וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד שייח שהסית נגד יהודים: "נשחט אתכם"

22.1.2015 / 0:15

פעיל הימין יהודה גליק הגיש תלונה נגד איש דת ממזרח ירושלים שפרסם ביוטיוב נאום שבו הוא קורא באופן גלוי להרוג יהודים. בית המשפט הורה להרחיקו מהר הבית, שם נשא את הנאום. "אל תשאירו יהודים בלבבות שלנו"

נער פלסטיני מיידה אבנים ברחבת מסגד כיפת הסלע, הר הבית, ספטמבר 2013. Mahmoud Illean, AP
"אנחנו המוסלמים צודקים ונאמנים". מסגד אל-אקצא/AP, Mahmoud Illean

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עומר אבו-סארא, איש דת בן 49 ממזרח ירושלים, בגין הסתה לאלימות בנאום שנשא בהר הבית לפני כחודשיים. זאת, בעקבות תלונה שהגיש פעיל הימין יהודה גליק. על פי כתב האישום, בדבריו עודד אבו-סארא לנקוט באלימות והסית לגזענות. בית המשפט, בראשות השופטת ג'ויה סקפה-שפירא, הורה על הרחקתו ממתחם הר הבית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

ביום שישי האחרון של חודש נובמבר נשא שייח אבו-סארא נאום במסגד אל-קבאלי שבהר הבית, ובו דיבר על "תכונותיהם של היהודים על פי הקוראן" ועורר התלהבות רבה בקרב קהל שומעיו. הנאום צולם והועלה למחרת לערוץ Aqsa Call ביוטיוב.

"אני אומר את זה ליהודים באופן מפורש - הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו בעזרת אלוהים נוכל להם. אנחנו המוסלמים צודקים ונאמנים, וחיילי מדינת החליפות האיסלאמית תגיע לארץ הזו כדי לשחרר אותה מהטינוף שלכם, והיום הזה קרוב", אמר בלהט אבו-סארא בסרטון.

עוד בוואלה! חדשות:
ביטולים בצימרים בצפון: "המתיחות הרחיקה את התיירים"
שטיפת מוח וגן עדן: הדלק שמניע את המחבל הבודד
הבית הלבן נגד הזמנת נתניהו: "הפרה של הפרוטוקול"

יהודה גליק בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"הסתה יכולה להוביל לטרור ממשי ולרצח יהודים". גליק, החודש/ראובן קסטרו

"אנו מחכים ליום ולרגע שיגיע המועד לשחוט אתכם ואנחנו נוכל לכם בעזרת אלוהים", הוסיף אבו-סארא בנאומו וקרא למאמיניו: "תעשו עכשיו את מה שאתם רוצים, הקרב בידיכם עכשיו, העוצמה אתכם עכשיו, תהרגו, תשחטו, אל תשאירו יהודים בלבבות שלנו. כשיגיע היום לשחוט את היהודים, אנחנו נשחט ולא נרחם".

"אלוהים, זרז את היום הזה", קרא אבו-סארא. "זרז את היום של היהודים, זרז את יום הריגתם, זרז את יום הלחימה בהם, זרז את יום שחיטתם, זרז את היום שבו נטהר את אל-אקצא מהטינופת שלהם, זרז את היום שבו תקום מדינת הח'ליפות האיסלאמית ויום ההכרה בשלטון של המוסלמים. אלוהים תהיה עם לוחמי הג'יהאד בכל מקום ותתמוך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"יכול להוביל לרצח יהודים"

עורך הדין חור אוריאל ניזרי, שהגיש את התלונה מטעם ארגון "חוננו", בירך על הגשת כתב האישום, אך טען כי לדעתו התנהלות המשטרה והרשויות בתחום אכיפת ההסתה כלפי יהודים היא חלשה. "כפי שראינו היום ברחובות תל אביב, הסתה יכולה להוביל לטרור ממשי ולרצח יהודים באשר הם כאלה. כיום ברור לכל בר דעת כי הסתה איננה רק מלים, בוודאי כשהיא מגיע מפיהם של אנשי ציבור ודמויות ציבוריות", אמר עורך הדין. באותה הזדמנות הוא קרא למשטרת ישראל "לא להפקיר את יהודה גליק ולספק לו הגנה ראויה".

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים שהיו עשויות להיחשב הולמות מבחינה משפטית במסגרת חופש הביטוי.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully