וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר דרוזי: יהודים תקפו אותו כי חשבו שאני ערבי

24.1.2015 / 0:05

טומי חסון, בן 21 מדליית אל-כרמל, הותקף בתחנה המרכזית בירושלים בידי קבוצת יהודים. "זיהו שדיברתי בערבית, זרקו לעברי פחית וירקו עליי". הנשיא ריבלין, שבמשכנו שירת הצעיר: "נוקיע מתוכנו התנהגות נוראה כזאת"

הנשיא ראובן ריבלין וטומי חסון, צעיר דרוזי ששירת במשכן הנשיא והותקף בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
חסון וריבלין/צילום מסך, פייסבוק

צעיר דרוזי הותקף שלשום (חמישי) באכזריות בידי קבוצת צעירים יהודים בירושלים, לטענתו משום שחשבו שהוא ערבי. לדברי טומי חסון, בן 21 מדליית אל-כרמל, בין שמונה לעשרה צעירים יהודים התנפלו עליו בעת שהלך ברחוב בסמוך לתחנה המרכזית לאחר ששמעו אותו מדבר בערבית. הוא נפצע באורח קל בראשו, נזקק לתפרים ואפו נשבר. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם, שם טופל ושוחרר לביתו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה, אך טרם נקבע אם התקיפה אכן בוצעה ממניע גזעני.

"סיימתי את עבודתי בבית המלון והייתי בדרכי חזרה למעונות. בתחנה המרכזית שוחחתי בערבית עם אדם נוסף, והקבוצה זיהתה שדיברתי בערבית", סיפר חסון על התקיפה. "הם קיללו משהו, זרקו לעברי פחית ואחד מהם ניגש אליי וירק לעברי. אני החזרתי לו מכה ואז כולם התנפלו עליי, חבטו בי בכל הגוף ושברו לי בקבוק זכוכית על הראש". הוא סיפר כי היו אנשים רבים בסביבה בעת התקיפה, אך איש לא ניסה להפריד בין הצדדים. "לאחר חמש דקות הצלחתי להימלט משם לקיוסק סמוך ושם נתנו לי מים והזמינו מד"א ומשטרה".

חסון הוא סטודנט באקדמיה למוזיקה בירושלים, והוא השתחרר לפני כשלושה חודשים מצה"ל. תחילה הוא שירת כלוחם חי"ר ולאחר מכן עבר לשרת במשכן הנשיא. בעקבות התקיפה, העלה הנשיא ראובן ריבלין פוסט לפייסבוק ובו גינה את התקיפה, ולצדה תמונה משותפת של השניים.

"טומי, בן העדה הדרוזית, השתחרר לאחרונה משירות צבאי מסור במזכירות הצבאית של בית הנשיא. כעת הוא מאושפז בהדסה עין כרם לאחר שהוכה קשות בליל אמש", כתב ריבלין. "הוא צעד בסביבת האוניברסיטה ושוחח בערבית, כשחבורת נערים יהודים התנפלה עליו באלימות. שוחחתי עם אביו הבוקר ולא יכולתי להאמין למשמע אוזניי. אמרתי לאביו שאחים אנחנו, ונוקיע מתוכנו כל התנהגות איומה ונוראה כזאת. ולך טומי יקר, רפואה שלמה ומהירה".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד בוואלה! חדשות:
גנץ: "ערוכים לכל תרחיש בצפון"; החרמון גדוש כרגיל
ארגון יהודי בארה"ב נגד ביקור נתניהו: "צעד שגוי ופוליטי"
פרשת הלבנת ההון בתחנות דלק: נעצר אמרגן של זמר מפורסם

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully