וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

18 שנה לאסון המסוקים

האנדרטה לאסון המסוקים. Creative Commons
צילום: Creative Commons/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 18 שנים אירע אסון המסוקים בו נהרגו 73 חיילים וקצינים. בלילה של הארבעה בפברואר התנגשו שני מסוקי יסעור של חיל האויר מעל עמק החולה, בעת שהובילו לוחמים מחטיבות הנח"ל, גולני, שריון ויחידות נוספות למוצבי צה"ל ברצועת הבטחון, דלעת ובופור שבדרום לבנון. אחד המסוקים התרסק בחצר במושב שאר ישוב והשני ליד קיבוץ דפנה, כל הלוחמים ושמונת אנשי הצוות נהרגו במקום. הממשלה הכריזה אז על יום אבל לאומי וועדת חקירה שמונתה לבדוק את האירועים העריכה כי סיבת התאונה הייתה אי הקפדה על כללי הבטיחות בטיסה. האנדרטה לזכר החללים הוקמה סמוך לקיבוץ דפנה ולפני 14 שנה נענה בג"ץ לבקשת משפחות הנופלים והורה לשנות את הכיתוב על המצבות מהנוסח "נהרג בתאונת המסוקים בשאר יישוב" לנוסח "נהרג באסון המסוקים, בדרך לפעילות מבצעית בלבנון.

העיקר הבריאות

סרטן. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום הסרטן הבינלאומי. ישנם למעלה ממאה סוגי סרטן שונים שהמשותף לכולם הוא התרבות מהירה ולא מבוקרת של תאים בגוף. אין גורם אחד למחלה או סוג אחד של טיפול אבל ידוע שניתן למנוע חלק ממחלות הסרטן, וניתן לרפא בשיעורים גבוהים חלק נכבד מהחולים. הדרך הטובה ביותר היא למנוע את התפתחות המחלה. כך למשל, למעלה מ-85% ממקרי סרטן הריאה נגרמים כתוצאה מעישון, וחשיפה נכונה לשמש מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן העור. מחקרים חדשים מצביעים על כך ששמירה על משקל גוף תקין, תזונה נכונה ופעילות גופנית, מפחיתים את הסיכון לחלות בסוגי מחלות סרטן שונות. האגודה למלחמה בסרטן תחשוף היום נתונים עדכניים לגבי מצב התחלואה בארץ, בכל מקרה כדאי לגלות עירנות ולהיבדק שכן גילוי מוקדם יכול להציל חיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יום מחבקי העצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: אבי חיון, קק"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חל ט"ו בשבט, הלא הוא ראש השנה לאילנות. ביום זה נהוג להתכבד מפרות הארץ ולקיים נטיעות אבל אין צורך שתמהרו להצטייד באת ביד ורון בלב שכן השנה לא יתקיימו נטיעות בגלל שהשנה היא שנת שמיטה. כן יתקיימו פעילויות בטבע, טיולים וסדנאות ,במיוחד כשמזג האויר החמים מאפשר לצאת ולחגוג עם הטבע. אגב מנתוני הלמ"ס שפורסמו לקראת החג עולה סך שטח הנטיעות של מטעים חדשים קטן בשנת 2014 ב-24% לעומת שנת 2013, וב-45% לעומת שנת 2012 וחלה ירידה של 2% בתפוקת המטעים לעומת השנה הקודמת.

דאבל לייק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום:" יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום פייסבוק חוגג יום הולדת 11. האתר שהוקם על ידי מארק צוקרברג וחבריו שימש בתחילה רק את הסטודנטים באוניברסיטת הרווארד ונועד לאפשר להם להכיר טוב יותר אחד את השני באמצעות קשר וירטואלי, בספטמבר 2006 הוא נפתח לכלל הציבור ומאז הכל הסטוריה. 1.39 מיליארד איש משתמשים בו. כן,חמישית מאוכלוסיית העולם מפרסמת פוסטים ומצביעה בלייקים וחושבת (בצדק או שלא) שמה שקורה בפיד שלה הוא העולם האמיתי. אותה חמישית עצרה בשבוע שעבר את נשימתה כשפייסבוק נפל לחצי שעה. אגב בשבוע שעבר חשפה החברה כי רווחיה בשנה שעברה עמדו על כ-12.5 מיליארד דולר .אז אם פייסבוק שואל אתכם הבוקר "על מה אתם חושבים" תוכלו לאחל לו מזל טוב, אלא אם אתם אבי לן, בעלי הדף המצליח "סטטוסים מצייצים" שהורד ואף חשבונו האישי נחסם.

מתנת יום הולדת לרונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שקבוצת הכדורגל של ריאל מדריד תתמודד הערב עם סביליה במשחק השלמה בליגה הספרדית. ניצחון של אלופת אירופה יאפשר לה לפתוח בפסגה פער של ארבע נקודות על הסגנית, ברצלונה, ולתת לעצמה מקדמה במאבק האליפות. כריסטיאנו רונאלדו, שיחגוג למחרת המשחק את יום הולדתו ה-30, בוודאי ירצה לעשות זאת עם ניצחון, אולם הוא בכל מקרה לא יוכל להשתתף בהתמודדות. הכוכב הפורטוגלי הורחק משני משחקים וישוב רק לדרבי הגדול של מדריד מול אתלטיקו, שיתקיים בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully