וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: מדענים מצאו דרך להחזיר ביצה קשה למצבה המקורי

נמצאה דרך לפרק חלבונים ולהחזירם למבנה המקורי שלהם בתוך דקות ספורות. החוקרים מסבירים כי זה לא טריק לבשלנים כדי להשתמש שוב בביצים, אלא שמדובר בתגלית שתשמש לייצור נוגדני סרטן

מדען עם ביצה קשה. GettyImages
מדען עם ביצה קשה/GettyImages

זו אחת מהבעיות הקשות שהמין האנושי ניצב בפניהן והתחנן לפתרון. כעת המדע נענה לאתגר – השבוע הודיע צוות חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה באירווינג (UCI) ומאוניברסיטת פלינדרס באוסטרליה כי הם גילו דרך להחזיר ביצה קשה למצבה הנא במקורי – וזה עשוי לסייע בהפחתת עלות הטיפול בסרטן.

כאשר מרתיחים ביצה, החלבון שלה נשאר שקוף עד שהביצה מבושלת, כיוון שהוא מתחיל להתפרק בבישול ואז מתחבר מחדש במבנה הדוק יותר - בגלל סיבה זו, במהלך הבישול הופך החלבון השקוף והלח ללבן ודמוי גומי במרקם, כפי שמוכר לכולנו .כעת מצאו המדענים תהליך מהיר שיכול לפרק את החלבונים הקשורים, כך שהם יוכלו להתחבר מחדש ולחזור למבנה המקורי שלהם בשניות. "התחלנו עם חלבונים של ביצים, אותם הרתחנו במשך 20 דקות ב-90 מעלות ואז הצלחנו להחזיר את החלבון לסדר הקודם שלו", הסביר פרופסור גרגורי ווייס.

התהליך הזה אינו חדש, אך בעבר הוא לקח ארבעה ימים לעומת הדקות הספורות שהוא לקח הפעם. מטרת הניסוי הזה, שמשתמש במכשיר שנקרא "מערבולת הנוזלים", היא לא לאפשר לבשלנים להשתמש שוב בביצה קשה שלא נאכלה. השימוש בביצה היה רק בכדי להדגים את התהליך והאפקטיביות שלו. מדענים יוכלו להשתמש בו בכדי "למחזר" חלבונים דומים, מה שאמור לעזור לחוקרים לחסוך זמן וכסף וצוות המחקר טוען כי הדבר יאפשר לחולל מהפכה בתחום טיפולי הסרטן. באחד מהטיפולים הנהוגים כיום נעשה שימוש בנוגדנים שיוצרו במעבדה והם מתחברים לתאים סרטניים, כך שהם מאפשרים למערכת החיסונית לחסל אותם. ייצור הנוגדנים האלה במעבדה הוא ארוך ויקר והיכולת לבנות מחדש ובזול חלבונים נפוצים תוביל לפישוט הליכי הייצור של הנוגדנים ולהפוך את העלות של טיפולים נגד סרטן לנמוכים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully