וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המודעות לפינגווינים, נבחרת פלסטין ועוד: דברים שצריך לדעת היום

ברחבי העולם מציינים את יום המודעות לפינגווינים, נבחרת פלסטין נפרדת מאליפות אסיה, וגם: תושבי עוטף עזה מתייצבים בפני ועדת החוץ והביטחון. חמישה דברים שצריך לדעת היום

מופקרים בחזית הדרומית?

יישובי העוטף נשארו בלי שמירה: "לאן הולך הכסף?. שי מכלוף
יישובי העוטף נשארו בלי שמירה: "לאן הולך הכסף?/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שאזרחים מיישובי עוטף עזה יתייצבו היום בפני ועדת החוץ והביטחון ויציגו את עמדותיהם בנושא הוצאת חיילי צה"ל ממרבית היישובים בעוטף. אמנם לאור ההתפתחויות האחרונות נראה שהגזרה הצפונית מתחממת וחיזבאללה אף מציע לתושבי ישראל להיערך ולהכין את המקלטים, אבל אי אפשר לשכוח שבקיץ האחרון התנהלה לחימה בדרום והתושבים בעוטף דורשים להמשיך את האבטחה בשל רמת הביטחון הנמוכה במקום מגוריהם, ובעקבות החשש שעדיין קיימות מנהרות טרור שעשויות להגיע לבתיהם.

עם ישראל חי

חדש ביוטיוב: משפט אייכמן במלואו. אתר יוטיוב, צילום מסך
חדש ביוטיוב: משפט אייכמן במלואו/צילום מסך, אתר יוטיוב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 73 שנה התקיימה ועידת ואנזה ליד ברלין. נציגים מכל מנגנוני השלטון הנאצי, האזרחי והצבאי, נטלו בה חלק, ודנו בתיאום אופן ביצוע "הפתרון הסופי" - השמדת יהודי אירופה. ההחלטה על הביצוע כבר התקבלה והדיון בוועדה היה טכני ברובו. בסוף ינואר 1942 הורה אדולף אייכמן לכל דרגי הפיקוד של המשטרה, המשטרה החשאית ושירות הביטחון להכין את גירוש יהודי גרמניה, אוסטריה והשטחים הכבושים בצ'כיה ופירט בדקדקנות את מי צריך לגרש ואילו מקרים נחשבים יוצאי דופן. הווילה שבה התקיימה הוועידה משמשת כיום כמוזיאון, אתר הנצחה ומרכז תיעוד לשואה. אגב, בדיוק בעוד שבוע יצויין יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שנקבע ע"י עצרת באו"ם בתאריך שבו שוחרר גטו אושוויץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

העיקר ההשתתפות

שוער נבחרת פלסטין רמזי סאלח. GettyImages
שוער נבחרת פלסטין רמזי סאלח/GettyImages

אתם צריכים לדעת שנבחרת הכדורגל של פלסטין תקיים היום באוסטרליה את משחקה האחרון באליפות אסיה, מול עיראק. הקהילה בבירת אוסטרליה קנברה מחכה בקוצר רוח למשחקה של הנבחרת במסגרת המחזור השלישי והאחרון של האליפות, שנכנסת בימים אלה לשלביה האחרונים. עיראק נאבקת על מקום ברבע הגמר, לפלסטין לא נותר סיכוי להעפיל, אולם עבור הקהילה בבירת אוסטרליה הניצחון הושג כבר בעצם ההשתתפות ההיסטורית בטורניר.

מוכנים עם הטוקסידו

מפקד אוכלוסין של פינגווינים מהחלל. 10.4.2012. אנטרטיקה. רויטרס
מפקד אוכלוסין של פינגווינים מהחלל. 10.4.2012. אנטרטיקה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום המודעות לפינגווינים. לא פחות מ-17 מינים שלהם יש בעולם, הקטן מגיע לגובה של 35 ס"מ ואילו המין הגבוה מתנשא עד ל-1.15 מטר. הפינגווין הוא אב מסור והוא זה שדוגר על הביצה שמטילה הנקבה בזמן שהיא יוצאת לקושש מזון וגם לאחר הבקיעה הוא נושא עם האם בנטל. החיה הזו נראית חגיגית בשל מראה החליפה בשחור לבן אבל הלוק היפה הזה משמש אותה להסוואה: כשחיות טורפות אורבות לפינגווין במים הן רואות רק את החלק הלבן שמתמזג עם קרני האור שנכנסות לתוך מי הים וכשחיות מתקיפות מהאוויר הן פוגשות את החלק השחור שמתמזג במי האוקיינוס הכהים. לפני כארבע שנים דלף נפט מספינה מול חופי ניו זילנד ופינגווינים רבים נפגעו. אחד הפתרונות שנמצאו הוא הלבשתם בסוודר מיוחד שמנע מהם גישה לניקוי הנוצות ובכך מנע את הרעלתם משאריות הנפט שדבק בהן.

יש לו סימפטיה

שלמה גרוניך. אלכס ליפקין,
שלמה גרוניך/אלכס ליפקין

אתם צריכים לדעת ששלמה גרוניך חוגג היום יום הולדת 66. כיאה לבן לאב שהיה מורה למוסיקה, החל גרוניך ג'וניור להופיע כבר בגיל שבע, בצבא ניגן בלהקה צבאית ובהמשך לצד קריירה עצמאית שיתף פעולה עם מוסיקאים רבים ובהם מתי כספי ויוני רכטר. עם שלמה יידוב ושם טוב לוי הוא הופיע בהרכב "קצת אחרת" ובהמשך הקים את מקהלת "שבא" המורכבת מנוער יוצא אתיופיה ואף הקליט איתה אלבום שזכה לפרסום רב. אם תרצו לראות את האיש והקוקו בהופעה תוכלו לעשות זאת ממש בימים אלה ואפילו להנות משניים במחיר אחד, שכן גרוניך מופיע בימים אלו יחד עם דני רובס. אגב, האהבה למוסיקה בבית גרוניך היא כנראה תורשתית, גם בתו של שלמה, ים, היא זמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully