וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

לעולם לא עוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום השואה הבינלאומי. עצרת האו"ם קבעה לפני עשור כי בתאריך הזה, בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום, יציינו את זכרם של קורבנות השואה. ההחלטה הזו קוראת למדינות לפתח תוכניות לימוד בתחום זכרון השואה, דוחה כל ניסיון להכחשת השואה ומגנה תופעות של שנאת זרים ואלימות על רקע מוצא אתני או אמונה דתית. משלחת של 37 ניצולים מאושוויץ-בירקנאו תשתתף בפולין בטקס הבינלאומי לציון 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה.

תנו לשמש יד

ליוטננט ג'ון קרי, קצין משוחרר מצבא ארה"ב, אחרי סיום נאומו בהפגנה נגד מלחמת וייטנאם מול גבעת הקפיטול בוושינגטון, 24 אפריל 1971. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 42 שנה הושג בפריז הסכם שביתת נשק בין הצדדים שנלחמו במלחמת וייטנאם. המלחמה שבה נהרגו כארבעה מיליון איש התנהלה בין צפון וייטנאם הקומוניסטית והווייטקונג (אשר נתמכו על ידי ברית המועצות וסין) לבין דרום וייטנאם וארצות הברית והיא נמשכה 16 שנה. הסכם שביתת הנשק קבע כי ארצות הברית תפנה את כל כוחותיה מוייטנאם אולם למרות הפסקת המעורבות האמריקאית המשיכו צפון ודרום וייטנאם להילחם אחת בשנייה עד שכוחות צפון וייטנאם נכנסו לסייגון, בירת הדרום, ב-30 באפריל 1975. ביולי 1976 הוכרז איחודה הרשמי של וייטנאם. המלחמה השפיעה על דור של מוסיקאים בארצות הברית, המחזמר "שיער" שעלה ב-1967 ייצג את מחאת ילדי הפרחים נגד המלחמה ובעד שוויון אהבה וחופש וגם פסטיבל וודסטוק שנערך שנתיים לאחר מכן הושפע מהעמדות החברתיות האנטי מלחמתיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בדרך לגביע

שחקני הפועל אשקלון חוגגים עם שי רביבו. יוסי ציפקיס
שחקני הפועל אשקלון חוגגים עם שי רביבו/יוסי ציפקיס

משחקי שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל ייצאו הערב לדרך. שמונת המפגשים יתפרשו על פני שמונה ימים, כששני המשחקים הראשונים יהיו מסקרנים ביותר. במשחק הראשון ב-19:00 תארח מכבי את הפועל פתח תקוה, לדרבי שצפוי להיות סוער כתמיד. המשחק השני יפגיש את האלופה מכבי תל אביב עם הפועל אשקלון מליגה א'. על הנייר צפויים הצהובים לניצחון קל, ואם ישיגו אותו יעפילו לרבע הגמר לראשונה מזה עשר שנים. אז, ב-2004/5, הם גם רשמו את הזכייה האחרונה במפעל.

טבע עוצר נשימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום:David Litchfield /National Geographic Photo Contest/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 127 שנה הוקם בארצות הברית ארגון הנשיונל ג'יאוגרפיק במטרה לקדם ידע כללי וידע גאוגרפי בקרב הציבור. הארגון פועל ללא מטרות רווח והוא מקיים כיום מחקרים מדעיים שונים עליהם ניתן לקרוא במגזין שהוא מוציא לאור או לראותם בערוץ הטלוויזיה. גם מי שלא קורא את המגזין או צופה בערוץ מכיר ודאי את תמונתה של הילדה האפגנית בעלת העיניים הירוקות החודרות שהתפרסמה על שער המגזין ואותרה כעבור שנים. בעבר אגב הופצה באזורים חרדיים בישראל מהדורה ייחודית שכללה מאמרים שפורסמו בגרסה העברית של המגזין אולם ללא מאמרים בנושאי אבולוציה, פלאונטולוגיה ועוד.

40 פרצופים לדקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 32 שנה הלך לעולמו השחקן הצרפתי לואי דה פינס בגיל 68. השחקן שכונה "איש 40 הפרצופים לדקה" ניחן ביכולת וירטואוזית להחליף הבעות, מצבי רוח ותנועות גוף בזריזות ובמיומנות מעוררת התפעלות. כבר בבית ספר נהג לעשות מעשי קונדס אולם את היכולת שלו להצחיק גילה בגיל מאוחר בעת ששימש נגן פסנתר בבר פריזאי. הוא למד משחק אבל רק בגיל 45 קיבל תפקיד משמעותי של אדם קמצן ועצבני. והדמות הזו הפכה להצלחה והוא שב וגילם וריאציות שלה בסרטים רבים ובהם הסרט "רבי יעקב" שבו גילם גזען, שונא מיעוטים שמוצא עצמו מחופש לרב יהודי ומחתן את בתו עם ערבי. בחייו הפרטיים העדיף את השקט על פני התזזיתיות ובטירה שבה התגורר גידל פירות וירקות ואפילו זן חדש של ורדים שנקרא על שמו. הוא סבל מבעיות בלב והתקף רביעי שבו לקה הכריע אותו. דמותו אגב היוותה השראה ליצירות רבות כמו סדרת האנימציה "לאקי לוק" וכן דמותו של הטבח העצבני בסרט "רטטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully