וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה חודשים: ירדן מחזירה את השגריר לישראל

השגריר הושב לעמאן בנובמבר בשל המתיחות בהר הבית. דובר הממשלה הירדנית מסר היום כי "יש התפתחות חיובית במצב בירושלים". נתניהו: "צעד חשוב שמשקף את האינטרסים המשותפים לישראל ולירדן"

ח"כ משה פייגלין ליד הר הבית בירושלים, אוקטובר 2014. טלי מאייר
ח"כ משה פייגלין בהר הבית, בחודש אוקטובר 2014/טלי מאייר

השגריר הירדני יוחזר לישראל אחרי שלושה חודשים - כך הודיעה היום הממשלה בעמאן. שר ההסברה הירדני, מוחמד אל-מומני, צוטט בעיתון הירדני אל-רד באומרו כי ההחלטה התקבלה "מכיוון שנרשמה ההתפתחות חיובית משמעותית במצב בירושלים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להחלטה ואמר: "זהו צעד חשוב שמשקף את האינטרסים המשותפים לישראל ולירדן, ובראשם היציבות, הביטחון והשלום".

גם משרד החוץ בירך על הצעד הירדני והודיע כי מדובר בהחלטה "החשובה ליחסים הבילטראלים בין ישראל לירדן וליציבות האיזורית". שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי "המהלך מוכיח שגם בתקופה זו, במזרח התיכון רוויי האתגרים, יכולות המדינות האחראיות והמתונות לעבוד יחד ולקדם מהלכים משותפים החשובים לכל העמים ולבחון וליציבות באזור".

שגריר ירדן בישראל: "הבנייה בהתנחלויות תסכן את הסכם השלום". מערכת וואלה! NEWS
שגריר ירדן בישראל, ווליד עבדיאת./מערכת וואלה! NEWS

השגריר, ווליד עבידאת, הוחזר להתייעצויות בחודש נובמבר 2014 בשל המתיחות בהר הבית, שכללה עימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים בשורת מוקדים, וסגירת האתר למתפללים.

בישראל גינו בשעתו את החלטת הירדנים ואמרו כי מדובר בצעד "שלא תורם להרגעת הרוחות אלא להפך". כשבועיים אחרי החזרת השגריר לעמאן, דווח כי המלך עבדאללה אף איים לסגור את השגרירות הירדנית לצמיתות במידה וישראל תמשיך לפגוע "בריבונות הר הבית". לפי דיווח שנמסר בשעתו מפי גורמים פלסטינים לעיתון "אל-חיאת", עבדאללה אמר את הדברים בפגישה המשולשת עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר החוץ ג'ון קרי בעמאן.

נתניהו, כך דווח, הבטיח לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית, ולמנוע מפעילים קיצוניים ומחברי כנסת לעלות אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully