וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מפסיקים להתנצל

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום מתקיימים הפריימריז במפלגת הבית היהודי. 77 אלף מתפקדים יצטרכו לבחור את מי הם רוצים לראות ברשימה, שעל פי הסקרים מתחזקת ומגדילה את כוחה בבחירות הבאות. לא פחות מ-42 מועמדות ומועמדים מבקשים להתברג לרשימה ומתמודדים על ארבעה מקומות ריאליים בלבד אחרי כל השריונים. מקום אחד בכל חמישיה מובטח לייצוג נשי כך שיש סיכוי שבכנסת הבאה יהיו בין שלוש לארבע נשים, ייצוג לא רע בהתחשב במתרחש במפלגות האחרות. אז בנט זה אח, מחר נדע מי יהיו יתר חברי משפחת הבית היהודי.

לטיול (לא) יצאנו

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שמועצת התלמידים הארצית משביתה היום את הלימודים בתיכונים במחאה על החלטת ארגון המורים להשבית את הטיולים בבתי הספר. ההחלטה על ההשבתה התקבלה כבר לפני חודש וחצי לאחר שהפרקליטות החליטה להעמיד לדין גורמים במוסד חינוכי בגין גרימת מוות ברשלנות של תלמיד שטבע במהלך טיול שנתי. התלמידים בשיתוף החברה להגנת הטבע יארגנו היום טיולים אלטרנטיביים , מדריכי טיולים שפרנסתם נפגעה מתכוונים להפגין מול משרדי ארגון המורים והנושא אמור להיות מובא גם לפתחה של ועדת החינוך בכנסת. התלמידים מתכוונים להמשיך בשביתה עד יום שבת במידה שלא יימצא פתרון לבעיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בדרך לגביע

ערן זהבי מכבי תל אביב. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שמשחקי סיבוב ח' בגביע המדינה בכדורגל יימשכו הערב, כשבמוקד תארח ברמלה קבוצת בית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית את מכבי תל אביב. לכאורה, פערי הכוחות הברורים מבטיחים ניצחון קל לאלופת המדינה, אולם הצהובים רשמו רצף של תוצאות מביכות במפעל בשנים האחרונות, בראשן הפסד 1:0 לאותה קבוצה בעונת 2007/8 (אז היא נקראה בית"ר שמשון תל אביב), כך ששחקניו של פאקו אייסטרן יודעים שדבר אינו בטוח.

דוגי סטייל

כלב לבוש עם צעיף וכובע. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שברחבי העולם מציינים היום את יום "הלבש את חיית המחמד שלך". היום הזה נוסד לפני שש שנים על ידי סטייליסט חיות המחמד של הסלבריטאים קולין פייג' במטרה לקדם את המודעות לאימוץ חיות מחמד. זה הזמן לפנק את החיות שלכם וגם לתמוך בעסקים של ציוד לחיות. אגב, הכוונה בהלבשת החיות היא לא לעשות מהן צחוק או לגרום להן לחוש לא בנוח אלא להשתעשע איתן . אז גם אם אתם לא מתכוונים לציין את היום החמוד הזה כדאי שתדאגו לכסות מחממת , בכל זאת, קור כלבים בחוץ...

אליס בארץ הפלאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 117 שנה נפטר לואיס קרול, מחבר הספר"הרפתקאות אליס בארץ הפלאות". קרול הוא שם העט של צ'ארלס לוטווידג' דודג'סון שאת המעשיות הפנטסטיות שכתב סיפר ככל הנראה לידידתו אליס בת העשר ושתי אחיותיה. מסיבת התה, הכובען המטורף, מלכת הלבבות ויתר הארועים והדמויות שובות הלב ממשיכים גם היום להיות פופולאריים בקרב ילדים ומבוגרים והספר אף תורגם ל-125 שפות. אגב יתכן שקרול סבל מתסמונת רפואית שאובחנה לפני 60 שנה שגורמת לעיוות בתפיסה המוחית של המציאות , מדובר בהפרעה נוירולוגית שפוגעת באותות שנשלחים מהעיניים למוח ויתכן שהיא זו שהביאה אותו לכתוב על העולם המוקטן. התסמונת קרויה "אליס בארץ הפלאות", על שם הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully