וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכר סמינרים לסטודנטים והעלים מס בשני מיליון שקל

28.1.2015 / 9:48

תושב גבעת שמואל בן 52, רואה חשבון העובד בבנק הדואר חשוד כי לא דיווח על הכנסות מכתיבת עבודות עבור סטודנטים. בחקירתו טען: "עשיתי זאת כי יצר הרע גבר עליי". הוא שוחרר בתנאים מגבילים

אזיקים. אורי לנץ
החשוד שוחרר בתנאים מגבילים/אורי לנץ

המשטרה עצרה אתמול (שלישי) תושב גבעת שמואל בן 52 בחשד שהעלים הכנסות בשווי של יותר משני מיליון שקלים מכתיבת עבודות סמינריוניות עבור סטודנטים. בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחררו בתנאים מגבילים ואסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום.

משרד חקירות מס הכנסה תל אביב החל בחקירה סמויה בעניינו של האיש, עובד בבנק הדואר בירושלים בתפקיד מפקח בנקאי, רואה חשבון בהשכלתו, לאחר שהתקבל מידע בנוגע לחשד לעבירות מס מצדו, במסגרת עיסוקו ככותב עבודות אקדמיות עבור סטודנטים. במהלך החקירה מצאו החוקרים הפקדות והעברות בנקאיות רבות בחשבונו ובחשבונו של אביו בסכום של יותר משני מילון שקלים במהלך שש שנים מאז 2008. לפי החשד, מקור הכספים הללו בתשלומי סטודנטים עבור כתיבת עבודות סמינריוניות בשבילם.

עם המעבר לחקירה גלויה, נחקר החשוד וקשר עצמו למיוחס לו. כשנשאל מדוע לא דיווח על ההכנסות מכתיבת העבודות הוא השיב: "יצר הרע גבר עליי". בחקירתו עלה חשד לביצוע עבירות נוספות. בין השאר, נמצא כי החשוד רשם בחברת "זברה" שבניהולו משכורת פיקטיבית כהוצאה למישהו ש"היה צריך תלוש", כדבריו. כמו כן, הוא אף רשם משכורת לבתו, למרות שלא עבדה בחברה. "רציתי לקרוא לזה משכורת וככה תהיה לי גם הוצאה מוכרת בחברה", הסביר לחוקרים.

מלבד החקירה נגד חשוד זה, פתחו במהלך החודשים האחרונים חוקרי מס הכנסה תל אביב בחקירה נגד כמה אנשים נוספים, הכותבים עבודות אקדמיות לסטודנטים תמורת תשלום, ואינם מדווחים על הכספים הללו לרשות המסים. לפני כשלושה חודשים נחקר חשוד נוסף בחשד להעלמת הכנסות מכתיבת עבודות אקדמיות בהיקף של 1.5 מיליון שקלים.

עוד בוואלה! חדשות:
מזכיר הממשלה לשעבר החשוד בפרשת השחיתות - עובד יחזקאל
בצלם: "דגל שחור מתנוסס מעל תקיפות הבתים ב'צוק איתן'"
אחרי הפיצוץ עם בן ארי ומרזל: אבטחה הוצמדה לח"כ שטבון

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully