וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הקרב על שרלי

אביגדור ליברמן מחלק שארלי הבדו בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יגיש שר החוץ אביגדור ליברמן עתירה לבית המשפט העליון במטרה לבטל את האיסור על חלוקת העיתון "שרלי הבדו" בישראל. לפני כשבועיים בוטל אירוע חגיגי של רשת סטימצקי שבו היו אמורים להימכר מאות עותקים של הגיליון ההיסטורי של המגזין הצרפתי, שעל שערו מופיעה קריקטורה של הנביא מוחמד, בעקבות לחץ של חברי הכנסת הערביים, ועל כך הגיב שר החוץ בקריאה לצעירי מפלגתו לרכוש ולחלק את הגיליונות לציבור. עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית נענתה לבקשתו של ח"כ אחמד טיבי להוציא צו מניעה להפצת העיתון בישראל.

מוליך את הרוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יבגני נסטרובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג חיים באר את יום הולדתו ה-70. חתן פרס ראש הממשלה ללשון שילב לאורך השנים בין כתיבת ספרים שזכו לשבחי הביקורות, כמו "עת הזמיר", "חבלים", "לפני המקום" ו-"אל מקום שהרוח הולך", לבין פעילותו לחקר התרבות וכפרופסור לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון. באר עבד גם כעיתונאי, ופרסם כמאות רשימות ומאמרים, כשהמדור הזכור ביותר שלו הוא "מזיכרונותיה של תולעת ספרים" בעיתון "דבר". בנוסף שימש כחבר פעיל באקדמיה ללשון עברית, כמדריך סיורים ספרותיים בירושלים בה נולד, וכמנחה מבוקש בסדנאות כתיבה רבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צעד גדול למידות גדולות

אשלי גרהם, דוגמנית במידה גדולה. סריקה מחו"ל, סריקה
סריקה/סריקה, סריקה מחו"ל

אתם צריכים לדעת שהיום תעשה אשלי גרהאם היסטוריה קטנה כשתהפוך לדוגמנית למידות גדולות הראשונה שתופיע במגזין ספורטס אילוסטרייטד. גרהאם ערכה את צילומי הבכורה שלה למגזין האמריקאי בגיליון בגדי הים השנתי והאיקוני שלו, ופרסומו צפוי למשוך תשומת לב רבה. גרהאם בת ה-26 הייתה מעורבת בסערה ציבורית לפני חמש שנים כשפרסומת למותג הלבשה תחתונה בכיכובה נאסרה לשידור בטענה שהיא פרובוקטיבית וחושפת יותר מדי בשר לעיני הצופים. הביטול הוביל לביקורות זועמות שטענו שאם היה מדובר בדוגמנית רזה הפרסומת לא הייתה נפסלת, כך שהגעתה לספורטס אילוסטרייטד היא כבר ניצחון בפני עצמו.

אין משפחתונים

השר בנט בפתיחת שנת הלימודים בישיבת מקור חיים בגוש עציון  1 בספטמבר 2014. גרשון אלינסון,
צילום: גרשון אלינסון/גרשון אלינסון

אתם צריכים לדעת שהיום ישביתו מטפלות המשפחתונים את פעילותם ליום אחד. 3,400 המטפלות שמפעילות את המשפחתונים המטפלים בכ-15 אלף ילדים עד גיל 3 מוחות על סירוב משרד הכלכלה לשפר את שכרן, וטוענות שהמטפלות מאיזור הדרום עדיין לא קיבלו פיצוי מלא על הפגיעה בפרנסתן במהלך מבצע "צוק איתן", ושהתשלום שהן מקבלות מהמשרד לא מגיע באופן מסודר. משרד הכלכלה כבר הבטיח לבדוק כל טענה על עיכוב בשכר, והכריז שעד סוף השבוע יועבר מלוא התשלום עבור פגיעת צוק איתן לרשויות ולמפעילים. שליש מהילדים שייפגעו כתוצאה מהשביתה הם ילדים המטופלים על ידי רשויות הרווחה.

הקסם שחזר

מג'יק ג'ונסון מחבק את איזיאה תומאס באולסטאר 1992. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 23 שנים שיחק מג'יק ג'ונסון במשחק האולסטאר האחרון שלו. שלושה חודשים אחרי הודעתו העצובה על פרישתו מכדורסל בשל הגילוי על כך שהוא נושא את נגיף ה-HIV, הרכז האגדי נבחר לפתוח בחמישיית המערב במשחק הראווה השנתי של ה-NBA למרות שכאמור כבר לא היה שחקן פעיל. למרות שכמה מהכוכבים האחרים שנבחרו למשחק הביעו התנגדות לשיתופו, מג'יק ריגש מיליוני אוהדים כשעלה לפרקט ועשה את מה שהוא יודע הכי טוב - להלהיב. את המשחק הוא סיים עם 25 נקודות ו-9 אסיסטים בניצחון קבוצתו 113:153, ושחקני שתי הקבוצות ניגשו לחבקו.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים באר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully