וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תת-ניצב גזיאל, מגיע לך יותר

2.2.2015 / 11:48

היוזמה של מפכ"ל המשטרה למנות לתפקיד ניצב את תת-ניצב גילה גזיאל בניסיון לשפר במעט את תדמית המשטרה מנציח את התפיסה שהביאה שישה מהניצבים לפרוש: אישה זה דבר חביב שאפשר להזיז

ברכות לתת-ניצב גילה גזיאל, שעתידה לקבל בקרוב במסגרת מינוי בזק דרגה של ניצב אם הדבר יאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה. זה באמת מאוד מרגש להיות הניצבת החמישית במשטרה מאז קום המדינה, כשהאחרונה בהן השתחררה כבר לפני חמש שנים משירות. אני בטוחה, תת-ניצב גזיאל, שיש לך את כל הכישורים המתאימים שהביאו אותך עד הלום, אבל העיתוי - איך נאמר - בעייתי קצת, תסכימי איתי?

כי את מבינה תת-ניצב (עדיין) גזיאל, מגיע לך שיקדמו אותך לא רק בגלל מפכ"ל שנלחץ בשל העובדה שקציניו הבכירים אינם יודעים לשמור את הרוכסן סגור במכנסיים. מגיע לך שיקדמו אותך קודם כל בגלל הכישורים שלך, ולאחר מכן, כן, בגלל שאת אישה, שכן חשוב לקדם נשים לעמדות בכירות. אבל בטח לא בתור עלה תאנה שנועד לצמצם את ממדי המבוכה אליה נקלעה המשטרה, ובטח לא כי את האישה היחידה שיכולה לקבל דרגת ניצב מתוך כלל הנשים במשטרה. רוצה לומר: למפכ"ל שלך לא באמת משנה מי תהיה הניצבת הבאה, העיקר שיהיו לה איברי רבייה נקביים.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים

בצל הפרשות בצמרת המשטרה: תנ"צ גילה גזיאל צפויה להתמנות לניצבת. קובי אליהו
"אל תהי עלה התאנה". תת-ניצב גזיאל/קובי אליהו

ותפיסת העולם הזו, שרואה בנשים יצורים חביבים שאפשר לקדם מהר-מהר מהסיבה הפשוטה שהן לא גברים ולפיכך בטח לא יבצעו עבירות מין, נובעת בדיוק מאותו מקום ממנו הגיעה אותה תפיסת עולם לפיה לקיים יחסי מין עם שוטרות צעירות שכפופות לך בא יחד עם התפקיד. התפיסה הזו אומרת שנשים במשטרה זה טוב ויפה, ויש לכך יתרונות רבים עליהם קראנו בשבוע האחרון, אבל למרות שיש אישה מפקדת מרחב, ולמרות שנשים עומדות בראש צוות בחקירות מורכבות וחשובות - לקדם אותן? רגע רגע, אין מה למהר. עד שכמובן צריך להראות שהנה, אנחנו עושים משהו נגד כל אותה תרבות ארגונית מקולקלת שהשתרשה פה, ובעיקר מנסים לצמצם את הנזק שנגרם למשטרה.

לקדם אישה לדרגת ניצב זה רעיון מצוין, באמת. חשוב לשאול ברגע זה היכן היו כל אותן כוונות טובות לקדם נשים בתוך המערכת בחמש השנים האחרונות, ולמה רק עכשיו, אחרי שהמשטרה נתפסה עם המכנסיים למטה מישהו נזכר שזה בעצם רעיון לא רע. השינוי, כמו שאומרים מקורביו של המפכ"ל דנינו, צריך להתחיל מבפנים. בינתיים, המהלך הזה מלמד אותנו רק דבר אחד - שום שינוי אמיתי לא מתחולל כאן, המהלך נועד למראית עין בלבד, ואותה תפיסה לגבי נשים ששלחה שישה ניצבים הביתה, היא זו שעומדת בבסיס המינוי החדש.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully