וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגועים בפריז: "הכוחות לא היו מוכנים לפריצה למרכול"

10.1.2015 / 0:40

פרופ' בועז גנור, מומחה לטרור, טוען כי שני אירועי ההתבצרות בפריז היו קשורים זה לזה, ולכן כוחות הביטחון היו חייבים לפרוץ למעדנייה הכשרה לאחר שהאחים קואשי יצאו במפתיע מהמפעל שבו התבצרו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פרופ' בועז גנור, מנהל המכון לחקר טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה, התייחס אתמול (שישי) לגל הטרור שפקד את צרפת ולשני אירועי ההתבצרות שהתרחשו במקביל בבירה פריז. לדבריו, "היו כאן שני מוקדי טרור שקשורים אחד לשני". פרופ' גנור, שמתמחה במבצעים לשחרור בני ערובה, הוסיף כי "הקושי בניהול המשא ומתן עם המחבלים נבע מנכונותם להתאבד". עוד טען כי כוחות הביטחון של צרפת לא היו מוכנים לשחרור החטופים, ולכן הפשיטות לא צלחו לגמרי.

שוטרים בסמוך למעדניה הכשרה בה על פי החשד מתבצרים שני מחבלים עם בני ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון בסמוך למכולת הכשרה, היום/רויטרס

שני האחים שביצעו את הטבח ב"שרלי הבדו" – סעיד ושריף קואשי – חוסלו על ידי כוחות הביטחון לאחר שיצאו מהמקום ופתחו לעברם בירי. היחידות המיוחדות הצליחו גם לשחרר את בן הערובה שהיה בידי האחים בשלום, אולם האירוע במעדנייה הכשרה הסתיים בצורה קשה יותר – פרט לחוטף אמדי קוליבאלי שחוסל, נהרגו גם ארבעה בני ערובה וארבעה אנשים נוספים נפצעו באורח קשה. תקלה נוספת שקרתה הייתה הימלטותו של חוטף נוסף – ככל הנראה חייאת בומדיין, חברתו לחיים לשעבר של החוטף. עם זאת, לא ברור אם הארבעה נרצחו על ידי השניים או שהם נהרגו במהלך המבצע. כמו כן, 15 שבויים חולצו בשלום, כך שהתקרית הייתה עלולה להיגמר עם תוצאה קשה אף יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
צלפים בסמוך לזירה בה על פי החשד מתבצרים מבצעי הפיגוע במערכת העיתון שארלי הבדו עם בן ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
צלפים בגג הסמוך למפעל שבו התבצרו האחים קואשי, היום/רויטרס

"אני עדיין שואל את עצמי את השאלה מדוע שני האחים יצאו מהמפעל", אמר פרופ' גנור. "כנראה שהם לא ידעו שיש גם בני ערובה במעדנייה. היציאה שלהם גרמה לכוחות הביטחון לפעול באופן מידי במרכול. זה לא היה הזמן המועדף לכוחות הביטחון הצרפתיים, משום שהם לא היו מוכנים. לכן, גם היו נפגעים בקרב בני הערובה ואנשי הביטחון. לדבריו, "הייתה תקלה בדלת בעת הפריצה".

עוד הסביר גנור כי "הפיגוע במשרדי העיתון שונה מפיגועים אחרים שהיו באירופה. לא מדובר בפיגוע אווירה. זהו פיגוע מתוכנן ומשולב. הייתה להם כוונה להימלט והם לא הצליחו. יכול להיות שזו תהיה סנונית שתבשר על הבאות". בתום שני האירועים, פרסמה רשת הטלוויזיה הצרפתית BFM הקלטה של שיחות שערכה עם שריף קואשי ועם קוליבאלי בזמן התבצרותם. לטענת קואשי, הוא אומן ומומן על י די ארגון אל-קאעדה בתימן וקוליבאלי טען כי הוא פעיל בארגון "המדינה האיסלאמית".

עוד כתבות בנושא מתקפות הטרור בצרפת:
ראש ממשלת צרפת: "גל הטרור - כישלון של המודיעין"
ארבעה נרצחו במרכול היהודי בפריז, מצוד אחר חשוד שנמלט
עדות מהפיגוע בפריז: "אחי הספיק להיאבק עם המחבל, ואז נורה"

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully