וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בישיבה היוקרתית: נעצר חשוד בתקיפת רב "המחבלים"

2.2.2015 / 9:34

תלמיד בישיבת פוניבז' בבני ברק, בכיר בפלג המכונה "שונאים", נעצר בחשד כי תקף את הרב מרקוביץ', ראש הפלג היריב. במשטרה שוקלים לסגור חלק מהמבנים בישיבה, אם יתברר שיש סיכון ממשי לשלום התלמידים. צפו במהומות שאירעו אמש

צילום מסך

(צפו במהומות שאירעו בישיבה, אמש)

המשטרה עצרה הלילה (שני) תלמיד בישיבת פוניבז' בבני ברק, בן 42, בחשד לתקיפה ואיומים אמש של הרב שמואל מרקוביץ', ראש הפלג המכונה "המחבלים", על רקע הסכסוך החריף שמתנהל בישיבה. בכוונת המשטרה להביאו בהמשך היום לבית משפט השלום בתל אביב ולבקש להאריך את מעצרו. החשוד נחשב לבכיר בפלג המתחרה בישיבה המכונה "השונאים", והוא גם קרוב משפחתו של ראש פלג זה, הרב אליעזר כהנמן.

אתמול הגיעו כוחות משטרה גדולים לישיבה, הנחשבת לאחת היוקרתיות בעולם, בשל דיווח על קטטה במהלך מהומות שפרצו בין שני הפלגים הנאבקים על השליטה בה. תלמידים שנכחו במקום העידו כי האירוע אירע כשהרב מרקוביץ' שוחח עם קבוצת תלמידים ברחבת הישיבה, ואז הגיע אליו החשוד, דחף והכה אותו. "בחורים ניסו להדוף אותו אך ללא הצלחה", שחזרו. "זה בלתי-נתפס והבחורים היו בהלם מוחלט. יש גבול לשנאה. זה ביזוי של כבוד התורה".

עוד בנושא:
הבלגן בפוניבז' נמשך: רב "המחבלים" הוכה בידי אחיינו
"חילול השם": המשטרה פשטה על אחת הישיבות היוקרתיות בעולם
"מחבלים" ו"שונאים": מאבק אלים בפוניבז'

מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
מהומות בפוניבז', אמש/משה עזריאל

מוקדם יותר גם בתוך בית המדרש בישיבה פרצו מהומות בין תלמידים משני הפלגים היריבים. בתיעוד וידאו שהגיע לוואלה! חדשות נראים כמה בחורים מפלג "המחבלים" עומדים בקדמת ההיכל, ובשלב מסוים הושלך לעברם שולחן, ככל הנראה על ידי תלמידים מקבוצת "השונאים". במשטרה הועלתה ביממה האחרונה אפשרות לסגור חלקים מהפנימיות והמבנים בישיבה, אם יתברר שיש סיכון ממשי לשלום התלמידים.

האירועים אמש בישיבה מצטרפים לאירועים קודמים בין הפלגים בסוף השבוע. לפי טענת "השונאים", בחורים מהפלג היריב פרצו בערב שבת לאחת הפנימיות שלהם, שברו מיטות וחפצים אישיים וזרקו מהחלונות תכולת ארונות. בפלג "המחבלים" הכחישו את הדברים, אמרו כי מדובר ב"שמועות חסרות בסיס וסיפורי בדיה" וציינו כי ערב קודם לכן הרסו רכוש בפנימיות שלהם.

16 שנות מאבק

המאבק החל כבר לפני 16 שנים, אז חדל נשיאה הקודם, הרב אברהם כהנמן, לתפקד. בנו, הרב אליעזר, וחתנו, הרב מרקוביץ', מנסים מאז לקבל לידיהם את הנהגת הישיבה, וכיום פועלות במקום הלכה למעשה שתי ישיבות. "המחבלים" ו"השונאים" לומדים באותו בית מדרש - כל תלמיד עם "חברותא" מהמחנה שלו, וגם חולקים פנימייה אחת באגפים נפרדים.

במשך השנים התפתחו בין שני המחנות היריבים, הכוללים בסך הכול 1,300 תלמידים, סכסוכים קשים בעניינים שונים שלעתים גלשו לאלימות, ובגינה נאלצה המשטרה להתערב בנעשה. מעבר לכך, בין שתי הנהגות הישיבה מתנהל בבתי הדין והמשפט מאבק כספי על השליטה בישיבה ובנכסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully