וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניילונים וחומות מגן מחול: כך עברו את הסערה בעזה

12.1.2015 / 18:36

3 בני אדם, מהם שני תינוקות, קיפחו את חייהם ברצועת עזה בעקבות הקור העז שהביאה עמה הסערה. כ-100 אלף פלסטינים, שנותרו ללא קורת גג אחרי "צוק איתן", נאלצו להתגונן מפני מזג האוויר הקיצוני באמצעים דלים. גם מתחם הקרוואנים של מחוסרי הדיור הוצף

רצועת עזה לאחר הסופה ולאחר מבצע צוק איתן, ינואר 2015. ארגון גישה, מערכת וואלה! NEWS
תנאי חיים קשים במיוחד אחרי "צוק איתן" ובעקבות הסערה. רחוב בדרום הרצועה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון גישה

הסערה, שהסתיימה אתמול, השאירה בישראל בעיקר מראות מלבבים של ילדים משחקים בשלג, אבל לא כך היה המצב ברצועת עזה. אם לא די בכך שמעבר ארז נסגר ביום חמישי האחרון בעקבות סכסוך בין חמאס לרשות הפלסטינית, נודע כי במהלך ימי הסערה מתו ברצועה שני תינוקות וגבר, ככל הנראה כתוצאה מחשיפה לקור העז ששרר.

לפי דיווחי הפלסטינים, כמאה אלף איש ברצועה נותרו ללא קורת גג לאחר מבצע "צוק איתן". זאת ועוד, תושבי הרצועה סובלים מהפסקות חשמל שיכולות להימשך אפילו 15 שעות ביממה, וממחסור בגז בישול. לאור כמויות הגשם הגדולות שירדו ברצועה בסערה, הוצפו אזורים באזור חאן יונס, בהם גם במקום שבו הוצבו קרוואנים למחוסרי דיור מ"צוק איתן". גם שכונת עוביידה שבאזור רפיח הוצפה, ומכבי האש חילצו תושבים בסירות. רבים מהתושבים שבתיהם ניזוקו בלחימה, במיוחד במזרח הרצועה, נאלצו לחסום את חדירת מי הגשמים באמצעות יריעות ניילון. כמו כן סכרים מאולתרים מחול הוקמו בניסיון למנוע שיטפונות נוספים.

עוד על הסערה הגדולה
המבקרים הסתערו על החרמון אחרי הסערה
בזכות הגשמים: ממוצע משקעים שנתי - כבר בינואר
נזקי גל הקור: צנרות קפאו בגליל, כבישים נחסמו בגלל קרח

רצועת עזה לאחר הסופה ולאחר מבצע צוק איתן, ינואר 2015. ארגון גישה, מערכת וואלה! NEWS
בתים בלי קירות, יריעות נגד הקור והגשם/מערכת וואלה! NEWS, ארגון גישה

על פי נתונים שהגיעו לוואלה! חדשות מעבר ארז נסגר בשבוע שעבר, דווקא כשמזג האוויר חריג, והוא נותר פתוח רק לתנועה באירועים חריגים, ולמעבר ישראלים, עובדי אונר"א ו-UNDP. לדברי גורמים פלסטינים, המעבר נסגר לאחר שחמאס הציב בצד הפלסטיני של המעבר מכולה שנועדה לשמש משרד לעובדיו - דבר שאינו מקובל לא על ישראל ולא על הרשות.

לדברי ארגון "גישה" – ארגון זכויות אדם ישראלי שנוסד בשנת 2005 ושמטרתו הגנה על הזכות לחופש תנועה של פלסטינים, מאז ההסכם על הפסקת האש, ב-26 באוגוסט ועד סוף שנת 2014 הוכנסו לרצועה כ-196 אלף טונות של חומרי בניין, מהם כ-34 אלף במסגרת מנגנון השיקום, הליך הפיקוח שהוקם על ידי הפלסטינים וישראל בפיקוח האו"ם. למרות זאת מאז תום הלחימה ועד היום לא נבנה ולו בית חדש אחד ברצועה בה נחרבו כ-20 אלף בתים.

מ"גישה" נמסר כי כדי לשקם את הרצועה יש צורך מידי בחמישה מיליון טונות של חומרי בניין נוספים, הן מנזקי הלחימה והן מהצורך המצטבר. חומרי הבניין שנכנסו בארבעת החודשים האחרונים לרצועה מהווים רק כ-3.9% מהצורך הכולל של חומרי הבנייה הנדרשים במקום כדי לשקם את רצועת עזה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רצועת עזה לאחר הסופה ולאחר מבצע צוק איתן, ינואר 2015. ארגון גישה, מערכת וואלה! NEWS
רצועת עזה לאחר הסופה ולאחר מבצע צוק איתן, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, ארגון גישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully