וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפריימריז בליכוד: הערעור התקבל, חוטובלי במקום ה-20

19.1.2015 / 16:09

ועדת הבחירות של המפלגה קיבלה את טענתה של סגנית שר התחבורה לאי התאמות בין הפרוטוקולים לנתונים. היא תקודם למקום הריאלי, לעומת ח"כ אבי דיכטר שירד למקום ה-26 ופנה לבית הדין העליון של התנועה כדי להוציא צו מניעה

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
ח"כ דיכטר צפוי לערער על ההחלטה/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

ועדת הבחירות של הליכוד קיבלה היום (שני) החלטה ולפיה חברת הכנסת ציפי חוטובלי תקודם למקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת, ואילו ח"כ אבי דיכטר יידחק למקום ה-26. זאת, לאחר הערעור שהגישה בנושא על בסיס שורה של אי התאמות שהתגלו בין הפרוטוקולים של ההצבעות לבין הנתונים שהוזנו למחשב, במהלך הפריימריז בליכוד.

לפי אימות תוצאות הבחירות, גברה ח"כ חוטובולי על דיכטר ב-32 קולות. דיכטר כבר פנה בעניין לבית הדין העליון של התנועה, כדי לתת צו מניעה להחלטה. ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לשעבר דורש לפסול כמה קלפיות בהן היו לטענתו אי סדרים.

סגנית שר התחבורה הביעה תמיכה בהחלטת השופט, שקיבל את הערעור אותו הגישה בשבוע שעבר. "אני מברכת על אומץ הלב של ועדת הבחירות לעשות צדק עם רצון הבוחר ולתקן את אי הסדרים שנפלו בהליך הבחירות", נמסר בהודעה מטעמה. "אין לי ספק כי חלק גדול מהפגמים שנפלו בהליך נבעו משיטת ההצבעה הידנית שהזמינה טעויות אנוש רבות כטעויות חישוב והקלדה אותן חשפנו בהליך הערעור. לאורך הערעור הדגשתי כי אין יריבות אישית ביני ובין דיכטר, ואני בטוחה שגם הוא יוכל להיות חלק מהנבחרת בכנסת הבאה".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
מרצ בוחרת: "נוסיף פנים חדשות, שיעזרו לנצח את הימין"
ש"ס למען "השקופים"? המפלגה סיכלה חוקים לטובת העניים
גלנט: "לפעמים עיתוי של תקיפות קשור לנושא הבחירות"

הקלפי בגדרה ביום הפריימריז בליכוד. יפה לאו, מערכת וואלה! NEWS
אי התאמות בין הפרוטוקלים לנתונים שהוזנו במחשב. קלפי בגדרה במהלך הפריימריז/מערכת וואלה! NEWS, יפה לאו

בתחילת החודש הגישה חוטובלי ערעור על התוצאות, בטענה כי דיכטר עקף אותה בגלל שורה של מחדלים בספירת הקולות, וכי היא זו שאמורה לקבל את המקום ה-20 הריאלי ברשימה. הפער בין השניים עמד על 55 קולות לטובתו של דיכטר, אולם בגלל שיטת השריונים למחוזות בליכוד, היא נדחקה הרחק לאחור למקום ה-26, שנחשב לגבולי.

דיכטר הגיש אף הוא ערעור על תוצאות הבחירות בחשד להתנהלות לא כשרה בפריימריז. לדבריו, "בבחירות היו מעשים פליליים, מעטפות מזויפות, העלמות קלפיות, זיוף תוצאות וניצול מעמדם של בעלי שררה כדי לכפות על האזרחים להצביע כרצונם". לדבריו, "נפלו פגמים רבים וחמורים שיש בהם להטיל כתם כבד על התנועה כולה, ואיני יכול לעבור על לסדר היום על פגמים אלו".


לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully