וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מקרה סוציאלי נחמד

אפרים קישון ביום הולדתו ה-80. אביב חופי
צילום: אביב חופי/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח "פסטיבל קישון להומור". אירועי הפסטיבל, שיימשך עד ה-31 בחודש, ייצאו לדרך הערב בסינמטק תל אביב עם הקרנה ראשונה של עותק חדש באיכות גבוהה של "תעלת בלאומליך", והקרנת קטעים מתוך סדרה תיעודית חדשה של אריק ברנשטיין על חייו ודמותו של הסופר, הסאטיריקן, התסריטאי, המחזאי, הבמאי וחתן פרס ישראל. בנוסף יוקרנו בסינמטק תל אביב ובסינמטק ירושלים גם "סאלח שבתי", "ארבינקא", "השוטר אזולאי" ו"השועל בלול התרנגולות". ב-29 בינואר, יום השנה העשירי למותו של קישון, יושק "ספר קישוני" - אוסף חדש המקיף את יצירתו, וכולל סיפורונים שנכתבו לאורך חצי מאה של שנות יצירה.

מצביעים במרץ

זהבה גלאון בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
צילום: יוסי ציפקיס/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו הפרמייריז במרצ. שבועיים לאחר שזהבה גלאון נבחרה פעם נוספת ליושבת ראש הסיעה, יבחרו אלף חברי ועדת מרץ את רשימת המפלגה, כש-23 מועמדים ומועמדות יתמודדו. ניצן הורוביץ שפרש אחרי שתי קדנציות בכנסת הותיר תשעה מתמודדים על מקום בחמישייה הראשונה: חברי הכנסת המכהנים אילן גילאון, מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג, חברי הכנסת לשעבר מוסי רז ואבשלום וילן, והמועמדים החדשים - אורי זכי, רון שביט וגבי לסקי. סקר TNS עבור וואלה! חדשות שנערך לפני שבוע בדיוק חזה שמרצ תשמור על כוחה ותקבל שישה מנדטים גם בכנסת ה-20.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יש להם חלום

מרטין לותר קינג ג'וניור. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בארצות הברית את יום מרטין לותר קינג. יום שני השלישי בחודש ינואר הוא יום חג אמריקאי, לציון הולדתו של הכומר האפרו אמריקאי ששימש כדובר הראשי של התנועה לזכויות האזרח שמחתה נגד אפליה על רקע גזעני במשפט הפדרלי והמדינתי, ודגלה במאבק לא אלים. קינג, שביטא קול של דור שלם בנאומו המפורסם בו הכריז "יש לי חלום", והפך לסמל של תקווה ברחבי העולם, נרצח ב-1968. היום הוא אחד מארבעה חגים פדרליים בארצות הברית המוקדשים לאדם יחיד, בצוותא עם יום קולומבוס, יום וושינגטון (יום הנשיאים), וחג המולד.

היהודי הנודד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך טוויטר/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תפתח נבחרת גאנה את דרכה באליפות אפריקה תחת הדרכתו של מאמנה החדש אברהם גרנט. גינאה המשוונית תארח את הטורניר, אחרי שהמארחת המקורית מרוקו ויתרה על התענוג בשל החשש ממגפת האבולה, והאתגר הראשון של גרנט יהיה מפגש מול סנגל. בבית של "הכוכבים השחורים" נמצאות גם אלג'יריה ודרום אפריקה החזקות, אבל הכישרון בסגל של גרנט אמור לקחת אותו לפחות עד לחצי הגמר, והישראלי שלא אימן בשלוש השנים האחרונות יודע שלמרות שעדיין לא עברו 100 ימים מאז מינויו לתפקיד, אף אחד לא יעשה עימו חסד אם לא יספק את הסחורה.

עברה רק כדי לראות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צילום: אלדד רפאלי/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת אסתר שמיר את יום הולדתה ה-60. הזמרת שהתפרסמה כאשתו ושותפתו המוזיקלית של אפרים שמיר בסוף שנות השבעים, וב-1982 הוציאה את האלבום פורץ הדרך "במקום הכי נמוך בתל אביב", והפכה לזמרת הישראלית הראשונה שמבצעת חומר מקורי משלה. מאז היא שיחררה חמישה אלבום נוספים, כתבה עשרות שירים לאמנים אחרים - ביניהם "עשה שיהיה לי קל" של יהודית רביץ ו-"חזקה מהרוח" של גלי עטרי" - ובמקביל למדה נטורופתיה, ופיתחה את שיטת "קול הרוח" - שיטת ריפוי המשלבת עבודה קולתי והתפתחות רוחנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully