וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הבריטים מעדיפים את איראן על ישראל

סקר שהזמין מכון יוקרתי למדיניות חוץ מעלה כי 35% מהציבור הבריטי חש "חוסר חיבה" לישראל, לעומת 33% בלבד שהביעו עמדה זו כלפי איראן. בסקר מ-2012 המגמה הייתה הפוכה

הפגנה נגד מבצע צוק איתן מחוץ למטה BBC  - לונדון, אוגוסט 2014. GettyImages
הפגנה מחוץ למטה ה-BBC בלונדון, שהתאספה נגד ישראל במהלך מבצע צוק איתן/GettyImages

הציבור בבריטניה אוהד יותר את איראן מאשר את ישראל - כך עולה מנתוני סקר שהזמין מכון מחקר ליחסים בינלאומיים. ישראל יכולה להתנחם בכך שהציבור הבריטי - לפי הסקר - אוהד אפילו פחות את קוריאה הצפונית ואת רוסיה.

הסקר נערך בקרב 2,000 אזרחי הממלכה עבור "צ'טהאם האוס", מכון מחקר יוקרתי שמושבו בלונדון. לנשאלים הוצגה רשימה של כ-20 מדינות, והם התבקשו להשיב "לגבי אילו מהמדינות הבאות אתה רוחש חוסר-חיבה גדול".

35% מהנשאלים נקבו בשמה של ישראל. 33% השיבו איראן ו-28% בחרו פקיסטן. במקום הראשון בסקר זה ניצבה קוריאה הצפונית עם 47% של חוסר-אהדה מצד הבריטים. יש לציין כי מדינות אירופה הופיעו בסקר ברשימה נפרדת, שבה "זכתה" רוסיה בחוסר-אהדתם של 56% מהנשאלים.

בסקר הקודם שהזמין המכון, ב-2012, זכתה ישראל לציון טוב יותר, ורק 17% מהנשאלים הביעו את חוסר-אהדתם כלפיה. הסקר החדש נערך בחודש אוגוסט 2014, בעיצומו של מבצע "צוק איתן", והושפע לא-מעט ממראות המלחמה שהוצגו בתקשורת הבינלאומית. ואכן, עורכי הסקר מדגישים כי "זו הייתה תקופה שבה "הנסיבות הבינלאומיות היו סוערות, ומשברים שונים שלטו בכותרות". בין היתר נכתב בדברי ההסבר לסקר כי "ישראל הייתה מעורבת במבצע צבאי בעזה נגד חמאס, שגרם למספר רב של נפגעים אזרחים".

באופן מסקרן, חל שיפור באהדת הבריטים לאיראן, שניתן להסבירו בהתקרבותה של טהראן למערב. ב-2012, 45% מהנשאלים הביעו עמדה שלילית כלפי איראן, אך בסקר האחרון רק 33% ציינו אותה בסעיף "המדינות הלא-אהודות". המדינות האהובות ביותר על הבריטים, לפי הסקר, הן אחיותיה לחבר העמים - אוסטרליה וקנדה. בסעיף זה, שבו התבקשו הנשאלים לדרג את המדינה האהודה עליהם, זכתה ישראל רק ב-6% מהקולות. כחמישית מהנשאלים (19%( השיבו שהם לא מחבבים אף מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully