וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקץ הבנקים": חשוד שמשך עשרות אלפים מחשבונות מזויפים

2.2.2015 / 10:46

במפלג ההונאה של משטרת תל אביב חושדים שרחמן מישייב פתח 11 חשבונות בנק על שם ישראלים שעזבו את הארץ ומשך כספים ממסגרות האשראי. בחלק מהמקרים הוא אף זכה להלוואות בהיקף של מאות אלפי שקלים

בנק מזרחי טפחות. שי מכלוף
כל הבנקים המסחריים בישראל נפלו קורבן לעוקץ/שי מכלוף

המשטרה עצרה בסוף השבוע את רחמן מישייב, תושב תל אביב, בחשד שרכש תעודות זהות של ישראלים שעזבו את הארץ, ופתח על שמם חשבונות בנק. על פי החשד, מישייב נהג לבצע העברות בנקאיות בין החשבונות השונים שפתח, רכש את אמון הבנקים וזכה למסגרות אשראי ולהלוואות בהיקף של מאות אלפי שקלים. עוד עולה מהחקירה כי כמעט כל הבנקים המסחריים בישראל נפלו קורבן לעוקץ של מישייב. מעצרו הוארך אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב ביומיים.

מישייב נעצר לראשונה לפני כחצי שנה, לאחר שעלה החשד כי הונה את אחד הבנקים עם פתיחתו של חשבון בנק תחת זהות בדויה, ומשך ממנו כסף ששייך למסגרת האשראי שקיבל מהבנק. אלא שלאחר זמן קצר הוא שוחרר, ובמפלג ההונאות של משטרת תל אביב חושדים כי מאז הוא החליט להרחיב את היקף הפעילות. במסגרת הרחבת הפעילות הוא רכש תעודות זהות של ישראלים שירדו מהארץ, הוציא על שמם תעודות זהות עם תמונה שלו, ובאחד המקרים אף הצליח לרכוש תלושי שכר של אחד היורדים בטרם עזב את ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
היועמ"ש למבקר: עדכן אותי מתי יפורסם הדוח על מעון ראש הממשלה
ביקורת על נתניהו בארה"ב: "מקדם מהלך הרסני למען הרפובליקנים"
איך מצילים חיים כשנופלים פצמ"רים? הרופא שיקבל צל"ש מדבר

דולרים ויורו. ShutterStock
העביר כסף בין החשבונות כדי ליצור תנועה כספית/ShutterStock

עד כה ריכזה המשטרה 11 חשבונות בנק שככל הנראה נפתחו על ידי החשוד ודרכם ביצע את ההונאה. החשבונות אותרו בבנק לאומי, פועלים, דיסקונט, אוצר החייל, בינלאומי, ומזרחי טפחות, והזרוע עוד נטויה. כמו כן, בידי המשטרה שלוש זהויות בדויות שאיתן השתמש החשוד לביצוע ההונאה.

ראש מפלג ההונאה במשטרת תל אביב, סגן-ניצב דוד מישקין, סיפר לוואלה! חדשות כיצד עבדה השיטה: "החשוד הצליח לרכוש, ככל הנראה תמורת כמה מאות שקלים, תעודות זיהוי של אחרים, שבהן הוכנסה תמונתו. הוא גם הצליח לשים יד על תלושי שכר, וכך פתח חשבונות בנק. הוא דאג להעביר סכומי כסף בין החשבונות כדי ליצור תנועה כספית, ובשיטה זו הרדים את המערכת תוך כדי שהוא מושך סכומי כסף לכיסו, בין אם בכספומטים או בהמחאות, כאשר הבנקים מעניקים לו אשראי ואך הלוואות עד סכום של 70 אלף שקלים". סנ"צ מישקין הוסיף כי "אנחנו מאמינים שהוא הצליח למשוך בכל חודש בין 30 ו-40 אלף שקלים מהחשבונות, כשבמקביל הוא מעביר בין החשבונות סכומים בהיקפים של מאות אלפי שקלים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"כל הזמן עולים עוד חשבונות"

"כל הזמן עולים עוד חשבונות שהחשוד פתח, וגילנו זהות נוספת שהחשוד השתמש בה. יש עוד כספים שצריך להתחקות אחריהם ולהבין את סדר הגודל שלהם. כרגע ידוע על 120 אלף שקלים שנמשכו במזומן. החשוד מעביר מחשבון לחשבון. מדובר בסכומים של מאות אלפים", אמר חוקר מפלג ההונאה, אורי רונן, לשופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, שהחשוד הובא בפניו להארכת מעצרו.

סנגורו של החשוד, עו"ד חיים אוחנה, ביקש מהשופט לשחררו בטענה שהחשוד הודה במעשיו ולא קיים סיכון שיבש הליכי חקירה. "החשוד מסר גרסה לפחות לגבי חלק מהמקרים והודה בחלקם. בחלק אחר בחר לשתוק. אין חשש שהאיש הזה יכול לשבש חקירה. המסמכים נמצאים בידי הבנקים". אולם השופט גת האריך את מעצרו ביומיים וקבע, בין היתר, כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully