וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושמדה מנהרת טרור; צה"ל פעל בסמוך לגבול בעזה

9.2.2015 / 9:10

לפני כמה שבועות פעלו כוחות צה"ל בסמוך לשטח הפלסטיני באזור נחל עוז במהלך פעילות לנטרול מנהרת טרור שנחפרה לעבר ישראל. במנהרה נמצאו גם אמצעי לחימה של מחבלים. גורם צבאי: "זו מנהרה שגילינו ב'צוק איתן'"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

במהלך השבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה והשמידו מנהרת טרור - כך הותר היום (שני) לפרסום. כוחות הנדסה באוגדת עזה, בסיוע כוחות חי"ר, פעלו באזור נחל עוז על מנת להשמיד שאריות תוואי מנהרה התקפית שנחפרה לתוך שטח ישראל.

מגלן השמידה את המנהרה ממנה הופעל מטען שהרג חיילי מגלן במרפאה של האו"ם. יולי 2014. דובר צה"ל
פיצוץ מנהרה ברצועת עזה/דובר צה"ל

גורם צבאי סיפר כי מדובר בתוואי של מנהרה שצה"ל מכיר כבר מתקופת מבצע "צוק איתן". "זה חלק ממנהרה שנשארה לטיפול הנדסי ולא מנהרה חדשה שגילינו עכשיו", הוא הסביר. "הפעילות ההנדסית שמבוצעת כעת היא ממוקדת יותר. כעת פועלים למפות את התוואי ולהשמיד אותו".

גורמי צבא נוספים אמרו לוואלה! חדשות כי שטח האזור בין מעבר קרני הישן, שאינו פעיל, לבין שג'אעיה, היה ידוע תמיד כ"שורץ מנהרות". "מדובר במנהרה שצה"ל טיפל בה במהלך 'צוק איתן'", הסבירו. בצה"ל אישרו כי במהלך הטיפול בתוואי המנהרה גם אותרו אמצעי לחימה ישנים של מחבלים מהמבצע.

עוד ידיעות בנושא
מפקד מגלן: "נדאג שהמנהרות יהפכו לבית הקברות של האויב"
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"
עמוק באדמה: הלוחמים שהשמידו את מנהרות הטרור של חמאס

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"תוואי המנהרה שנוטרל היה בשליטה רצופה של צה"ל טרם הפעולה. כוחות פיקוד הדרום ממשיכים לבצר ולחזק את ההגנה במרחב", אמרו בדובר צה"ל.

אף שלכאורה מדובר במנהרה ישנה, בחודשים האחרונים הביעו חשש בישראל מפני חידוש פעילות המנהרות ההתקפיות. גורם ביטחוני בכיר אמר בסוף השנה שעברה כי השינוי שיתבצע בשטח הפלסטיני אחרי "צוק איתן" עשוי להביא איתו "לא רק תופעות של שוחד, שחיתות וביורוקרטיה שתעכב את העבודה במעברים - אלא גם עלול להחזיר את הפיגועים בהם, משום שחמאס לכאורה מסיר את אחריותו עליהם – וגם את השקט. חמאס מניע מהלך מתוחכם. הוא מקים צבא עממי של נערים החל מגיל 15, כך הוא מרחיק את הביקורת מהזרוע הצבאית שלו, עליה הוא לא יוותר בחיים", טען.

גורמים ביטחוניים: "לא מכירים שחמאס החל לשקם מנהרות". רויטרס
אנשי חמאס במנהרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully