וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב עיכוב ברכבת הקלה בת"א: האוצר הקפיא המכרזים

2.2.2015 / 22:57

במשרד האוצר טוענים כי הקפאת המכרזים באה על רקע אי קבלת החלטות מצד הממשלה בכל הקשור לפרויקט, אשר עלולה לעלות למשק מיליון שקל ביום. מנכ"ל משרד התחבורה: "הניסיונות לעכב את המשך ביצוע הפרויקט עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך"

החל פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ובפרברי גוש דן. נעמה ריבה, מערכת וואלה! NEWS
סלילת הרכבת הקלה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, נעמה ריבה

האם פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב מתעכב שוב? משרד האוצר הודיע היום (שני) על הקפאת כל המכרזים של הרכבת הקלה בגוש דן ובתל אביב. זאת, לטענת המשרד, בשל אי קבלת החלטות מצד הממשלה בכל הקשור לפרויקט, אשר עלולה לגרום לנזק במשק בסדר גודל של מיליון שקלים ביום.

עצירת ההתערבות הממשלתית בפרויקט מגיעה בעקבות ניסיונה של חברת נת"ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה, להפוך את חברת PB, המשמשת מזה שנתיים חברת הייעוץ, לחברת הניהול, שתקציב עבודתה מוערך ב-800 מיליון שקלים, ללא קיום מכרז.

במשרד האוצר דווקא מבינים את החשיבות והיעילות בקבלת ההחלטה, ומכירים בכך שמדובר בחברה היחידה שמכירה את תוכניות הרכבת הקלה באופן הטוב ביותר. עם זאת, הבחירות והחשש של הממשלה ליצור הזדהות של חוסר קיום מכרז עם פרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו, שבה מעורב יו"ר נת"ע לשעבר, אלכס ויזניצ'ר, גרמו לממשלה להחליט להקפיא את כל ההחלטות בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
המבקר יפרסם את הדוח על מעון ראש הממשלה חודש לפני הבחירות
סגן איתן קיבל צל"ש בעינים דומעות - אלופי המטכ"ל קמו והריעו
ג'וליאני: למרות הביקורת - נתניהו חייב לנאום בקונגרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין סמכות לשום פקיד בממשלה לפעול בניגוד להחלטותיה". מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרת ההחלטה על הקפאת המכרזים נועדה לעורר בכירים וגורמים בממשלה להתערבות בכל הקשור לשיטת הניהול המשותף של חברת נת"ע שעלתה לציבור הישראלי מיליארדי שקלים.

בכיר בנת"ע תקף את ההחלטה של משרד האוצר. "אין כל סיבה להחלטה הנוכחית לעכב את פרויקט הרכבת הקלה", אמר הבכיר. "הבחירה בחברת הייעוץ PB נעשתה בידיעת האוצר. אנחנו נמצאים לפני בחירת קבלן והדחיות החוזרות והנשנות גורמות לנזקים והוצאות כספיות מיותרות, האם למישהו יש ספק בדבר הקמת הרכבת הקלה או הקו האדום ונחיצותם לתל אביב?".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, תקף אף הוא את החלטת משרד האוצר ואמר: "אין סמכות לשום פקיד בממשלה, בכיר ככל שיהיה, לפעול בניגוד להחלטות הממשלה ולמדיניות הממשלה". לדבריו, מדובר במעשה חמור של משרד האוצר. "כל הניסיונות והכוונות לעכב את המשך ביצוע הפרויקט פסולים ועלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לפתרונות תחבורה הכרחיים בגוש דן והשלכות קשות על המענה למצוקת הדיור באזור המבוקש ביותר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מתקפה מתוזמנת של פקידים במשרד האוצר"

גורמים במשרד התחבורה אמרו כי "בימים האחרונים מתנהלת מתקפה מתוזמנת של פקידים במשרד האוצר, נגד המשך פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, וזאת בניגוד למדיניות הממשלה והחלטותיה". הגורמים קושרים בין תקופת הבחירות לבין הצהרות פקידי האוצר, אולם מבהירים כי לא יתנו להם להמשיך ולהכתיב את התקדמות הפרויקט: "שר התחבורה לא יאפשר להם בשום אופן לעצור את הפרויקט החשוב הזה. הוא זה שהוציא אותו לדרך אחרי שנים שהיה תקוע".

פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן הוא אחד מהפרויקטים היקרים ביותר שידעה מדינת ישראל ובייחוד משרד התחבורה. עד כה הושקעו בפרויקט כ-16.1 מיליארד שקלים, אך מדינת ישראל טרם הצליחה להוציא את הפרויקט לפועל. מדובר ברשת של קווים, בחלקם תת-קרקעיים, הצפויים להסיע בסופו של דבר כ-200 אלף נוסעים ביממה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully