וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשד שהתעללה בנער במצב צמח - המטפלת שוחררה ממעצר

8.2.2015 / 20:06

אחות בבית החולים שיבא הבחינה במטפלת, עובדת זרה ממולדובה, חובטת בגבו של חסר ישע בן 15, שאותו היא מלווה במהלך אשפוזו. היא נעצרה, אך במחלקת התביעות של משטרת תל אביב הוחלט במפתיע לשחררה. גורם במשטרה: "המקרה לא מספיק חמור כדי להשאירה במעצר"

אדם במצב צמח בבית חולים. ShutterStock
המטפלת טוענת שמדובר בטיפול רפואי שנועד להקל על הנער/ShutterStock

טיפול רפואי או התעללות חמורה? בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז זה זמן מה נער בן 15 במצב של צמח. הוא מתקשר עם הסובבים אותו במבט עיניים בלבד, אינו מדבר ואין לו יכולת להניע אף איבר בגופו. בשל מצבו, שכרה משפחתו מטפלת סיעודית, אשר אמורה לשהות לצדו בבית החולים במרבית שעות היממה.

בסוף השבוע נכנסה אחות בבית החולים לחדר שבו מאושפז הנער והבחינה במטפלת, סטפני סבטלנה, עובדת זרה ממולדובה, כשהיא חובטת בגבו של הנער. האחות טוענת כי הורתה למטפלת להפסיק את המעשה. לדבריה, המטפלת ענתה לה שמדובר בטיפול רפואי שנועד להקל על הנער. האחות מיהרה להזעיק אנשי צוות נוספים, ובמקביל הוזעקה המשטרה לבית החולים. האחות והצוות הרפואי של המחלקה אשר מסרו עדות מלאה על המקרה.

חוקרי משטרת מרחב דן, בפיקודו של ניצב-משנה שמעון לביא, עצרו את המטפלת. במהלך חקירתה התברר כי היא נעצרה בעבר בחשד להתעללות בחסר ישע. החוקרים פנו למחלקת התביעות של משטרת מחוז תל אביב כדי לקבל חוות דעת לגבי המשך פעולות החקירה, ובניסיון לברר אם יש כוונה להגיש נגדה כתב אישום תוך כדי תקופת המעצר. אולם, באופן מפתיע, הורו במחלקה לצוות החקירה לשחרר את החשודה. לטענת גורם במשטרה, "המקרה לא מספיק חמור כדי להשאיר את החשודה במעצר". היום (ראשון) בשעות הצהריים היא הובאה לבית משפט השלום בתל באביב. על סמך המלצת מחלקת התביעות, הורה השופט ירון גת לשחררה בערבות ואסר עליה להתקרב במשך 45 ימים לשטח בית החולים שיבא.

עוד בוואלה! חדשות:
דרעי צפוי להמליץ על נתניהו: "להרצוג אין היום אפשרות להרכיב קואליציה"
כיצד נהגים שיכורים יכולים לחמוק מבדיקת "ינשוף"?
לבני: "לא נשב בממשלה אחת עם הליכוד והבית היהודי"

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully