וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הרצוג על הפיגוע: "אין תחושת ביטחון לאזרחי ישראל"

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על פיגוע הדקירה במרכז תל אביב. ליברמן: "חייבים לפעול בנחישות נגד אלה שמטרתם להרוג יהודים ולחסל את ישראל". בנט: "אבו מאזן דילר של סכינים, המחבלים הם רק שלוחיו"

צילום: ערוץ 10, יותם רונן, אבי כהן, דוד קורן, ניב אהרונסון, מור שמעוני, דוברות המשטרה, דוברות מד"א, אתר הראשונים בחדשות; עריכה: קשת סידי, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב הבוקר (רביעי) על פיגוע הדקירה שאירע במרכז תל אביב, שבו נפצעו 12 בני אדם, לפחות שלושה מהם באורח קשה, ואמר: "לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בבטחה בתחבורה ציבורית". בדברים שנשא בכנס של נציגי התנועה הקיבוצית, הוסיף הרצוג כי צה"ל, השב"כ והמשטרה יקבלו גיבוי מלא ל"מלחמה חסרת פשרות" בטרור בכל מקום שבו יש איום על ישראלים, בגבולות המדינה ומחוץ להן. "אין היום תחושת ביטחון לאזרחי ישראל, לא בירושלים, לא בעוטף עזה ולא בתל אביב, ואנחנו נשנה זאת בהתנהלות תקיפה ונחושה נגד ארגוני הטרור וראשיהם".

הוא סיפר כי לאחר ששוחח עם מפכ"ל המשטרה, עם ראש עיריית תל אביב ועם מנכ"ל בית החולים איכילוב, הוא התרשם מהתפקוד היעיל של כל המערכות העוסקות באירוע. "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומחזק את כוחות הביטחון, המשטרה, הרפואה והחירום על התגובה מהירה", אמר הרצוג.

חברתו לרשימת "המחנה הציוני", ח"כ ציפי לבני, אמרה בעקבות הפיגוע: "שיהיה ברור שבמלחמה בטרור אין ולא יהיו פשרות - בטרור מטפלים לא במשא ומתן איתם, אלא בכוח ועוד כוח ועוד כוח". לבני הוסיפה כי לאזרחי ישראל מגיע לחיות בביטחון בכל מקום בארץ ומחוצה לה. "צריך וניתן לעצור את ההסלמה, לדאוג לביטחון, להכות את הטרור, לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני-ביטחוני ולגייס את העולם לצדנו במאבק הצודק נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי מדובר בפיגוע נורא נגד חפים מפשע שהיו בדרכם לעבודה. "יש לנקוט את כל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את הפיגוע הבא", מסרה גלאון. "אני קוראת לכל הגורמים הפוליטיים: 'אל תסיתו ואל תחממו את הגזרה לצרכים ציניים של תעמולה'. הדרך היחידה לטפל בטרור היא להתמודד עם הגורמים המובילים את המוטיבציה לטרור".

פיגוע בתל אביב - עוד כותרות:
פיגוע דקירה במרכז תל אביב: 10 פצועים, בהם שלושה קשה
עד ראייה לפיגוע: המחבל התנפל על הנהג, כולם ברחו בצרחות

יו"ר מפלגת העבודה יצחק בוז'י הרצוג במטה המפלגה בתל אביב. ניב אהרונסון
"לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בבטחה בתחבורה ציבורית". ח"כ הרצוג/ניב אהרונסון

גם בימין הגיבו על הפיגוע. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר: מי שעומד מאחורי הפיגוע הבוקר בתל אביב הם גם מי שעומדים מאחורי המהומות ברהט ועמדו מאחורי גל הפיגועים בירושלים: אבו-מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיהם". לדבריו, הם כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בתל אביב או בירושלים. "כולם חלק מאותה זרוע שמטרתה לחסל את המדינה היהודית. לכן חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל".

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב ברוח דומה והאשים גם הוא את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "האחראי לפיגוע הוא אותו אדם שנצפה צועד בחברת מנהיגי העולם רק לפני שבוע בפריז", אמר בנט. "כשאבו מאזן מסית יומם וליל בטלוויזיה נגד היהודים, קורא לכיכרות על שם רוצחים ונותן פרסים כספיים לרוצחי יהודים, הוא הופך עצמו לדילר של הסכינים והמחבלים הם רק שלוחיו. ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן כל עוד הוא ממשיך למממן משפחות מחבלים. מילים לא מספיקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ישיבת סיעה של הבית היהודי. נועם מושקוביץ
"מילים לא מספיקות". בנט/נועם מושקוביץ

ח"כ דני דנון (הליכוד) הבהיר כי "אין להבליג על שום פיגוע, עלינו לפעול ללא רחמים נגד כל פגיעה באזרחי ישראל ולגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית". לטענתו של דנון, "בזמן שהפלסטינים תובעים אותנו באו"ם הם גם מחנכים דור שלם לרצח והסתה. אבו מאזן מוכיח שוב שאינו איש שלום אלא תומך טרור".

יו"ר מפלגת העם איתנו, ח"כ אלי ישי, טען כי "מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור". לדבריו ,"יש קשר ישיר בין הפיגוע בגשר מעריב לבין הפקרת הבטחון האישי בחלקים רבים בדרום העיר. הפיגוע הזה הוא תוצאה ישירה של הגמגום מול האויב".

"אין לנו פריבילגיה להבליג על טרור"

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), אמר כי "למי ששכח, אנחנו נמצאים במלחמת טרור זוחלת. לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, אבל לישראל יש מבחן בתקיפות". לדבריו, "מוכרחים להפעיל יד קשה. למדינה ריבונית אין פריבילגיה להבלגה על טרור. הבלגה מייצרת הצלחה שמייצרת מוטיבציה אצל תאי טרור. חייבים לעצור את הגולם כבר בהתחלה".

אלוף (מיל') יואב גלנט, מספר 2 ברשימת מפלגת "כולנו" אמר כי ביטחון הוא הרתעה ופעולה. "יש להגן על כל מקום שבו מונף דגל ישראל. אסור לעבור לסדר היום על טילים מעזה, אסור לעבור לסדר היום על דריסה בירושלים, אסור לעבור לסדר היום על דקירה בתל אביב", הוא אמר.

פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
איש צוות מד"א בזירת הפיגוע בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

מחקירה ראשונית עלה כי מחבל דקר כמה בני אדם על אוטובוס של חברת "דן" באזור גשר מעריב. לאחר המעשה נמלט המחבל מהאוטובוס, ובסופו של דבר הוא נורה ברגלו בידי לוחמי יחידת נחשון של שב"ס שהובילו באותה עת עצורים לבית המשפט בתל אביב ונתקלו באירוע. הוא נפצע באורח קל ונלקח לחקירה.

כפי הנראה, המחבל נסע באוטובוס קו 40 שהיה בדרכו מבת ים לאוניברסיטת תל אביב. במהלך הנסיעה הוא דקר את הנהג האוטובוס ואחר כך תשעה נוסעים נוספים. אחד הנוסעים פתח את הדלתות ואפשר לנוסעים לברוח מהאוטובוס. לוחמי יחידת נחשון שנסעו במכונית מאחורי האוטובוס ברחוב מנחם בגין הבחינו כי האוטובוס סטה ממסלולו ובנוסעים נמלטים בבהלה. הם ירו תחילה באוויר ואחר כך לעבר המחבל שנמלט מהמקום, ופגעו בו.

בין הנפגעים ארבעה פצועים באורח קשה, שלושה באורח בינוני וחמישה באורח קל. ששיה מהם פונו לבית החולים איכילוב ושישה לבית החולים שיבא בתל השומר. כוחות גדולים של משטרה ומגן דוד אדום במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל כפות בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון
פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
שוטר באזור הפיגוע/ניב אהרונסון
פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
האוטובוס שבו אירעה הדקירה/ניב אהרונסון
פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
אמבולנסים מתחת לגשר מעריב/ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully