וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

לואי האחרון

מלך צרפת לואי ה-16. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 222 שנה הוצא להורג לואי ה-16. בימים בהם צרפת בוחנת מחדש את גבולות החופש של אזרחיה, מציינים הצרפתים את היום בו ערפה הגיליוטינה את ראשו של מלכם שכיהן בין השנים 1774 ל-1792. הציבור הצרפתי זוכר אותו כעריץ קשה עורף ואת אשתו מארי אנטואנט כהתגלמות הניתוק של בית המלוכה, אך ההיסטוריה מגלה תמונה שונה, של שליט חלש שנכשל בדיוק כמו קודמיו בהתמודדות עם הפערים הכלכליים במדינתו, ושילם את המחיר של המהפכה הצרפתית, בעוד שהוכחות רבות מראות שאשתו המושמצת מעולם לא אמרה את המשפט האלמותי "אם אין להם לחם, שיאכלו עוגות".

מודעות גבוהה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צילום: רן ארדה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנה נחנך מגדל שלום. גורד השחקים הראשון של תל אביב הוקם על חורבות בניין "גימנסיה הרצליה", שההחלטה להרוס אותו גרמה לכעס רב בקרב בוגרי בית הספר, אדריכלים ואנשי רוח, הביאה את נושא שימור המבנים למודעות ציבורית ואף להקמתה של המועצה לשימור אתרים. בעת הקמתו היה המגדל, שנקרא על שם שלום מאיר, אביהם של מקימיו - האחים מרדכי, משה ובנימין מאיר - הגבוה ביותר במזרח התיכון, והוא שמר על מעמדו כגבוה בישראל עד בניית המגדל העגול בעזריאלי ב-1999.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תנו חיבוק

חיבוק. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נחגג יום החיבוקים הבינלאומי. ב-1986 ייסדו סטודנטים אמריקאים מנהג לפיו ב-21 בינואר יש להתחבק יותר עם הקרובים אלינו, ואף רצוי להתחבק עם זרים ברחוב, ללא שום כוונה אינטימית. בשנים שלאחר מכן הנוהג הלבבי הזה התפשט גם לקנדה, אנגליה, אוסטרליה, גרמניה ועוד מדינות. מחקרים גילו שחיבוק הוא אקט בריא ביותר, היות שבעת מגע מתגברת הפעילות של מערכת העצבים המרכזית; מערכת החיסון מתחזקת, רמת ההמוגלובין בדם עולה והמוח מפריש אל תוך הדם את ההורמון אוקסיטוצין, אשר גורם להרגשה טובה וליחס טוב אל העולם הסובב אותנו.

היפה, האמיצה והעצובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צילום: קוקו/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנה הלכה לעולמה מיכל ניב. שדרנית הרדיו המיתולוגית עיצבה את טעמם המוזיקלי של אלפי מאזינים בתכנית "הפסקת עשר" בגלי צה"ל בשנות השמונים, והייתה שותפה להקמת רדיו תל אביב שם הגישה את "היפות והאמיצות" לצד תמר מרום, עינב גלילי ומירב מיכאלי. ניב התמודדה עם שורה של טרגדיות משפחתיות, וכשהייתה בת 17 התאבד אביה בירייה על קברו של אחיה, שנהרג ארבע שנים קודם לכן בתאונת נשק בעת שירותו הצבאי. ב-21 בינואר 2000, היום בו מלאו חמש שנים למותו של בן דודה אמיר הרשנזון שנהרג בפיגוע בבית ליד, התאבדה מיכל ניב בתלייה בביתה בגיל 34.

החלונות החדשים

אינטרנט אקספלורר. אתר רשמי, אתר רשמי
צילום: האתר הרשמי של מיקרוסופט/אתר רשמי, אתר רשמי

אתם צריכים לדעת שהיום מיקרוסופט תערוך אירוע השקה גדול לווינדוז 10. ענקית המחשבים כבר חשפה חלק קטן מהתכניות החדשות לגרסה הטרייה של מערכת ההפעלה המוכרת שלה, ועל פי הדיווחים היא עשויה לנצל את המאורע כדי להכריז על השקתו של דפדפן חדש. בעקבות הביקורות הרבות שספג האקספלורר בשנים האחרונות, צפויה החברה לשחרר מתחרה רציני יותר לגוגל כרום ולמוזילה פיירפוקס, שנקרא לפחות כרגע בשם "ספרטן", והוא יציג מראה חדש ואפשרות לתוספים. הגרסה הסופית של ווינדוז 10 תוצא למכירה בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully