וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מודיעיני ערבי בכיר: כך נערך חיזבאללה להסלמה בגבול

28.1.2015 / 13:08

הארגון פרסם הודעה שבה נאמר כי הוא אחראי לתקריות בגבול לבנון. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הגורם: יועצים שפעלו בעיראק הוחזרו במהרה לביירות, וכן שולמו משכורות ינואר לאנשי הארגון כבר ב-27 בינואר ולא ב-1 בפברואר כנהוג

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, שי מכלוף, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון חיזבאללה פרסם היום (רביעי) בצהריים הודעה שבה הוא נוטל על עצמו את האחריות לתקריות שאירעו בגבול לבנון. "בשעה 11:35 חוליית 'שהידי קוניטרה' השייכת לחיזבאללה פגעה במוצב צבאי של צה"ל והביאה לאבדות קשות ורבות. פגענו גם בכלי רכב צבאיים שבהם היו קצינים וחיילים ציונים", לשון הודעת חיזבאללה.

לפי גורם מודיעיני ערבי בכיר, ששוחח עם וואלה! חדשות, חיזבאללה נערך בימים האחרונים למקרה של הסלמה בגבול. בין הצעדים שננקטו בארגון, יועצים שפעלו בעיראק הוחזרו במהרה לביירות, וכן שולמו משכורות ינואר לאנשי הארגון כבר ב-27 בינואר, קרי אתמול, ולא ב-1 בפברואר כנהוג. כמו כן, סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" ציטטה מקור ביטחוני בלבנון שאמר כי טרם המתקפה על כוחות צה"ל, חיזבאללה פינה את עמדותיו ברובע הדאחייה שבביירות.


הסלמה בגבול הצפון || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
נפגעים מירי נ"ט לעבר רכב צבאי בהר דב, חיזבאללה קיבל אחריות
פצמ"ר פגע בבית ברג'ר שבגבול לבנון; נפילות בחרמון
הסלמה בצפון: לייב בלוג עם עדכונים שוטפים

חסן נסראללה נואם בבירות, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
הארגון נערך להסלמה בגבול. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

במסגרת התקרית הראשונה, כך נמסר מדובר צה"ל, נורה באזור הר דב טיל נ"ט לעבר כלי רכב צבאי ופגע בו. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירת התקרית, שבה נרשמו כמה נפגעים. לטענת חיזבאללה, נורו טילים לעבר תשעה כלי רכב. כעבור זמן קצר, נורו פצמ"רים לעבר כוח נוסף שהגיע למקום. על פי כלי תקשורת ערביים, נורו לפחות שמונה פצמ"רים לעבר הכוח. בתגובה פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון. על פי דיווח ברשת "אל-נהאר", חייל ספרדי מכוחות יוניפי"ל (כוח האו"ם הזמני בלבנון) נהרג בתקיפת צה"ל בדרום לבנון.

בתקרית השנייה נורתה פצצת מרגמה (פצמ"ר) מכיוון לבנון לעבר הכפר רג'ר שבגבול לבנון ופגע בבית במקום. טרם דווח על נפגעים. דובר היישוב, נג'יב חטיב, מסר כי "אחד הבתים חטף פגיעה ישירה והבית עולה באש. אנחנו עדיין לא יודעים אם היו אנשים בתוך הבית". במקביל לאירוע ביישוב, נמסר מצה"ל כי זוהו נפילות בגזרת החרמון. האתר נסגר למבקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הכפר רג'ר, ינואר 2015. ג'יליס
כביש הגישה לכפר רג'ר, היום/ג'יליס

בעקבות התקריות, הונחו תחילה תושבי כמה קיבוצים באזור, ובהם דפנה, שניר, דן, מעין ברוך והגושרים, להישאר בבתיהם או במרחבים מוגנים. עם זאת, כעבור זמן קצר הודיעו במועצה האזורית הגליל העליון כי הוסרה ההנחיה וניתן לצאת מהבתים.

רשות הטבע והגנים הודיעה כי היא סוגרת כמה אתרים בשל המצב הביטחוני. האתרים שנסגרו הם: שמורת טבע נחל עיון, שמורות טבע בניאס (כולל מעיינות והשביל התלוי),שמורת טבע נחל דן ,שמורת טבע נחל שניר, גן לאומי מצודת נמרוד וגן לאומי חורשת טל. נוסף על כך, נסגרו גם שדות התעופה בחיפה ובראש פינה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לשורת האירועים, ואמר: "ברגעים אלה צה"ל מגיב על האירועים בצפון", אמר נתניהו בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשדרות. "לכל מי שמנסה לאתגר אותנו בגבול הצפון, אני מציע לראות מה קרה כאן, לא רחוק מהעיר שדרות, ברצועת עזה. חמאס ספג בקיץ האחרון את המכה הקשה ביותר מאז הקמתו וצה"ל ערוך לפעול בעוצמה בכל הגזרות". בהמשך חזר נתניהו מהדרום לתל אביב לצורך התייעצויות ביטחוניות.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully