וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצמ"ר פגע בבית ברג'ר שבגבול לבנון; נפילות בחרמון

זמן קצר אחרי פגיעת טיל נ"ט בכלי רכב צבאי באזור הר דב, נורתה פצצת מרגמה לעבר הכפר. טרם דווח על נפגעים. במקביל, צה"ל מסר כי זוהו נפילות באזור החרמון. האתר נסגר למבקרים

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, שי מכלוף, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פצצת מרגמה (פצמ"ר) נורתה היום (רביעי) בצהריים מכיוון לבנון לעבר הכפר רג'ר שבגבול לבנון ופגע בבית במקום. טרם דווח על נפגעים. דובר היישוב, נג'יב חטיב, מסר כי "אחד הבתים חטף פגיעה ישירה והבית עולה באש. אנחנו עדיין לא יודעים אם היו אנשים בתוך הבית". במקביל לאירוע ביישוב, נמסר מצה"ל כי זוהו נפילות בגזרת החרמון. האתר נסגר למבקרים.

זמן קצר לפני האירוע ברג'ר, נורה באזור הר דב טיל נ"ט לעבר כלי רכב צבאי ופגע בו. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירת התקרית, שבה נרשמו כמה נפגעים. כעבור זמן קצר, נורו פצמ"רים לעבר כוח נוסף שהגיע למקום. על פי כלי תקשורת ערביים, נורו לפחות שמונה פצמ"רים לעבר הכוח. בתגובה פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון.

על פי הדיווח ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, הארגון קיבל אחריות לירי. בעקבות התקרית, הודיע הרמטכ"ל בני גנץ כי הוא מכנס הערכת מצב מיוחדת.

הסלמה בצפון - כותרות נוספות:
בשל חשש התושבים: צה"ל קודח לאיתור מנהרות בגליל
חיל האוויר תקף מטרות של צבא סוריה; אזעקת שווא בגולן
גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה אחראי לירי, שוקלים את התגובה"

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הר דב ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
חיילים בסמוך לרג'ר, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

בעקבות התקריות, הונחו תחילה תושבי כמה קיבוצים באזור, ובהם דפנה, שניר, דן, מעין ברוך והגושרים, להישאר בבתיהם או במרחבים מוגנים. עם זאת, כעבור זמן קצר הודיעו במועצה האזורית הגליל העליון כי הוסרה ההנחיה וניתן לצאת מהבתים. בהמשך ביקשו במועצה מהורי תלמידי בתי הספר שלא להגיע עצמאית לבית הספר, אלא להשתמש בהסעות בטוחות שמוציאה המועצה בתיאום עם כוחות הביטחון.

רשות הטבע והגנים הודיעה כי היא סוגרת כמה אתרים בשל המצב הביטחוני. האתרים שנסגרו הם: שמורת טבע נחל עיון, שמורות טבע בניאס (כולל מעיינות והשביל התלוי),שמורת טבע נחל דן ,שמורת טבע נחל שניר, גן לאומי מצודת נמרוד וגן לאומי חורשת טל. נוסף על כך, נסגרו גם שדות התעופה בחיפה ובראש פינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הכפר רג'ר, ינואר 2015. ג'יליס
כלי רכב צבאי באזור הר דב/ג'יליס

פרידה, תושבת קיבוץ דפנה, סיפרה: "קיבלתי סמס שמורה להישאר בבתים ולסגור חלונות. אני לא נלחצת, בעיקר מודאגת מהנכדים. מהר מאד קופת החולים כאן התרוקנה. הודיעו שהכביש ממעין ברוך סגור ואני עדיין לא יודעת איך אגיע הביתה".

רזי כחלון, בעלת חנות ליד קיבוץ דפנה, העידה כי היא שמעה "הרבה בומים, ואז שמעתי את הכריזה של הקיבוץ שאמרה שזה ירי של הצבא שלנו". לדבריה, "אני לא כל כך פוחדת, אבל זה לא נעים. אני אופטימית, מקווה שלא יקרה כלום, אבל אי אפשר לדעת. יש לי שלושה ילדים הגדולים בבית הספר והקטנה בגן. באנו לכאן לפני שלוש שנים מאשדוד, אבל שם היה עכשיו יותר גרוע".

"מקווים לא להגיע למצב של עוטף עזה"

יריב ברוך, עובד באתר ותושב נווה אטי"ב, סיפר כי במושב שברמת הגולן התושבים לחוצים. "ההורים והילדים הצעירים שהם בגנים ובבתי הספר – אצלם יש מפלס של לחץ. אם האירועים האלה קרו בקיץ לתושבי הדרום, עכשיו תושבי הצפון חווים את אותו הדבר", אמר ברוך.

יעקב שוחד, עוד תושב נווה אטי"ב, סיפר כי במושב שמעו את הדי הפיצוצים עוד לפני שעודכנו במתרחש. "שמענו פחות או יותר מה קורה באזור רג'ר. התחלנו להתארגן למקרה שיהיה פינוי ילדים בבתי הספר, לקלוט אותם ביישוב בחזרה, לברר עם התושבים שמצבם בסדר", סיפר שוחד. "אנחנו מקווים שלא נגיע למצבם של תושבי עוטף עזה, יש כזה חשש. אנחנו יישוב שחי לאורך כל השנים בשקט ובשלווה, אני מקווה שזה ימשיך ככה שזה".

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הכפר רג'ר, ינואר 2015. ג'יליס
גבול לבנון, היום/ג'יליס

אתמול נורו שתי רקטות לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילות. צה"ל השיב באש ארטילריה וירה עשרות פגזים לעבר שטח סוריה. מהצבא נמסר כי זוהתה פגיעה במקור הירי, הממוקם בשטח שנמצא בשליטת צבא אסד. במקביל, מטוסים ומסוקי קרב הוקפצו לאזור הגבול.

הלילה יצא צה"ל למתקפה לילית בשטח שבשליטת צבא סוריה. על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, חיל האוויר תקף שלוש עמדות של צבא אסד. בין המטרות, פלוגת קשר וסוללת תותחים הסמוכות למפקדת חטיבה 90 הסורית.

(עדכון ראשון: 11:54)

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully