וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

כולם שרלי

מדליקים נרות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, ינואר 2015. רויטרס
מדליקים נרות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, ינואר 2015/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תיערך בפריז עצרת זיכרון המונית לגינוי פיגועי הטרור בעיר בימים האחרונים. באירוע, שאורגן ביוזמת מנהיגי מפלגות השמאל בצרפת, צפויים להשתתף מאות אלפי בני אדם, לצד פוליטיקאים בכירים מהמדינה, בראשות הנשיא פרנסואה הולנד, ובכירים ממדינות נוספות, בין היתר מבריטניה, מגרמניה וממוסדות האיחוד האירופי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע אמש רשמית שלא ימריא לפריז בשל שיקולים ביטחוניים, ישתתף גם הוא בסופו של דבר, אחרי ששינה את עמדתו לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן הודיע על החלטתו להגיע לעצרת. גם שר הכלכלה נפתלי בנט צפוי להשתתף.

רגע האמת של ויויאן אמסלם

גט. רני רהב,
גט/רני רהב

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך בלוס אנג'לס טקס גלובוס הזהב ה-72 במספר. טקס פרסי הקולנוע השני ביוקרתו, שנחשב כאינדיקטור הטוב ביותר לקראת האוסקר, יחלק כמו בכל שנה פסלנים מוזהבים לנבחרי השנה של הוליווד. הסרטים המובילים במספר המועמדויות הם "בירדמן" עם שבע ו"התבגרות" ו"משחקי החיקוי" עם חמש כל אחד, בעוד שאותנו תעניין בעיקר קטגוריית הסרט הזר, שבה מתמודד "גט" הישראלי. סרטם של רונית ושלומי אלקבץ מתחרה מול "אידה" הפולני ו-"לוויתן" הרוסי, שנחשבים לשני הפייבוריטים לזכייה, וכן מול "פורס מאז'ור" השבדי ו"טנג'רין" האסטוני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ישר בצומת

רפאל איתן. GettyImages
רפאל איתן/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 86 שנה נולד רפאל איתן. הרמטכ"ל ה-11 ייזכר בשל המשמעת הקפדנית שהנחיל בצה"ל, ויוזמת גיוסם של "נערי רפול" לצבא במטרה לשלב נערי מיעוטי יכולת בחברה. אחרי שחרורו הקים איתן, שהפך לדמות ציבורית פופולרית בשל שפתו הייחודית והישירה, מפלגה חדשה בשם צומת שהפתיעה כשזכתה בשמונה מנדטים בבחירות 1992. איתן שימש כשר החקלאות ואיכות הסביבה בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו, אך לאחר שתנועתו לא עברה את אחוז החסימה בבחירות 1999 פרש מהחיים הפוליטיים. ב-23 בנובמר 2004 הוא מצא את מותו בתאונה בנמל אשדוד, כשנחשול מים פגע בו, העיף אותו לים והטביע אותו.

הגיבורה של אנה פרנק

אנה פרנק. Anne Frank Center, HO, AP
אנה פרנק/AP, Anne Frank Center, HO

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חמש שנים הלכה לעולמה מיפ חיס, האישה שהחביאה את אנה פרנק ומשפחתה בתקופת השואה. חיס, שעבדה כעוזרת של אביה של פרנק, הסתירה אותה, את אחותה וארבעה יהודים נוספים בעליית הגג מעל המשרד של אביה במשך 25 חודשים, והעבירה להם משלוחי מזון תוך כדי סיכון חייה. ב-1944 פשטו הכוחות הנאצים על המחבוא ופרנק נשלחה למחנה הריכוז ברגן בלזן, שם נספתה בגיל 15. חיס, שאספה את החומרים שכתבה פרנק בימיה במחבוא, העבירה אותם לאביה בתום המלחמה, ועזרה לו לפרסם את "יומנה של אנה פרנק", שנמכר בעשרות מיליוני עותקים ברחבי העולם.

אין עשן בלי אש

ילדה שוברת סיגריה. ShutterStock
ילדה שוברת סיגריה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 51 שנה פורסם המסמך הרשמי הראשון של ממשלת ארצות הברית, שקישר בין עישון סיגריות למחלת הסרטן. גם בשנים שקדמו לכך היו עדויות שונות לכך שהעישון מזיק לבריאות, אך תחילתו של עידן המאבק הרפואי בטבק היה עם פרסום הדוח 'עישון ובריאות' של לות'ר טרי, ראש מינהל בריאות הציבור האמריקאי, שפסק שישנו קשר סיבתי תלוי מינון ומשך בין עישון סיגריות לסרטן ריאה ומחלות קרדיווסקולריות. בשנה החולפת פורסם מחקר שהראה שמ-1964 עד 2012 נמנעו בארצות הברית כשמונה מיליון מקרי מוות בזכות התכניות השונות להגבלת העישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully