וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המגיש הבכיר באמת חמק מפגיעת קטיושה של חיזבאללה?

9.2.2015 / 12:59

מנחה רשת NBC בריאן וויליאמס כבר התנצל על סיפור מפוברק ולפיו נקלע לחילופי אש כבדים בטיסת מסוק בעיראק. אך גם לטיסתו במסוק ישראלי באזור הגבול ב-2006 יש לפחות ארבע גרסאות שונות

צילום: ערוץ היוטיוב של אוניברסיטת פיירפילד, עריכה: יאיר דניאל

מגיש החדשות האמריקני, בריאן וויליאמס, נאלץ לצאת לחופשה מהגשת מהדורת החדשות המרכזית של רשת NBC, אחרי שהתגלה כי תיאר בצורה מסולפת את חוויותיו משדה הקרב בעיראק. כעת מתברר כי לוויליאמס יש גם כמה גרסאות לסיפור מפורסם אחר, הקשור למלחמת לבנון השנייה.

כלי תקשורת בארה"ב שלפו אתמול מהאוב קטעי וידאו, המדגימים כיצד חוויותיו של וויליאמס מביקורו בגבול ב-2006, התחלפו זו בזו והוגזמו ככל שהתרחק מהביקור במזרח התיכון. כך למשל, בראיון עם סטודנט באוניברסיטת פיירפילד בקונטיקט, ב-2007, סיפר וויליאמס: "רקטות קטיושה חלפו ממש מתחת למסוק שבו היינו". "מזל שנשארתי בחיים", ציין המגיש הבכיר, "יש לי מזל שאני יושב כאן". הוא תיאר את המלחמה ככזו שאירעה "לפני כמה שנים", בעוד שחלפה רק שנה אחת, ותיאר את המאורעות כ"משהו שאני בדרך כלל נוטה לשכוח".

זכרונו של וויליאמס כנראה באמת תעתע בו: בכתבה ששידרה NBC בחודש יולי 2006, ושכללה צילומים מתוך המסוק, לא נראה שהמגיש הבכיר היה נתון בסכנה להיפגע מהרקטות ששיגר חיזבאללה. הכתבה, שגובתה בפוסט שפרסם וויליאמס בבלוג שהוא מפרסם באתר האינטרנט של הרשת, הוא ציין כי חילופי האש כבר הסתיימו בזמן שהמסוק הגיע לאזור. לדבריו, הוא "טס בבלק-הוק בגובה 1,500 רגל, עם קצין ישראלי בכיר, והבחין בשיגור קטיושות ממרחק של שישה מיילים" (כמעט 10 קילומטרים). "ראיתי את השיגור, את העשן, ואז שיגור נוסף, פיצוץ כתום ועוד עשן כאשר הרקטה יצאה לעבר ישראל", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריאן ויליאמס מדווח מחיפה ב-2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגרסה שלישית של הסיפור, שסיפק וויליאמס כאשר התארח באותו חודש ברשת MSNBC, סיפר כי הרקטות נורו "בדיוק 1,500 רגל מתחת למסוק". הוא הוסיף בכתבה כי "זו הייתה דרך מרתקת לראות את המלחמה, את מה שקרה ואת הנזק שנגרם".

וויליאמס סיפק גרסה רביעית של הסיפור, דרמטית הרבה יותר, כאשר התארח ב"דיילי שואו" אצל ג'ון סטוארט בחודש אוגוסט 2006. "ראיתי רקטות כמו שלא ראיתי בעבר, חולפות מתחת לנו, 1,500 רגל מתחינו", סיפר. "דלת המקלען הייתה פתוחה. אמרתי לגנרל הבכיר: הם לא צריכים להתאמץ הרבה כדי לתקן את הכינון ולקלוע ממש דרך הדלת הפתוחה שלנו, נכון?". את השיחה, שבה תיאר את חוויות ההתחמקות שלו מטילים ומרקטות, סיכם וויליאמס בבדיחה: "בכל פעם שתרצה לחצות את הגבול, בייבי, כדאי שתטוס איתי".

וויליאמס היה אמור להופיע ביום חמישי בתכנית של דיוויד לטרמן, ולהסביר את הגרסאות השונות שנתן לסיפור שיצר את הפרשה המביכה - ולפיו נקלע, או לא נקלע, לחילופי אש עזים בזמן טיסה במסוק במלחמת עיראק. אתמול הודיעו מנהליו של וויליאמס כי הוא מבטל את הגעתו לתכנית. הוא ימשיך לשהות בחופשה מהגשת מהדורת החדשות. ברשת מתנהלת חקירה פנימית בפרשה. ככל הידוע, החקירה אינה כוללת את סיפור הטיסה ממלחמת לבנון השנייה.

צפו בדיווחו של וויליאמס מישראל ב-2006:

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

Visit NBCNews.com for breaking news, world news, and news about the economy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully