וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשות המין במשטרה: המפכ"ל פועל למנות ניצבת

29.1.2015 / 14:00

פרסום ראשון: בעקבות הביקורת על היעדר נשים בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, סגנית ראש אגף משאבי אנוש, מסתמן כי תת-ניצב גילה גזיאל, תהפוך לאישה החמישית מקום המדינה שתקבל דרגת ניצב

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל

כשבצמרת המשטרה עדיין מתאוששים משורת פרשות המין שפקדו את הארגון והביאו לפרישותם של ניצבים רבים משורותיו, לוואלה! חדשות נודע כי מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו מוביל בימים אלו קידום בזק של סגנית ראש אגף משאבי אנוש, תת-ניצב גילה גזיאל, לניצבת. גזיאל, שהגיעה לדרגת תת-ניצב על ידי קידום בתוך המשטרה, היא האישה היחידה שיכולה להפוך לניצבת, מכיוון ששאר הנשים המחזיקות דרגות תת-ניצב הגיעו לכך במסגרת מינויים חיצוניים או שמונו לתפקידים כמחזיקות תיקים.

מאז קום המדינה ועד היום שירתו במשטרה ארבע נשים בלבד בדרגת ניצב. האחרונה שבהן הייתה אינה וולף, ששימשה ראש האגף לתמיכה לוגיסטית, שהשתחררה ב-2010 בתום 36 שנות שירות.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
הטלטלה במשטרה: המפכ"ל פיטר את סגנו, שחשוד בהטרדה
הדור הבא: אלה הקצינים שיצילו את המשטרה מהקריסה?
ראש מח"ש: "המשטרה נגועה בניצול גס של יחסי מרות"

בצל הפרשות בצמרת המשטרה: תנ"צ גילה גזיאל צפויה להתמנות לניצבת. קובי אליהו
תנ"צ גזיאל מגיעה לביתו של הסמפכ"ל ניסים מור/קובי אליהו

גזיאל משרתת זה שנים ארוכות במשטרה, והיא קצינה מוערכת מאוד בארגון, דבר שלא נעלם מעיניו של דנינו. קידום תהליך מינויה בא בעקבות ביקורת חריפה על היעדר נשים מסגל הפיקוד הבכיר. המהלך ככל הנראה הושפע גם מהתבטאויותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות של קידום אישה לתפקיד המפכ"ל, וכן מהלחץ הציבורי שהתעורר בעקבות הפרשות מביכות שבהן נקשרו שמותיהם של ניצבים מכהנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
המהלך שלו ככל הנראה מושפע מדברי נתניהו ומהלחץ הציבורי. דנינו/יותם רונן

מלבד קידומה המסתמן של גזיאל, אגף התנועה, שנותר מיותם ממפקד בשלושת החודשים האחרונים מאז העברתו של ניצב משה אדרי לעמוד בראש מחוז ירושלים, צפוי לקבל מפקד חדש. אף שלא היה צפוי מינוי לתפקיד בתקופה הקרובה בשל הבחירות הקרבות וסיום תפקידו של המפכ"ל, מסתמן כי ראש אגף משאבי אנוש, ניצב ירון בארי, יקודם לתפקיד.

עוד מפקד שצפוי ככל הנראה לקבל מינוי בקרוב הוא מפקד הימ"מ, ש'. ש' צפוי להתמנות למפקד מחוז ש"י, במקום ניצב קובי כהן, שפרש בשל החשדות נגדו בדבר קיום קשר אסור בינו לבין שוטרת, שנחשפו בוואלה! חדשות. אחת הסיבות לכוונה לקדם את ש' לתפקיד החשוב היא העובדה שהימ"מ הצליח לחסל את המחבלים האחראיים לחטיפתם ולרציחתם של שלושת הנערים בקיץ האחרון.

בשל הקרבה לבחירות לכנסת, כל המינויים הללו דורשים את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. המפכ"ל והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' פועלים בניסיון לקבל את אישורו ולקדם את המינויים במהירות הבזק.

ח"כ עליזה לביא, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בירכה על המהלך המסתמן. "טוב עשה המפכ"ל שנוכח האירועים הקשים האחרונים קיבל החלטה למנות בהקדם אישה לתפקיד ניצבת", אמרה. "מוטב מאוחר מאשר אף פעם. יש קשר ישיר של ניצול מעמדי בין הטרדות מיניות לבין הדרת נשים ממוקדי קבלת החלטות. רק שינוי במבנה ההיררכי ישפיע על כל הרעות החולות בהתנהלות הארגונית. צריך להיות איזון מגדרי, נשים חייבות להיות בכל מוקדי ההחלטות – במשרד הביטחון, במשרד החוץ, בממשלה ובכנסת, על כס השיפוט ובעמדות בכירות בשירות הציבורי והעסקי. כבר מזמן שנשים נמצאות בתפקידי מפתח וזהו רק עניין של זמן עד שתמונה גם מפכ"לית למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully