וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאיים שנפגעו לא היו ממוגנים

28.1.2015 / 16:25

מתחקיר האירוע בהר דב עולה כי הכוח שנפגע מטילי הנ"ט שירה חיזבאללה נע על הגבול בשני כלי רכב שאינם מצוידים במיגון כלשהו. שני חיילים נהרגו בתקרית ולפחות שבעה חיילים מאושפזים בבתי החולים

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, מור שאולי, רויטרס, לע"מ; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

מבדיקת האירוע בגזרת הר דב, שבו נהרגו הבוקר (רביעי) שני חיילי צה"ל ונפצעו שבעה נוספים, עולה כי שני כלי הרכב הצבאיים שבו הם נסעו על הגבול, ואשר נפגעו מחמישה טילי נ"ט, הם כלי רכב לא ממוגנים, אחד מהם טנדר מסוג איסוזו די-מקס והשני ג'יפ צבאי, המשמשים לפעילות מנהלתית.

כל החיילים שנפצעו באירוע נפגעו באורח קל עד בינוני. חמישה מהם פונו לבית החולים זיו שבצפת: ארבעה במצב קל ואחד בינוני, ושניים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה: שניהם במצב קל עד בינוני.

עוד על ההסלמה בצפון
ליברמן: "להגיב לירי בצורה קשה מאוד ולא מידתית"
בעקבות האירועים: ביטולים רבים במלונות וצימרים בצפון
גורם מודיעיני ערבי בכיר: כך נערך חיזבאללה להסלמה בגבול

רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
כלי הרכב הלא-ממוגן אחרי שנפגע/רויטרס

מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם, ד"ר האני באחוס אמר כי שני החיילים הפצועים הגיעו לבית החולים בהכרה מלאה כשהם סובלים מפגיעות הדף ורסיסים בגפיים ובפלג הגוף העליון. "הם מאושפזים לצורך בירור והשגחה", הוסיף.

אחרי פגיעת הטיל, הוזעקו כוחות גדולים של צה"ל לזירת התקרית. כעבור זמן קצר, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. לא דווח על נפגעים. בעקבות זאת סגרה המשטרה את כביש 99 לתנועה באזור צומת הטנק לשני הכיוונים. עוד דווח על נפילות באזור החרמון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
הרכב בוער אחרי פגיעת הנ"ט/רויטרס
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות בגבול אחרי התקרית/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

בתגובה לירי הנ"ט ולפצמ"רים, פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי, וחיל האוויר מבצע תקיפות בלבנון. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון. מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו רואים בחיזבאללה אחראי לאירוע. התגובה של צה"ל איננה התגובה האחרונה באירוע הזה".

על פי דיווח ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, הארגון קיבל אחריות לירי. בעקבות התקרית, הודיע הרמטכ"ל בני גנץ כי הוא מכנס הערכת מצב מיוחדת.

בשל האירוע, שדות התעופה בחיפה ובראש פינה נסגרו וגם המרחב האווירי, ככל הנראה בשל הפעילות האווירית צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, בעקבות הוראות בטיחות של צה"ל, נסגר אתר החרמון למבקרים, ורשות הטבע והגנים סגרה שורת אתרים באזור, ובהם נחל עיון, בניאס, נחל דן, נחל שניר, הגן הלאומי מצודת נמרוד והגן הלאומי חורשת טל.

אזור התקרית הבוקר

גורמים שונים במערכת הפוליטית התייחסו היום לשורת התקריות בגבול לבנון. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר במהלך פגישה בבייג'ינג עם מקבילו הסיני וונג די, כי הוא "סבור שיש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום ולהגיב על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני בצורה קשה מאד ולא מידתית, כפי שהיו מגיבות סין או ארצות הברית לאירועים דומים". השר הוסיף כי השר "העולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור, גישה שתהיה קשה וחמורה ולא תסבול פרובוקציות כמו אלו שראינו היום מחיזבאללה".

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, אמר במהלך סיור ברמת הגולן כי "אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים". עוד ציין, כי הוא "נותן גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, למערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל".

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
צה"ל הגיב באש ארטילרית/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
פצוע מהתקרית בצפון מטופל במרכז הרפואי זיו בצפת. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
פצועים בזיו שבצפת/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר במהלך חילופי האש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה במהלך ההסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. AP
מסוק צה"לי בקרבת הגבול/AP
חיזבאללה ירה טיל נ"ט על רכב צבאי - צה"ל תקף בדרום לבנון. רויטרס
אש בגבול הצפון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully