וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יאללה לעבודה

הפריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ' לפרץ. קובי אליהו
הפריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ' לפרץ/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו הפריימריז במפלגת העבודה. כ-50 אלף בעלי זכות הצבעה יצטרכו להכריע את מי מבין 36 המועמדים הם רוצים לראות ברשימה התנועה שמתכננת להרכיב את הממשלה הבאה. אחרי שברשימת הליכוד הצליחו להכנס רק שתי נשים לעשרים המקומות הראשונים, כאן המצב אמור להיות שונה: רשימת המפלגה קובעת כי בכל עשירייה תינתן הבטחת ייצוג לשתי נשים לפחות, כך שגדול הסיכוי שגם בכנסת הבאה נראה במשכן את שלי יחימוביץ', מרב מיכאלי, סתו שפיר ואולי אפילו פנים נשיות חדשות. בגל אנשי התקשורת שעוברים מהצד המסקר לצד המסוקר נמצא גם איש הרדיו זוהיר בהלול ואם הוא יצליח להתברג במקום ריאלי, הרי שמדובר בצעד משמעותי.

"לא בגדתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שישים שנה התאבד בכלא הסורי חייל צה"ל אורי אילן. ב-8 בדצמבר 1954 הצטרף אילן לחוליה בת חמישה לוחמים למשימה סודית של החלפת סוללות במכשיר האזנה בשטח הסורי ונתפס יחד עם חבריו. בעודם בשבי ותוך שהם נתונים ללחץ פיזי ופסיכולוגי, חשש אילן כי יגלה את סודות המבצע לסורים ובכך יפגע בביטחון המדינה. לכן, החליט לשים קץ לחייו. על גופתו התגלו תשעה פתקים שנכתבו באמצעות ניקוב חורים בצורת אותיות ועל גבי אחד מהם נכתב "לא בגדתי, התאבדתי", מילים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהאתוס הצבאי-ישראלי, עליו התחנכו דורות של מפקדים בצה"ל. עוד באותו יום הועברה גופתו לישראל ולמחרת נטמן בקיבוצו גן שמואל. לפני עשור, במלאת חמישים שנה להתאבדות נחנך באוניברסיטת בר אילן ארכיון על שמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יום הולדת לצלחת המעופפת

כלבים ובעליהם ב- skyhoundz, תחרות כלבים במספר קטגוריות פריסבי, בודפשט, הונגריה, 19 יוני 2011. AP
כלבים ובעליהם ב- skyhoundz, תחרות כלבים במספר קטגוריות פריסבי, בודפשט, הונגריה, 19 יוני 2011/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 58 יוצר הפריזבי הראשון. למעשה מקורו של הפריזבי במאפייה שפתח האמריקני ויליאם ראסל פריזבי בשנת 1871, מאפייה שהתמחתה במיני פאי שהוכנו בתבניות פח עגולות עם שוליים מוגבהים. הקונים אהבו את המאפים אבל גם את התבניות והמציאו משחק שבו הם מתמסרים בזריקתן באוויר. שנים רבות לאחר מכן ראה פרדריק מוריסון הזדמנות עסקית בצלחת הזו ושכלל אותה ובהמשך אף מכר את הזכויות עליה לחברה שכבר שיווקה בעבר את חישוקי ההולה הופ. החברה החליטה לייצר צלחת מעופפת שכזו ולשמור על השם העממי שלה וקראה לה כאמור פריזבי. גם בישראל יש לפריזבי קהל מעריצים נכבד ואם גם אתם נמנים עליו, הרי שאתם יכולים להצטרף להתאחדות הישראלית לצלחות מעופפות.

בדרך לגביע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שמשחקי סיבוב ח' בגביע המדינה בכדורגל ייצאו היום לדרך, כשלמעגל יצטרפו קבוצות ליגת העל. סדרת המשחקים הראשונה תצא לדרך ב-13:00, שם תתמודד נציגת ליגת העל מכבי פתח תקוה בחוץ עם מ.ס. גבעת אולגה. משחקי הערב יהיו מעניינים יותר ובעלי פוטנציאל גדול להפתעות. הפועל רעננה מהליגה הבכירה תפגוש את מוליכת הליגה הלאומית בני יהודה תל אביב, מכבי הרצליה תארח את הפועל באר שבע ושני משחקים מסקרנים על טהרת ליגת העל יפגישו את הפועל חיפה עם מ.ס. אשדוד והפועל עכו עם עירוני קריית שמונה.

65 מלאו לנער

גבי שושן. באדיבות המצולמים
גבי שושן/באדיבות המצולמים

אתם צריכים לדעת שגבי שושן חוגג היום 65. הוא עלה על הבמות עוד בהיותו נער וחרך את המועדונים ברמלה וברחוב המסגר. בהמשך הוא אף הופיע במחזמר "שיער" והיה חבר בלהקת "אחרית הימים". אבל הלהיט שפרסם אותו, כבש את תחנות הרדיו בשנות השבעים ונותר מזוהה עמו עד היום הוא "16 מלאו לנער". אז שושן אמנם כבר לא נער, אבל הוא עדיין מופיע, שר ובועט בדיוק כמו אז ומוכיח שהעולם לא שייך רק לצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully