על חיזוק קשרי המסחר והכלכלה בין המדינות", נמסר בהודעה רשמית מטע הקרמלין לפני הביקור. בין היתר, צפוי להיחתם הסכם בין סוכנות הידיעות הרוסית "רוסיה סגודנייה" והעיתון המצרי אל-אהרם, שנמצא בבעלות המדינה. רק אתמול הקדיש העיתון כתבה שלמה לכבוד נשיא רוסיה, שכותרתה הייתה - "פוטין – גיבור של העידן הנוכחי". השניים צפויים לדון גם במשברים בעיראק, בסוריה, בלוב ובסכסוך הישראלי-פלסטיני.

עוד ידיעות מהעולם
האם המגיש הבכיר באמת חמק מפגיעת קטיושה של חיזבאללה?
העיר הירדנית שבה מסרבים להתאבל על מות הטייס

כרזה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקהיר לקראת ביקורו במצרים, 09 בפברואר 2015. רויטרס
כרזה של פוטין ברחובות קהיר לקראת ביקורו, היום/רויטרס

א-סיסי כבר ביקר בעצמו ברוסיה בחודש אוגוסט האחרון ודן עם פוטין באספקת נשק וציוד לארצו, שמתמודדת עם ארגוני טרור עולמי בחצי האי סיני. שלושה חודשים לאחר מכן נפגשו שרי ההגנה של שתי המדינות בקהיר – לראשונה מאז העידן הסובייטי. התקשורת הרוסית דיווחה כי שני הצדדים היו קרובים לחתום על הסכם בסך שלושה מיליארד דולר, שבמסגרתו תספק מוסקבה טילים מטוסים, בהם מיג-29, ומסוקי קרב. עם זאת, מאז חידשה וושינגטון את אספקת הנשק לקהיר – ייתכן שבשל החשש מההשפעה הרוסית – והעבירה לה מסוקי קרב מדגם אפאצ'י.

"פוטין ממשיך לנצל את המדיניות האמביוולנטית ומלאת הסתירות של המערב ביחס למזרח התיכון", הסבירה אנה בורשצ'ווסקייה ממכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון. "כל עוד שוושינגטון מבקרת את ההידרדרות בדמוקרטיה במצרים, זה משאיר לפוטין דלת פתוחה להשיג השפעה במדינה על חשבון האינטרסים האמריקניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully