וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: הממשלה החדשה תחקור אם הנשיא היוצא תכנן הפיכה

עוזרו של הנשיא החדש מייטריפלה סיריסנה טוען כי מהינדה ראג'פקסה, שכיהן בתפקיד בעשור האחרון, קרא לצבא ולמשטרה לסייע לו לשמור על השלטון, אך מפקדיהם סירבו. הצבא והנשיא היוצא מכחישים

הנשיא היוצא של סרי לנקה, מהינדה רג'פקסה. רויטרס
הנשיא היוצא מהינדה ראג'פקסה, לאחר שנודע לו על הפסדו בבחירות/רויטרס

הממשלה החדשה בסרי לנקה הודיעה אתמול (ראשון) כי היא תחקור אם הנשיא היוצא מהינדה ראג'פקסה ניסה לארגן הפיכה לאחר הפסדו בבחירות שנערכו ביום חמישי האחרון. ראג'פקסה, שכיהן בתפקיד בעשר השנים האחרונות, הפסיד למועמד האופוזיציה מייטריפלה סיריסנה, והכריז כי יאפשר העברת שלטון חלקה. עם זאת, במחנה של הנשיא החדש טוענים אחרת.

"אנשים סבורים שהיו חילופי שלטון חלקים", אמר מנגלה סמראוורה, עוזרו של הנשיא החדש, במסיבת עיתונאים. "האמת היא שזה היה הכול חוץ מזה". לדבריו,"ראג'פקסה הפציר בראשי הצבא והמשטרה לסייע לו להישאר בשלטון – גם בשימוש בכוח, אם צריך. הדבר הראשון שהממשלה החדשה תעשה יהיה לחקור את ניסיון ההפיכה". סמראוורה הבהיר כי "רק כשהרמטכ"ל והמפכ"ל סירבו להשתתף בתכנית, הסכים ראג'פקסה לוותר על כיסאו". כמו כן, העוזר הבכיר טען כי הנשיא הוותיק נאלץ לקבל את תוצאות הבחירות גם בעקבות לחץ בינלאומי שהופעל עליו.

הנשיא הנבחר של סרי לנקה, מיתריפלה סיריסנה. רויטרס
הנשיא החדש מייטריפלה סיריסנה/רויטרס

למרות דבריו של סמראוורה, דובר הצבא מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא "לא מודע" לכל ניסיון הפיכה. בנוסף לכך, דוברו של ראג'פקסה הכחיש אף הוא את ההאשמות. לדבריו, "עוד במהלך הלילה, כשספירת הקלפיות הייתה בעיצומה, הנשיא הודה בהפסד".

ראג'פקסה הודיע על הקדמת הבחירות לפני כחודשיים במטרה לבסס את שלטונו הסמכותני, אך סיריסנה, שהיה עד לא מכבר שר הבריאות בממשלתו, החליט להתמודד נגד ראג'פקסה. הנשיא היוצא הצליח להכריע במהלך תקופת שלטונו את ארגון המורדים "הנמרים הטמילים", אולם ארגוני זכויות אדם האשימו אותו בפשעי מלחמה ובהפרת זכויות המיעוטים במדינת האי. ראג'פקסה החליט בשנים האחרונות להפנות את גבו למערב בשל ההאשמות נגדו ובחר להעמיק את שיתוף הפעולה עם סין, אך יורשו בתפקיד הבטיח שיחזק את הקשרים עם הודו השכנה, בעלת בריתה המסורתית של סרי לנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully