וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הבדיקה של בית הדין בהאג: "החלטה שערורייתית"

ראש הממשלה תקף בחריפות את בית הדין הפלילי הבינלאומי, שהודיע כי יבדוק אם בוצעו פשעי מלחמה בשטחים ובעזה. "לאיזה אבסורד הוא התדרדר? זה היפוך מוחלט של המטרות שבגינן הוא הוקם". נתניהו שוחח עם קרי וביקש את תמיכת ארה"ב

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (שבת) להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי לפתוח בבדיקה ראשונית בנוגע לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה בגדה המערבית וברצועת עזה. "ישראל דוחה על הסף את החלטה השערורייתית של התביעה", הצהיר נתניהו בירושלים. אתמול שוחח נתניהו עם שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי וביקש את עזרתה של וושינגטון נגד בית הדין.

לדבריו, "בעקבות החלטה זו, חמאס הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, דאעש ואל-קאעדה. לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין?". נתניהו הוסיף כי "ימים ספורים לאחר שהאיסלאם הקיצוני ביצע פיגוע בצרפת, החליטה התובעת לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגנה על אזרחיה נגד חמאס - ארגון טרור קיצוני, שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על בית הדין הבינלאומי בהאג במשרדו בירושלים. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד טען ראש הממשלה כי "יש כאן היפוך מוחלט של מטרות היסוד שבגינן הוקם בית הדין. בית הדין הזה הוקם, בין היתר, בגלל רצח העם שבוצע ביהודים. כעת, הפלסטינים משתמשים בבית דין זה נגד מדינת היהודים, שמתגוננת מפני הטרור הרצחני שפוקד אותנו ועכשיו את העולם כולו".

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס להחלטת בית הדין וטען כי "היא צבועה ושערורייתית, ומעניקה רוח גב לטרור במקום להילחם בו". לדבריו, "בשעה שארגוני טרור יורים אל עבר ריכוזי אוכלוסייה בישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה ובמקומות אחרים, ובעת בה הטרור האיסלאמי מרים ראשו באירופה ומאיים על מדינות העולם החופשי - בוחר בית הדין בהאג בצעד שאין לו כל קשר למציאות".

לדברי יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, "העולם יצא מדעתו. אלפי טילים על ישראל, מנהרות טרור לעבר גני ילדים, ארגון איסלאמיסטי מעוות מנסה לרצוח אזרחים, ומה עושה בית הדין בהאג? מחליט לחקור את ישראל", אמר לפיד. "זה טירוף, זוהי צביעות. אנחנו לא נשאל אף אחד בעולם איך להגן על עצמנו", הוא הוסיף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראיון עם משה בוגי יעלון. ראובן קסטרו
"צעד שאין לו כל קשר למציאות". שר הביטחון יעלון/ראובן קסטרו

מנגד, בחמאס בירכו על החלטה. דובר הארגון, פאוזי ברהום, אמר כי "חמאס יתמוך בכל מהלך שיסייע להביא למשפט את מנהיגי הכיבוש הישראלי". עוד הוא הוסיף כי חמאס מוכן להגיש לבית הדין אלפי מסמכים בנוגע ל"פשעי המלחמה" של ישראל.

כמו כן, הלילה הביעה מחלקת המדינה האמריקנית כי היא מתנגדת להחלטה. "אנו מתנגדים לפעולה של בית הדין הבינלאומי", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "יש לפתור את המחלוקות בין הצדדים דרך משא ומתן ישיר ולא על ידי צעדים חד-צדדיים". עוד נכתב בהודעה: "כפי שאמרנו שוב ושוב, אנו לא מאמינים שפלסטין היא מדינה ריבונית, ולכן היא אינה עומדת בתנאי הסף של הצטרפות כחברה בבית הדין הבינלאומי. זוהי אירוניה טראגית שישראל, שאלפי רקטות נורו לעבר אזרחיה ושכונותיה, נחקרת על ידי בית הדין. אנו נמשיך להתנגד לפעולות נגד ישראל בבית הבינלאומי, משום שהן אינן מועילות לתהליך השלום".

דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו זוהרי חוגגים את הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 26 באוגוסט 2014. רויטרס
"מוכנים להגיש מסמכים". דובר חמאס פאוזי ברהום/רויטרס

אתמול נמסר בהודעה מטעם התביעה כי "התובעת פאטו בנסודה פתחה בבדיקה ראשונית בנוגע למצב בפלסטין". עוד צוין כי החלטת התביעה מגיעה בעקבות "הצטרפותה של ממשלת פלסטין לאמנת רומא ב-2 בינואר". בתחילת החודש, ציינו הפלסטינים כי הם מקבלים על עצמם את סמכות השיפוט של בית הדין הבינלאומי החל מה-13 ביוני 2014, התאריך שבו החל מבצע "שובו אחים" בגדה המערבית. משמעות התאריך שננקב היא שהפלסטינים מבקשים לחקור את ישראל על פעולותיה בשטחים ובעזה מאז מבצע "שובו אחים", וכמובן מבצע "צוק איתן" שבה בעקבותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully