וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

היפנים באים

ראש ממשלת יפן שינזו אבה מודיע על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות, 18 בנובמבר 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע ראש ממשלת יפן שינזו אבה לביקור ראשון בארץ. תשע שנים חלפו מאז הביקור הרשמי האחרון של ראש ממשלה יפני כאן, וימים ספורים בלבד אחרי בחירתו המחודשת לתפקיד לפני כחודש, הצהיר אבה על כוונתו להגיע לישראל, כחלק מההתחממות ביחסים בין המדינות. במאי האחרון ביקר ראש הממשלה נתניהו בטוקיו ונועד עם אבה, שיגיע לארץ לכמה ימים יחד עם משלחת של יותר ממאה אנשי ממשל ונשיאי החברות היפניות הגדולות בעולם. המשלחת תיפגש עם נציגי המגזר העסקי המקומי. זאת במסגרת תכניתו של אבה לפתח את הכלכלה היפנית תוך שימוש ברעיונות מקוריים, אותם הוא מקווה לשאוב בין היתר מהחברות הישראליות בהן יבקר.

מה הוא עשה בשביל מדינה?

אינה ברוורמן, שמואל פלאטו שרון. רפי דלויה
צילום: רפי דלויה/רפי דלויה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 85 שנה נולד שמואל פלאטו שרון. איש העסקים שהחליט בצעד חסר תקדים להתמודד לכנסת ב-1977 על מנת למנוע את הסגרתו לשלטונות המס בצרפת, וזכה לשני מנדטים, אבל השתמש רק באחד משום שסיעתו הייתה סיעת יחיד. שרון, שטבע את הביטוי הבלתי נשכח "מה אתה עשית בשביל מדינה?", והורשע מאז בשני פסקי דין שונים, נחשב לאחד מאנשי הציבור הצבעוניים בתולדות ישראל. בחודש שעבר הוא ניסה לחזור לכנסת והודיע על התמודדות לרשימת הליכוד בבחירות הקרובות, אך בסופו של דבר הסיר את מועמדותו יומיים לפני הפריימריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האושר שלפני הדבש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום פו הדוב, במלאת 133 להולדת א.א. מילן. ב-1926 פורסם ספרו הנצחי של הסופר הבריטי, שגולל את עלילותיהם של פו, כריסטופר רובין, טיגר, חזרזיר, איה וחבריהם, שנגעו לליבם של מיליוני ילדים לאורך השנים. למרות שהעיד על עצמו כמי שנולד עם "מוח קטן מאוד", פו לימד גם לא מעט מבוגרים כמה לקחים חשובים על החיים, ביניהם האושר שניתן לחוש מדברים קטנים, ההנאה שניתן לשאוב מההווה וחוסר התועלת במרדף אחרי הזמן. כי אחרי הכול, הרגע המאושר ביותר בחיים הוא השנייה שלפני אכילת הדבש.

יורדים לדאון אנדר

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תצא לדרך המהדורה ה-103 במספר של אליפות אוסטרליה הפתוחה. שבועיים בלבד אחרי החזרה מהפגרה, הטניסאים הטובים בעולם יגיעו למלבורן לאחד מארבעת הטורנירים החשובים של עולם הטניס, בו הדהים אשתקד סטניסלאס ואוורינקה כשזכה לראשונה בתואר אחרי שגבר בגמר על רפאל נדאל. השנה יופנו מרבית העיניים לעבר שוויצרי אחר, רוג'ר פדרר המזדקן, שחגג בשבוע שעבר את הניצחון האלף בקריירה, וינסה להניף גביע בטורניר גרנד סלאם לראשונה מאז 2012. בטורניר הנשים נקבל בוודאות אלופה חדשה, מכיוון שהסינית נה לי שזכתה אשתקד פרשה הקיץ.

חוגג עם זאבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג קווין קוסטנר את יום הולדתו ה-60. אחד הכוכבים הגדולים של הוליווד בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 פרץ בסרט "סילברדו", כיכב לצד רוברט דה נירו ושון קונרי ב"בלתי משוחדים", הבריק ב"שדה החלומות" והגיע לשיא ב"רוקד עם זאבים". סרט הבכורה של קוסטנר כבמאי, בו גם שיחק בתפקיד הראשי, זכה באוסקר ב-1990, אבל אחרי שכיכב גם ב"רובין הוד: נסיך הגנבים", "JFK תיק פתוח" ו"שומר הראש", הגיעה הנפילה הקטסטרופלית של "עולם המים", ממנה התקשתה הקריירה של קוסטנר להתאושש במשך שנים, עד שב-2012 זכה באמי ובגלובוס הזהב על תפקידו במיני סדרה "האטפילד ומקוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully