וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הטבח: בית הספר בפשוואר ייפתח מחדש

תלמידים ומורים יערכו היום טקס לזכרם של 141 ההרוגים בפיגוע הקטלני ביותר בתולדות פקיסטן, שבוצע על ידי ארגון טליבאן. מאז המתקפה הוחזר עונש המוות למדינה ומאות אסירים יוצאו להורג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חודש אחרי הטבח שביצע ארגון טליבאן בבית הספר בעיר פשוואר, שבצפון-מערב פקיסטן, יחזרו היום (שני) המורים והתלמידים בפעם הראשונה למקום שבו נרצחו יותר מ-140 בני אדם, רובם תלמידים. הם יערכו טקס זיכרון לקורבנות הפיגוע הקשה ביותר בתולדות המדינה.

לקריאה נוספת על המתקפה בפשוואר
הטבח בפשוואר: עובדי בית הספר חשודים שסייעו לטליבאן
פקיסטן: "חיסלנו את מתכנן הטבח בבית הספר"
פקיסטן נכנעת ללחץ הציבורי: "500 אסירים יוצאו להורג"

היום שאחרי הפיגוע בפשוואר, פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. רויטרס
חייל בבית הספר לאחר הפיגוע/רויטרס

אחרי הפיגוע הקטלני, נסגרו בתי הספר במדינה כחלק מאמצעי הזהירות שנקטו השלטונות והיום הם ייפתחו מחדש. ממשלת פקיסטן ביטלה מאז המתקפה את ההשעיה של ביצוע עונש המוות במדינה,ומאות אסירים אמורים להיות מוצאים להורג בקרוב.

שבעה מחבלי טליבאן לבושים בחגורות נפץ חדרו דרך חור שיצרו בגדר ונכנסו לאקדמיה הצברית הציבורית בעיר. הם עברו מכיתה לכיתה והרגו 141 איש – 132 ילדים – וגרמו לפציעתם של יותר מ-120 בני אדם נוספים. כל שבעת התוקפים נהרגו במהלך פעולת הצבא לשחרור בית הספר.
טליבאן טען אז כי הפיגוע היה תגובה למתקפה הנרחבת של צבא פקיסטן במחוזות צפון וזיריסטן וחייבר שהחלו בחודש יוני אשתקד. פרט לגינויים הנרחבים שהשמיעו מדינות העולם, גם ארגון טליבאן באפגניסטן מתח ביקורת על המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully