וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילם לאם כדי לאנוס את בתה - והורשע בסחר בבני אדם

18.1.2015 / 16:49

בית המשפט הרשיע את טדי נס, ישראלי שנעצר בגין עבירות שביצע בגאורגיה, בסחר בבני אדם לאחר ששילם לאישה כדי לצלם ולאנוס את בתה הקטינה. זוהי הרשעה ראשונה מסוגה בישראל מאחר שלא התבצע סחר ממשי. "השתמש בגוף הקטינה כבחפץ"

נערה עצובה. ShutterStock
בחלק מהמקרים האם ביצעה עבירות מין בבתה בעצמה/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בסוף השבוע שעבר את טדי נס, תושב חולון, בסחר בבני אדם לשם ביצוע עבירות מין בקטינה. זאת, לאחר ששילם לאישה בגאורגיה כסף כדי שתאפשר לו לאנוס את בתה.

העבירות עצמן התרחשו בגאורגיה וכתב אישום אף הוגש נגד נס ונגד האם במדינה, בעקבותיו הורשעו, אולם נס, אזרח ישראלי, לא היה נוכח בעת ההרשעה ולא נשא את העונש שאותו קבע בית המשפט. בשל כך, כתב אישום משלים הוגש בישראל. מדובר בפעם הראשונה שבית משפט בארץ מרשיע אדם בעבירה של סחר בבני אדם לצורך ביצוע עבירות מין, אף על פי שהקורבן לא הועבר ממקום למקום או הוחזק בניגוד לרצונו. נס הורשע גם באינוס, מעשים מגונים, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין ופרסום וניסיון פרסום חומר תועבה ובו דמותו של קטין.

עוד בוואלה! חדשות:
"דאעש פלסטין": 7 נאשמים שתכננו להקים שלוחה לארגון בישראל
ניצול העינויים מקוריאה שזעזע את העולם: "המצאתי חלקים בסיפור"
לפיד הציג את שטרן: "היה הח"כ ה-20 של יש עתיד"

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין גלי חצב מפרקליטות מחוז תל אביב, במהלך חודש מרץ 2011 הכיר נס את האישה באמצעות רשת חברתית באינטרנט בשם "Odnoklassniki". נס נהג לשלוח לאם סכומי כסף במשך חודשים. בתמורה, האם אפשרה לו לבצע בבתה הקטינה עבירות מין וכן לצלם את גופה. הצילומים בוצעו בגיאורגיה, הן במעמד נס והאם יחדיו, והן על ידי האם לבדה, ששלחה לו לאחר מכן את הצילומים.

נס נעצר ב-8 באפריל 2013 על ידי חוקרי יחידת להב 433, לאחר שקיבלו מידע מהמשטרה הגאורגית. החוקרים גילו עשרות תמונות וסרטונים פורנוגרפיים רבים בביתו ובחפציו, כולל בתיק התפילין שלו. בתמונות ובסרטונים ניתן לראות את נס, את הקטינה ואת אמה, כשבחלק מהתמונות הקטינה שוכבת על המיטה כשלגופה תחתונים בלבד, ובתמונות אחרות ניתן לראות את איבר מינה. בחלק מהסרטונים נס נראה מביים אותה בתנוחות פורנוגרפיות ואף מפשיט אותה ולאחר מכן אונס אותה.

ילדה בוכה. ShutterStock
"ברור שנרקמה עסקה בין האם לבין הנאשם להשתמש בגוף הקטינה כבחפץ"/ShutterStock

הקטינה העידה בחקירתה במשטרה כי בסוף קיץ 2011 אמרה לה אמה כי מגיע אליהם אורח מישראל, חבר של חבר של אביה, למרות שבפועל הכירו דרך אתר אינטרנט. יום אחד כששבה מבית הספר בגאורגיה, פגשה אדם בשנות ה-40 לחייו בשם טדי נס, שנשאר בכפר מגוריהם למשך יומיים. הוא אמר שהוא אוהב את הכפר שלהם, דיבר אליה יפה ובמתיקות והיה נחמד אליה. בסוף סתיו 2011 אמה אמרה לה שהוא הגיע שוב והוא מאוד רוצה לפגוש אותן, ועל כן עליהן לנסוע לעיר הבירה טביליסי, לבית מלון שבו שהה. כשהגיעו למלון אמר לה הנאשם שהוא רוצה להצטלם עמה בעירום, וכי בתמורה לכך הוא יעזור למשפחתה. היא סירבה ובכתה, אבל אמה אמרה לה שהוא יעזור להן בכסף, הורידה לה את בגדיה והנאשם צילם אותה, ולאחר מכן גם את אמה, במצלמתו. באותו לילה הן נשארו ללון במלון.

למחרת, ולמרות שבכתה, שוב הכריחו אותה השניים להתפשט, להישאר עירומה או ללבוש פרטי לבוש שהנאשם הביא, כמו גרביונים דקים. הקטינה לבשה את הגרביונים וצולמה על ידי נס ואמה. בשלב מסוים השניים הפשיטו אותה וביקשו ממנה לפסק רגליים, ואז נס ביצע בה מעשה מגונה כשאמה מצלמת, ולהיפך. באותו יום הן עזבו את המלון וחזרו לביתן. כששאלה את אמה מדוע צילמו אותה כך, השיבה לה זו שכך יהיה להן כסף ללחם ולא יהיו רעבות. בהמשך היו, כאמור, מפגשים נוספים בין הקטינה לנס, כשכל מפגש גרוע עבורה מקודמו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מדובר באבן אבן חשובה במלחמה בסחר בבני אדם"

נס טען בעדותו להגנתו כי האם התאהבה בו, ואף הציעה לו לבוא לחיות עמה ועם בתה בכפר. לטענתו, האם סיפרה לו שהיא נוטה לקיים אורח חיים נודיסטי, ואף מצלמת את בתה בעירום והוא, למרות חששו, "הסתקרן" וביקש לראות את התמונות. לדבריו הוא "נגעל מהן" אבל בגלל סקרנות רצה יותר לחקור בהן.

הפרקליטות טענה בתיק זה כי עבירת הסחר בבני אדם טומנת בחובה קשת רחבה של מצבים, שאינם בהכרח תלויי מקום, הסכמה או תמורה, וכי בנסיבות המקרה ברור שנרקמה עסקה בין האם לבין הנאשם להשתמש בגופה של הקטינה כבחפץ, הן לצורך מאווייו של הנאשם וכן לצורך סחר בצילומיה. על כן, נטען, יש להאשים את נס בעבירה התקדימית של סחר בבני אדם בנסיבות הללו. נס, לעומת זאת, טען שאין להרחיב את העבירה למצבים של רכישה "רגילה" של שירותי מין.

שופטי בית המשפט המחוזי שרה דותן, אבי זמיר וירון לוי קיבלו את טענת הפרקליטות בנוגע לסחר בבני אדם והשופט זמיר, שכתב את פסק הדין, הסביר זאת בכך שהוכח כי נס רקם עסקה עם האם תמורת זכות שימוש בגופה של הקטינה, בה יכל לעשות ככל שעלה על רוחו. כמו כן, הוכח כי נס הביא את הקטינה לידי השתתפות הן בפרסום תועבה והן בהצגת תועבה, ואף ביצע בה עבירות מין. לבסוף, הוכחה מעבר לכל ספק סביר גם זיקה ישירה בין הכספים שהועברו על ידו נס לאם לבין "זכות השימוש" שניתנה לו בקטינה.

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר בתגובה להכרעת הדין: "מדובר בהרשעה תקדימית שמהווה אבן דרך חשובה במלחמתה של ישראל בסחר בבני אדם ובתעשיית הפורנוגרפיה והפדופיליה העולמית. בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות וקבע שהנאשם ואם הקטינה התייחסו אל הקטינה כחפץ כשהנאשם קונה בכסף את זכותו להשתמש בגופה למאווייו, וכי עבירת הסחר מתקיימת אף שהקטינה לא נעקרה ממקום מגוריה. בעידן הגלובלי של היום ומרכזיות האינטרנט בחיינו, מדובר בסחר בבני אדם מסוג חדש, וזוהי תופעה חמורה שמדינת ישראל תמשיך להילחם בה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully