וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מממן את נסיעותיה לחו"ל של אשת הרב הראשי לאו?

4.2.2015 / 18:52

פרסום ראשון: הרב הראשי לאו הוזמן לנסיעות עבודה בחו"ל, והמזמינים מימנו גם את עלויות הטיסה והשהייה של רעייתו. האם המימון חוקי? לשכת הרב: הרבנית השתתפה באירועים על פי דין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשת הרב לאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם לשכת הרב הראשי לישראל קיבלה מימון בניגוד לחוק? לוואלה! חדשות נודע היום (רביעי) כי לנסיעותיו של הרב הראשי דוד לאו לשורת אירועים בחו"ל, שיזמו קהילות יהודיות בארה"ב ובאירופה, הצטרפה רעייתו ציפי וכי היא קיבלה כמוהו מימון מהקהילות עצמן, מה שלכאורה מנוגד ל"חוק המתנות". החוק אוסר על עובד ציבור לקבל "מתנה", שלא בתמורה כאשר זו ניתנת לו "באשר הוא עובד ציבור". בלשכת הרב הבהירו כי הכל נעשה כדין.

לפי המידע, מדובר על לפחות ארבע נסיעות שהתקיימו בחודשים האחרונים. האחרונה שבהן הייתה בתחילת חודש ינואר לארה"ב. הרב הוזמן ל"מסע חיזוק בקהילות היהודיות" ובהזמנה שנשלחה ללשכתו נכתב כך: "מועצת הרבנים דשיקגו מתכבדת להזמין את כבוד הרב הראשי לישראל (...) כל ההוצאות לביקור מכוסים על ידינו, אנו ארגון ללא כוונת רווח".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
המבוכה נמשכת: 5 שוטרות העידו נגד ניצב בחשד שהטריד אותן מינית
מני נפתלי ביקש חסינות מהעמדה לדין, המשטרה סירבה
תיעוד מהאוויר: מרדף משטרה דרמטי אחרי גנבים במרכז

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
הרב הראשי דוד לאו/יואב דודקביץ'

על ההזמנה חתם הרב יעקב איזנברג, נשיא מועצת הרבנים של שיקגו, ובה הוא פירט גם את התוכנית שצפויה לרב בימי הביקור שלו מעבר לים. אל הנסיעה הזו הצטרפה גם הרבנית ציפי לאו. שמה לא צוין בהזמנה המדוברת או בהזמנות אחרות שהגיעו לידי וואלה! חדשות, אולם, מי שמימן את נסיעתה הייתה הקהילה היהודית. אם כך הדבר, המימון הוא מנוגד לחוק. בניגוד לכך, בסביבת הרב אמרו כי בנסיעה זו ובנסיעות נוספות לרבנית היה תפקיד עצמאי משמעותי. כך גם עולה מלוח זמנים חלקי של הנסיעה האחרונה שהציגו אנשי הרב לוואלה! חדשות, שלפיו הרבנית השתתפה במפגשים עם נערות מהקהילה היהודית באזור שאליו נסעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"נסיעותיה של הרבנית לאו נעשו לפי הוראות הדין"

חוות הדעת עליה מסתמכים אנשי לאו היא של דני חורין, מומחה בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, והיא נכתבה ביולי 2013. אלא ששם, בתגובה לשאלה אם אשת רב יכולה להצטרף לנסיעותיו בארץ או בחו"ל, נכתב שם כי "לגבי השתתפות של בן/בת הזוג לא ניתן לומר כי הדבר נעשה כחלק ממסגרת תפקידו של עובד הציבור, ועל כן חולשת על העניין ההוראה הכללית של 'חוק המתנות'. לפיה, מימון כאמור הניתן לעובד הציבור שלא בתמורה ובאשר הוא עובד ציבור הינו, ככלל, בגדר מתנה שאין לקבלה".

ואולם, מקורבי הרב חזרו והבהירו כי לרבנית היה תפקיד עצמאי משמעותי, ושלכן הדבר מותר. לדבריהם, לפי חוות הדעת, במקרה כזה "עשוי הדבר להוות משום תמורה למימון השתתפותה באירוע, באופן שיוציא קבלת מימון כאמור מגדר 'מתנה', כהגדרתה בחוק המתנות", דבר שאין בו בעיה חוקית.

מלשכת הרב לאו נמסר בתגובה: "במהלך נסיעותיה מסרה הרבנית הרצאות ונפגשה עם נשות רבנים, ביקרה בבתי ספר יהודיים וקיימה חוגי בית עם נשות הקהילה. נסיעותיה של הרבנית לאו נעשו לפי הוראות הדין ובהתאם לנהלים ברורים שנמסרו ללשכת הרב הראשי על ידי משרד המשפטים בעניין זה, וכך תקפיד גם לעשות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully