וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותר משותק בשתי רגליו אחרי צנתור - ותובע מיליונים

20.1.2015 / 10:24

ש' חש ברע אחרי הכנסת צנתר לגופו. למרות פניות חוזרות ונשנות לרופאים שונים, העניין לא טופל, והוא אובחן באיחור ניכר כסובל מזיהום בעמוד השדרה. "לא מדובר ב'גזרה משמיים', אלא ברשלנות רפואית גרידא"

אילוסטרציה. ShutterStock
זיהום בצנתר עלול לגרום לתחלואה ואף למוות, אם אינו מטופל בזמן/ShutterStock

ש' היה בן 47 בלבד כשעבר הליך שגרתי להחדרת צנתר לגופו, בחודש מאי 2013. כמה ימים לאחר מכן הוא חש ברע. במשך ארבעה ימים רצופים, למרות פניות חוזרות ונשנות לרופאים במוסדות שונים, לא אבחן איש כי מדובר בזיהום שקשור לצנתר שהוכנס לגופו שבוע קודם לכן. בעקבות זאת, נותר ש' משותק בשתי רגליו. אתמול (שני) הוא הגיש תביעה נגד קופת החולים מכבי ונגד בית החולים מאיר בגין רשלנות. לטענתו, מוסדות אלו לא אבחנו את מצבו, ו"מנעו ממנו טיפול מתאים בזמן". "כתוצאה מהאירועים, ולמעשה מאז ועד היום, הוא סובל מאי כושר מלא, אשר אינו מאפשר חזרה לחיי שגרה", נכתב בכתב התביעה.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בשימוש בצנתרים מרכזיים. הצנתר מוכנס לתוך וריד תת-עורי, שלתוכו מוזרק חומר לטיפול במחלה. זיהום בצנתר הוא אחד הסיבוכים הנפוצים של הליך צנתור, ועלול לגרום לתחלואה ואף למוות, אם הוא אינו מטופל בזמן. בארצות הברית, לדוגמה, מתרחשים בין 50 אלף ל-100 אלף זיהומים כאלו בשנה. עבור ש', נשוי ואב לשלושה ילדים בגילאי 4 עד 13, היה אמור הצנתור לשמש לטיפול כימותרפי נגד מחלת הסרטן שבה לקה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
המתיחות בצפון: "סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון"
דאעש דורש 200 מיליון דולר – או שירצח שבויים יפנים
לפיד מתרכך בנושא הלגליזציה: "בואו נראה בעוד שנה"

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמיקם חרל"פ ומיכאל אלנתן, שבעה ימים לאחר ההליך, שהתבצע בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, הגיע ש' לסניף קופת החולים מכבי שבה הוא חבר, כשהוא סובל מחום גבוה, ובשל כך הוא נשלח לבדיקות. למחרת, לאחר שהמשיך לחוש ברע והכאבים שחש בכתפו החמירו, הוא פונה לחדר המיון בבית החולים מאיר שבכפר סבא. שם הוא נערך לו צילום בחזהו והוא נבדק על ידי אורתופד.

"למרות היעדר הסבר מספק למצבו של התובע וחום גבוה יממה קודם לכן, לא נלקחות תרביות דם (לבדיקה אם קיים זיהום - מ"ש) ולא מתחילים בטיפול אנטיביוטי", נכתב בתביעה.

רק אחרי האבחון על זיהום - ש' הוכנס לניתוח

למחרת, ובמשך ארבעה ימים רצופים, פונה ש' שוב ושוב לבית החולים מאיר ולמרפאת מכבי. הוא עבר מגוון בדיקות, כולל בדיקת MRI, שיכולה הייתה לזהות כי מדובר בזיהום, אולם היא פורשה בצורה שגויה והרופאים שללו זאת. רק ארבעה ימים לאחר מכן אובחן ש' כסובל מזיהום בעמוד השדרה, אשר גרם בסופו של דבר לשיתוקו, והוא הוכנס לניתוח.

"לרוע המזל פעולות אלו בוצעו באיחור ניכר ובשלב זה הנזק שנגרם לעמוד השדרה היה כבר בלתי הפיך", כתבה ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים וולפסון שבחולון, בחוות דעת עבור התביעה. "ואכן, החולה נותר עם שיתוק בשתי הגפיים וחוסר שליטה על סוגרים, נכות קשה ביותר". ד"ר מאור מוסיפה בחוות הדעת כי "איחור של ארבעה ימים בטיפול בזיהום מסוג זה יכול להיות הרה אסון. בפרק זמן זה החיידק נזרע במקומות שונים בגוף, כפי שקרה במקרה הנדון. טיפול במועד היה יכול למנוע את היווצרות האבצס האפידורלי (הזיהום שבו לקה ש' - מ"ש) מלכתחילה ומשנית לכך, את השיתוק הבלתי הפיך שבו לקה מרשי".

בתביעה שהגיש אתמול ש' הוא דורש מקופת החולים מכבי ומבית החולים מאיר לפצותו בסכום של כשישה מיליון שקלים. "לא מדובר במקרה שהינו בבחינת 'גזרה משמיים', אלא ברשלנות רפואית גרידא, אשר הכתה במר ש' שוב ושוב, יום אחרי יום, כל זאת, למרות פניותיו התכופות לטיפול רפואי במסגרות השונות", נכתב. ש' נמצא כיום בשיקום ומנסה להתרגל לחייו החדשים.

מקופת החולים מכבי נמסר בתגובה: "נלמד את כתב התביעה ונתייחס לכך בבית המשפט".

מבית החולים מאיר נמסר: "לאור העובדה שבית החולים עדיין לא קיבל לידיו את כתב התביעה לא מתאפשר לנו להגיב באופן מקצועי ובדוק בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully