וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: מקווים לגבש את נוסח הסכם הגרעין עד סוף מרץ

שר החוץ האמריקני נפגש במפתיע עם מקבילו האיראני בוועידת הביטחון במינכן. לדברי זריף, ישראל "נעזרת באיום האיראני ההיפותטי כדי להסוות על פשעיה". נתניהו: המעצמות שועטות להסכם מסוכן. חמינאי: "עדיף שלא יהיה הסכם מאשר שיהיה הסכם רע"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אומר כי "לאיש אין אינטרס שתהיה הארכה נוספת של שיחות הגרעין". באותה נשימה הבהיר זריף, שדיבר הבוקר (ראשון) במינכן, כי "זה לא יהיה סוף העולם אם לא נגיע להסכם".

זריף נפגש הבוקר במפתיע עם שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בשולי וועידת הביטחון השנתית במינכן, אחרי ששני השרים כבר נועדו בפתח הוועידה. לאחר מכן נאם השר האיראני בפני באי הכנס, והתייחס בדבריו לחששותיה של ישראל מתכנית הגרעין של איראן.

לדברי זריף, ישראל "משתמשת באיום ההיפותטי מאיראן כבמסך עשן, שנועד להסוות את פשעיה נגד הפלסטינים". זריף הדגיש שוב את עמדתה של איראן, ולפיה תכנית הגרעין שלה נועדה לצרכים אזרחיים. לא נמסרו פרטים על תוכן שיחתם של שרי החוץ זריף וקרי. ארה"ב מקווה לגבש את נוסח ההסכם עד סוף חודש מרץ, כשתאריך היעד לחתימתו היא 1 ביולי.

מוקדם יותר הבוקר נאם בטהראן המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ואמר כי ניתן להגיע להסכם עם שש המעצמות, כל עוד ההסכם לא יפגע באינטרסים של ארצו. לדבריו, הוא מסכים עם "האמירה האמריקנית", ולפיה עדיף "שלא יהיה הסכם, מאשר שיהיה הסכם רע".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בנאום מול קציני חיל האוויר – טהראן, 8 בפברואר 2015. לשכת המנהיג העליון, אתר רשמי
לא יחתום על הסכם רע. חמינאי, הבוקר בנאומו בטהראן/אתר רשמי, לשכת המנהיג העליון

בשבוע שעבר הביע נשיא איראן, חסן רוחאני, אופטימיות באשר לסיכויים לגיבוש הסכם גרעין. גם יו"ר הפרלמנט (המג'לס) בטהראן, עלי לאריג'אני, הצטרף לדבריו.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר הבוקר רה"מ בנימין נתניהו כי ישראל "תמשיך לפעול ולהוביל את המאמץ הבינלאומי נגד התחמשותה של איראן". לדבריו, נעשה הכול ונפעל בכל דרך כדי לסכל הסכם רע ומסוכן. המעצמות ואיראן שועטות קדימה להסכם שיאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני, דבר שיסכן את קיום מדינת ישראל".

נתניהו אמר כי "בסוף השבוע התקיימו שיחות בין שר החוץ האמריקני לשר החוץ האיראני. הם הודיעו שבכוונתם להשלים הסכם מסגרת עד סוף מרץ, ומכאן הדחיפות של מאמצינו לנסות לבלום הסכם רע ומסוכן זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully