וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדלשטיין ודרמר ניסו לרכך את הזעם על נתניהו בוושינגטון - וכשלו"

האתר "פוליטיקו" מדווח כי יו"ר הכנסת והשגריר בארה"ב יצאו - ללא הצלחה - לפגישות עם בכירים בגבעת הקפיטול כדי לרכך את האווירה לקראת הגעת ראש הממשלה לקונגרס. הבית הלבן: ביידן אולי יהיה "עסוק" ביום הנאום ולא יגיע

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר/GettyImages

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נשלחו לסבב פגישות בוושינגטון, במאמץ להרגיע את הזעם שהתעורר בממשל בשל כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בקונגרס - כך מדווח האתר "פוליטיקו". על פי הדיווח, דרמר נפגש עם שבעה חברי קונגרס יהודים, ואדלשטיין נפגש עם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר. האתר מדווח כי לפגישה בין ביינר ואדלשטיין לא הוזמנה מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי, וכי נציגים דמוקרטים אחרים שהוזמנו אליה, נאלצו לבטל את הגעתם כמחאה. לאדלשטיין ולפלוסי נקבעה פגישה נפרדת לאחר מכן.

האתר מדווח כי הפגישות שערכו דרמר ואדלשטיין הסתיימו בכישלון, וכי הנציגים הדמוקרטים יצאו מהן בתחושה מתוסכלת. מקור שנכח באחת הפגישות סיפר כי אחד המחוקקים האשים את השגריר דרמר בחוסר-כנות, כאשר טען כי לא ייתכן שלא חזה את המשבר הפוליטי שהתעורר בשל הזמנתו של נתניהו לנאום בקונגרס ללא תיאום עם הבית הלבן.

עוד על נאום נתניהו בקונגרס:
נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות
"פוקס" נגד נתניהו: "מתעלם מהנשיא ומתגנב לקונגרס"
נאום הקונגרס: נתניהו החליט להכפיל את ההימור / פרשנות

שר ההגנה של ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2014. רויטרס
עלול "להיות עסוק" ביום הנאום. ג'ו ביידן/רויטרס

כבר אמש דווח כי השגריר דרמר זכה לביקורת נוקבת מצד המחוקקים הדמוקרטים עמם נפגש. כמו כן, נודע כי סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, טרם החליט, אם יגיע לנאום נתניהו ומחוקקים נוספים מאיימים כי יחרימו את האירוע. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי ייתכן שביידן "יהיה עסוק" באותו היום. ביידן משמש גם נשיא הסנאט ובדרך כלל הוא יושב בסמוך ליו"ר בית הנבחרים ביינר בזמן נאומים של מנהיגים זרים.

בנוסף לכך, עשרות מחוקקים בבית הנבחרים, בהם מחוקקים יהודים, מאיימים בשיחות פרטיות להחרים את הנאום ב-3 במרץ ולהשאיר את נתניהו לדבר בפני כיסאות ריקים. "אני לא בטוח שזאת התגובה הנכונה או לא", אמר חבר הבית הרפובליקני סטיב כהן, שסיפר כי הוא שוחח עם עמיתיו לגבי האפשרות שלא יהיו נוכחים בזמן שנתניהו יישא את דבריו. "זאת עשויה להיות מחאה ראויה, אבל עדיין לא קיבלתי החלטה סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully