וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא עניבה וברכה דתית: מנהיג השמאל ביוון הושבע כראש ממשלה

אלכסיס ציפראס, שעומד בראש מפלגת סיריזה, נכנס לתפקידו פחות מ-24 שעות לאחר פרסום תוצאות הבחירות. באירופה קראו לו לשמור על יציבות כלכלית, אך שר האוצר המיועד טען כי משטר הצנע הוא "משטר עינויים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אלכסיס ציפראס, שעומד בראש מפלגת השמאל הרדיקלי סיריזה, הושבע היום (שני) לראשות ממשלת יוון בטקס צנוע בארמון הנשיאות באתונה. הוא יעמוד בראש קואליציה משותפת עם סיעת הימין הקטנה "היוונים העצמאים". הרכבת הממשלה בוצעה במהירות, פחות מ-24 שעות מאז הוכרזו התוצאות. סיריזה זכתה ב-149 מושבים בפרלמנט, שבו 300 מושבים, ו"היוונים העצמאים" קיבלו 13 מושבים. לפיכך, תישען ממשלתו של ציפראס על 161 מושבים. ממשלה חדשה תוצג ככל הנראה כבר מחר.

ציפראס, שהופיע לטקס ההשבעה ללא עניבה, אף סירב לקבל את הברכה המסורתית מצד אנשי הכנסייה האורתודוכסית היוונית. בצעד הראשון שלו כראש ממשלה, ציפראס הניח הניח פרחים על אנדרטה לזכרם של הפרטיזנים היוונים שלחמו בגרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.

עוד על הניצחון ההיסטורי של השמאל ביוון
הבחירות ביוון: מפלגת השמאל סיריזה תקים קואליציה עם סיעת ימין קטנה
סוף למדיניות הצנע: ניצחון לשמאל בבחירות ביוון

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס במהלך טקס השבעתו בארמון הנשיאות באתונה, 26 בינואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בדרכו לטקס ההשבעה, היום/רויטרס

ציפראס, שהוביל קמפיין נגד מדיניות הצנע, הבטיח שיפתח מחדש את ההסכמים שעליהם חתמה ממשלתו הקודמת מול ה"טרויקה" - האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי – וידון מחדש בתנאים לקבלת חבילת החילוץ הכלכלי, ששוויה 240 מיליארד אירו. נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר הזכיר לציפראס את הצורך "להבטיח יציבות פיסקלית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מניח פרחים על אנדרטה לזכרם של הפרטיזנים שלחמו בנאצים, 26 בינואר 2015. רויטרס
ציפראס מניח פרחים על אנדרטה לזכרם של הפרטיזנים היוונים, היום/רויטרס

יונקר, שבירך את ציפראס על ניצחונו, כתב בטוויטר: "הנציבות האירופית מוכנה המשיך ולסייע ליוון עד שתשיג את המטרות הללו". הוא התייחס גם לצורך "לעודד את הגידול בתעסוקה ובצמיחה" ביוון. כמו כן, נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס אף הוא להקמת הממשלה החדשה באתונה ואמר כי על יוון לקיים את הבטחותיה לפרוע את חובותיה למדינות גוש האירו ולקרן המטבע הבינלאומית.

עם זאת, יאניס ורופקיס, שאמור להתמנות לשר האוצר החדש של יון, אמר לרשת BBC כי משטר הצנע היה למעשה "משטר עינויים פיסקלי, שהפך את יוון לקולוניית חובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully