וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילול השם": המשטרה פשטה על אחת הישיבות היוקרתיות בעולם

כ-200 שוטרים ממרחב דן השתתפו במבצע רחב היקף ועצרו 30 תלמידים בישיבת פוניבז' שבבני ברק, שבה מתנהל זה עשר שנים מאבק שליטה אלים בין שתי קבוצות יריבות. 26 שוחררו לביתם וארבעה שוחררו בהרחקה מהישיבה. "זה היה כמו מבצע צבאי"

עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה פשטה הלילה (חמישי) על ישיבת פוניבז' שבבני ברק, שנחשבת לספינת הדגל של הציבור החרדי-ליטאי ואחת היוקרתיות בעולם, ועצרה 25 מאנשיה בחשד למעורבות בתקריות אלימות בתקופה האחרונה. כ-200 שוטרים השתתפו במבצע, שקיבל אישור מיוחד ממפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו ומפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו. המשטרה שחררה לביתם 26 מהעצורים והביאה ארבעה מהם לבית משפט השלום בתל אביב, שם הם שוחררו בהרחקה מהישיבה.

המעצרים יצאו אל הפועל בשל ריבוי תלונות שהתקבלו בתקופה האחרונה במרחב דן של המשטרה, שעיקרן נוגעות לתקריות אלימות בין אנשי הישיבה על רקע מאבק שליטה שנמשך יותר מעשר שנים בין שתי קבוצות יריבות בישיבה. במשטרה מדגישים כי הפעילות הלילה היא נקודתית נגד החשודים שכלפיהם הוגשו תלונות ולא נגד כלל הישיבה והתלמידים. לטענת המשטרה, הפעילות נעשתה לאחר אין ספור בקשות ושיחות שבהם הובטח כי מעשי האלימות ייפסקו, אולם לא כך קרה והתלונות המשיכו להצטבר. "לצערנו, המשיכו האירועים האלימים והקשים והצטברו עשרות תלונות", סיפר מפקד מרחב דן במשטרה, ניצב-משנה שמעון לביא.

עוד בוואלה! חדשות:
אלי אוחנה פורש מרשימת הבית היהודי: "לא צפיתי את הסערה"
יעלון: "גם רכב ממוגן לא היה מגן על החיילים מפני נ"ט"
דגן על נסיעת נתניהו לארה"ב: "מסכנת את ביטחון ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי רכב של הממשטרה, הלילה מחוץ לישיבת פוניבז' בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעת התלמידים שהובאו לבית המשפט שוחררו לאחר ששופט בית המשפט השלום צחי עוזיאל מתח ביקורת על החלטת המשטרה לעצרם. "החשדות המיוחסים לחשודים שבפני, וגילם הצעיר, לא הצדיק מעצרם באישון לילה והבאתם לבית המשפט", אמר השופט. לדבריו, "לאחר ששמעתי את טיעוני הסנגורים, הרי שיש ממש בדבריהם שלא היה מקום לעצור את החשודים ולהביאם לבית המשפט, וזאת גם אם מדובר בסכסוך ארוך שנים בישיבה שהביא להגשת תלונות רבות במשטרה".

גם במגזר החרדי תקפו את מבצע המעצרים הלילי וכינו אותו, בין השאר, "מבצע חסר תקדים", "חילול השם על הגבעה" ו"לילה לבן". ישראל כהן, כתב האתר החרדי "כיכר השבת", אמר כי המעצרים הלילה היו דבר "חריג במיוחד, כמו מבצע צבאי". לדבריו, "המשטרה הגיעה בכוחות מתוגברים וגרמה להלם גדול. השוטרים חסמו את כל צירי האזור, עברו בחדרי הפנימייה עם רשימת שמות מסודרת ולכדו אחד אחרי השני". כהן סבור שהמשטרה ביצעה את המעצרים כדי "לגרום להרתעה ממשית ואולי אפילו למגר או להוריד באופן דרמטי את רמת האלימות שהתחוללה בחודשים האחרונים בישיבה המפורסמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ישיבת פוניבז'. מושי ברגמן, בחדרי חרדים
שיעור בישיבת פוניבז'/בחדרי חרדים, מושי ברגמן

המאבק בישיבה החל לפני יותר מעשור, אז חדל נשיאה הקודם, הרב אברהם כהנמן, לתפקד. בנו, הרב אליעזר, וחתנו, הרב מרקוביץ', מנסים מאז לקבל לידיהם את הנהגת הישיבה, וכיום פועלות במקום הלכה למעשה שתי ישיבות. "המחבלים", כפי שמכונים נאמניו של מרקוביץ' ו"השונאים", כפי שמכונים נאמניו של כהנמן, לומדים באותו בית מדרש – כל תלמיד עם "חברותא" מהמחנה שלו, וגם חולקים פנימייה אחת באגפים נפרדים.

במשך השנים התפתחו בין שני המחנות, הכוללים בסך הכול 1,300 תלמידים, סכסוכים קשים בעניינים שונים שלעתים גלשו לאלימות, אשר בגינה נאלצה המשטרה להתערב בנעשה. מעבר לכך, בין שתי הנהגות הישיבה מתנהל בבתי הדין והמשפט מאבק כספי על השליטה בישיבה ובנכסיה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully