וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת בית הספר הדו-לשוני: "אחד הנאשמים ניסה להתאבד"

1.2.2015 / 13:44

פרקליטיהם של שני האחים הנאשמים בהצתת המוסד החינוכי שבירושלים טוענים כי הם "לא מסוגלים לשאת יותר בהתעללות ובהתנכלות שהם חווים". לטענתם, הם נכלאו ב"תנאים תת-אנושיים". שב"ס: "תלונות חסרות בסיס

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

אחד משני האחים שהואשמו בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים "יד ביד" ניסה לשים קץ לחייו בתא המעצר ביום רביעי האחרון – כך מסרו פרקליטיהם של שני האחים, נחמן, בן 19, ושלמה, 21, טויטו. עורכי הדין המייצגים אותם, איתמר בן גביר ואביחי חג'בי, הוסיפו כי אחיו הכלוא עמו מנע ממנו לשים קץ לחייו ברגע האחרון. לדבריהם, האחים "לא מסוגלים לשאת יותר בהתעללות ובהתנכלות שהם חווים", מרגע מעצרם בידי שירות הביטחון הכללי.

ביום שלישי האחרון, הורה בית משפט המחוזי בירושלים לשחרר את האחים בתנאים מגבילים, אך הפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון, שאמור לדון בתיק היום. עוד לפני הדיון טענו האחים, יחד עם נאשם נוסף בפרשה, יצחק גבאי, בן 23, כי סוהרים בשירות בתי הסוהר מתעללים בהם.

עוד בוואלה! חדשות:
בית פלסטיני הוצת באזור חברון, רוססה הכתובת "נקמה"
שוב אין כתב אישום: נסגר התיק נגד החשוד בהצתת מנזר השתקנים
הצתת בית הספר הדו-לשוני: כתב אישום נגד 3 פעילי להב"ה

כתובות גזעניות בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
בית הספר הדו-לשוני בירושלים, בליל ההצתה/טלי מאייר

במכתבים שנשלחו על ידי עו"ד בן גביר וחג'בי לנציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, וליחידה לחקירת סוהרים נטען כי השלושה סובלים מאלימות פיזית ומילולית מסוהרים מסוימים, ובעיקר משני סוהרים המשרתים ביחידת המעברים של שירות בתי הסוהר. במכתב נטען כי הסוהרים עיקמו את ידיהם של האחים טויטו, חנקו אותם ופגעו בהם כאשר הם אזוקים.

עוד נטען כי האחים נכלאו ב"תנאים תת-אנושיים". בין היתר, תואר במכתב כי בתאים בהם הושמו הנאשמים היו חלונות שבורים, כשג'וקים מטיילים בהם, ונשלל מהם מזון לתקופה ארוכה. גם בעניינו של הנאשם הנוסף גבאי נשלחו מכתבים, בהם נטען כי גבאי אנשי שב"ס מפרים את זכויותיו בכך שמונעים ממנו להתפלל בבית כנסת שנמצא באגף, וכן מעבירים לו רק חלקים קטנים ממנת האוכל הכשרה שהוא אמור לקבל בכל ארוחה.

עו"ד בן גביר וחג'בי מסרו: "לצערנו, לא הופתענו כאשר שמענו על המקרה. מזה מספר שבועות אנו מתלוננים על היחס הקשה והפגיעה החמורה בזכויות הנאשמים. חמור עוד יותר, שהאירועים מתרחשים על ידי ארגונים שהיו חייבים לנתק את עצמם מכתב האישום".

לטענתם, "שב"ס צריכים לטפל באסירים ולדאוג לתנאים, ללא קשר לאישומים. עצם העובדה שסוהרים ספציפיים ששמותיהם הועברו לנציב השב"ס ממשיכים להתעלל בעצורים פעם אחר פעם מבלי שהנציב יורה לכל הפחות על העברת הסוהרים מתפקידם, ותוך שהוא מתעלם ממכתבים שנשלחו לו, היא מחדל חמור שמלמד שבשב"ס לא למדו שום לקח מפרשת דודו טופז ומפרשות נוספות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"לא דווח על כל ניסיון אובדני"

משב"ס נמסר בתגובה: "פניות עורכי הדין נענו על ידי בעלי התפקידים השונים בשב"ס אליהם הופנו, ומרבית התלונות נמצאו כחסרות בסיס. תלונותיהם של העצורים בדבר התנהלות סוהרי הליווי הועברו על ידי עורכי דינם לבדיקת היחידה לחקירות סוהרים ויש להמתין לממצאיה. חשוב לציין כי לא ידוע לשב"ס על כל ניסיון אובדני או פגיעה עצמית של מי מהעצורים והם בעצמם אף לא דיווחו על כך. משיקולי ביטחון נמנע מהעצורים להתפלל עם אסירים אחרים אך שאר היבטי הדת מסופקים להם באופן שוטף".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully