וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שיגרנו בהצלחה לחלל את הלוויין "פאג'ר"

שר ההגנה חוסיין דהקאן אמר כי זהו הלוויין הרביעי שעוצב ונבנה באיראן. השיגור מגיע בעיצומן של שיחות הגרעין בין טהראן לשש המעצמות

צילום: רשת הטלוויזיה האיראנית "אל עלאם"

איראן שיגרה הבוקר (שני) לוויין חדש לחלל, כך מדווחים כלי התקשורת הרשמיים במדינה. שר ההגנה, חוסיין דהקאן, אמר כי הלוויין "פאג'ר" עוצב ונבנה באיראן. לא נמסרו פרטים נוספים.

שיגור הלוויין מגיע בעיצומן של שיחות הגרעין בין איראן לקבוצת שש המעצמות (ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה).

תאריך השיגור לא פורסם מראש. בשעות הבוקר אמר סורנא סטארי, סגן נשיא איראן לענייני מדע וטכנולוגיה, כי "השיגור צפוי בימים הקרובים". הוא רמז כי השיגור ייתכן מחר, 3 בפברואר, יום תעשיות החלל והאוויר הלאומי של איראן.

לפי הפרסומים המקומיים, הלוויין שוגר בחסות מנהלת המדע והטכנולוגיה הכפופה ישירות לנשיא רוחאני. לאחרונה דווח על פירוקה של סוכנות החלל האיראנית, שהייתה אחראית בעבר לכל שיגורי הלוויינים.

צפו: הנשיא אחמדינג'ד נפגש עם הקוף ש"חזר" מהחלל

איראן שיגרה בשנים האחרונות כמה לוויינים לחלל, בהם "כאווסגר 3' בפברואר 2010, שבו יצא לראשונה לחלל אורגניזם חי מאדמת אירן. לוויין המחקר "אומיד" המריא מאיראן ב-2009, ולוויין הצילום "ראסאד" שוגר ב-2011. לוויין נוסף, ששוגר בפברואר 2012, משמש לצרכי מדע ותקשורת.

בסוף 2013 טענה איראן כי שיגרה קוף לחלל, אחרי שהודתה שנכשלה בשיגור משימה קודמת לשיגור שימפנזה מחוץ לכדור הארץ. גם אז, כמו היום, נראה היה שעיתוי השיגור היה קשור להתקדמות בשיחות הגרעין עם שש המעצמות, ונועד להזכיר למערב את יכולתה הצבאית של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully