וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 5 צ'צ'נים נעצרו בחשד שתכננו פיגוע

חמישה אזרחי רוסיה נעצרו בעיירה בזייר, שבדרום המדינה, אחרי שנמצאו כמה מטענים ליד אצטדיון ספורט סמוך שעל פי החשד הוטמנו על ידם. התובע מסר כי נמצאו כמה "חפצים" בחיפוש בביתם. ראש הממשלה: "יש אפרטהייד חברתי במדינה"

חייל מצבא צרפת מאבטח את כנסיית נוטרה דאם בפריז,  20 בינואר 2015. רויטרס
חייל מצבא צרפת מאבטח את כנסיית נוטרה דאם בפריז, היום/רויטרס

משטרת צרפת עצרה היום (שלישי) חמישה אזרחים רוסים בעיירה בזייר, שבדרום המדינה, בחשד שתכננו מתקפת טרור. זאת, אחרי שנמצאו כמה מטעים ליד אצטדיון ספורט סמוך. החמישה, ממוצא צ'צ'ני, מוחזקים במעצר, שם הם נחקרים על ידי כוחות הביטחון. התובע איוון קלווה אמר כי נמצאו כמה "חפצים" בחיפוש במהלך בתיהם של החשודים.

לקריאה נוספת בנושא:
נועם חומסקי: גם המערב אשם במתקפת הטרור בפריז
פריז: נמצא דנ"א של חשוד נוסף בזירת הפיגוע במרכול
שרת הפנים הבריטית: "נכפיל המאמצים למיגור האנטישמיות"

זירת הפיגוע במרכול הכשר בפריז, 10 בינואר 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למרכול הכשר שבו נרצחו ארבעה יהודים/רויטרס

מעצרם מגיע על רקע גל הטרור במדינה לפני כשבועיים, שבמהלכו נהרגו 17 בני אדם בשלושה פיגועים שונים – 12 נרצחו בטבח במשרדי המגזין הסאטרי "שרלי הבדו" בפריז, שבוצע על ידי האחים שריף וסעיד קואשי, ארבעה יהודים נרצחו במרכול כשר בבירה על ידי אמדי קוליבלי, שהרג גם שוטרת בעיר. כל השלושה חוסלו על ידי כוחות הביטחון של צרפת.

כמו כן, ארבעה חשודים בקשר לפיגוע במרכול יעמדו היום בפני בית המשפט, שיחליט אם להגיש נגדם כתב אישום. הם נחשדים שהעניקו סיוע לוגיסטי לחמושים שהשתלטו על המרכול והחזיקו בני ערובה במשך כמה שעות. פרט לקוליבלי שחוסל, החוטף השני נמלט מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מחוץ לארמון האליזה, 1 בספטמבר. רויטרס
"יש אפרטהייד חברתי במדינה". ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה מנואל ואלס, אמר היום כי המתקפות האחרונות בפריז הדגישו את ה"אפרטהייד" החברתי ששורר במדינה. "הימים האחרונים הדגישו את האתגרים שבפניהם אנו ניצבים", הסביר ואלס. לדבריו, "האתגרים מגיעים על רקע המחלוקות והמתיחות שאנו נושאים במשך יותר מדי זמן ושלאליהם אנחנו בקושי מתייחסים - אפרטהייד חברתי, אתני וטריטוריאלי"
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully