וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדשות פוקס" הפכה בטעות את בריטניה למדינת הלכה מוסלמית

"מומחה לטרור" של הרשת האמריקנית הסביר כי "באנגליה יש ערים שלמות שמי שאינו מוסלמי לא יכול להיכנס אליהן, ובלונדון קיימת משטרת צניעות שמרביצה למי שאינו מתלבש צנוע". התגובות לא איחרו לבוא

העיר ברמינגהאם היא "מוסלמית כולה" - כך נטען אמש (ראשון) ברשת חדשות פוקס. את הטענה המופרכת השמיע אחד הפרשנים הקבועים של הרשת האמריקנית, סטיבן אמרסון, המוגדר "מומחה לטרור". אמרסון התארח במשדר מיוחד שעסק במתקפת הטרור בפריז ושליווה את עצרת המיליונים בעיר.

אמרסון גם טען בשידור כי את לונדון פוקדות כנופיות של "משטרת צניעות מוסלמית", שחבריהן מכים עוברי אורח שאינם לבושים לפי כללי הלבוש הקפדניים ביותר. מאוחר יותר התנצל אמרסון על דבריו והודה כי "שגה לחלוטין". הוא הבטיח כי יעביר תרומה כספית לבית החולים לילדים בברמינגהאם.

במהלך המשדר, אמר אמרסון כי "בבריטניה יש ערים שלמות כמו ברמינגהם, שלא-מוסלמים פשוט לא יכולים להיכנס אליהן (...) יש גם חלקים בלונדון שבהן המשטרה המוסלמית הדתית באמת מרביצה ופוצעת קשה את כל מי שלא מתלבש לפי הקוד המוסלמי".

ברמינגהאם היא העיר השנייה בגודלה בבריטניה. לפי מפקד אוכלוסין שנערך ב-2012 , מתגוררים בעיר 1.1 מיליון בני אדם, ו-21% מהם מוסלמים.

בהתנצלות שפרסם אמר אמרסון כי "אני מצטער ואין בכוונתי להצדיק את הטעות באמירה ולפיה הסתמכתי על מקורות אחרים. הייתי צריך להיות הרבה יותר זהיר. אין תירוץ לטעות הזו ואני חייב התנצלות לכל תושב של ברמינגהאם".

הטענה שהושמעה בשידור של חדשות פוקס עוררה לעג רב ברשתות החברתיות, ורבים הגיבו לה באמצעות התגית foxnewsfacts#. הנה כמה מהציוצים המוצלחים ביותר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully