וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה עם המפלצת האימתנית שפינתה את השלג בבירה

8.1.2015 / 11:52

ביממה האחרונה הפעילה עיריית ירושלים ארבע מפזרות מלח ענקיות, שכל אחת מהן נשאה לא פחות מ-4 טונות. כך נשמרה שגרת החיים התקינה ונמנעו מראות של תושבים נצורים ללא מים ומזון, כפי שהיו בסופה בשנה שעברה

צילום: יאיר אלטמן, עריכה: מתן חדד

עיריית ירושלים וכוחות ההצלה הפיקו לקחים מהסופה הקשה שפקדה את העיר בחורף שעבר, ונערכו היטב לסופה הנוכחית. כבישים חסומים, תושבים נצורים ללא מזון או אמצעי חימום וקשישים ללא חשמל – מחזות כגון אלו לא ראינו השנה. הודות לעבודה מתואמת ומאומצת הצירים הראשיים בבירה נותרו פתוחים ואפשרו את המשך ניהול חיי השגרה התקינים. צי הכולל לא פחות מ-194 מפלסות שלג, טרקטורים ומפזרות מלח עבד ללא הפסקה במהלך היממה האחרונה כדי לפנות את השלג שהצטבר על הכבישים המרכזיים בעיר.

מתוך מאות הכלים ההנדסיים הכבדים שפעלו אתמול והיום (חמישי), העמידה עיריית ירושלים, בין השאר, ארבע מפזרות מלח ענקיות. כל אחת כזו היא מפלצת אימתנית הנישאת על גבי משאית, ובה ארבעה טונות של מלח. מערכת משוכללת מאפשרת לשלוט בכמות ובאופן הפיזור, ובכך לאפשר גיחות של עד 35 קילומטרים של פיזור מלח עד למילוי המטען הבא.

הסופה הגדולה || כל הסיפורים החמים בוואלה! חדשות:
שלג כבד בצפון, חסימות כבישים בכל הארץ: עדכונים שוטפים
היום השני של הסופה: 2,800 בתים עדיין בלי חשמל
נשארים בבית: באילו יישובים אין לימודים הבוקר? הרשימה המלאה

מפזרות מלח פינו את השלג בירושלים. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
אחת ממפזרות המלח בפעולה, הלילה בירושלים/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

"מדובר במערכת שמורכבת על גבי משאית ועולה רבע מיליון שקלים", הסביר בגאווה ג'וני כתיב, בן 52, אחראי מדור תחבורה, תפעול והדרכה בעיריית ירושלים ונהג כלי הנדסי כבד מזה 26 שנים. "על המפעיל לבחון את המצב בשטח ועל פיו להחליט איזו כמות לפזר ובאיזה אופן. מדובר במערכת משוכללת ובאמצעות מחשב השליטה המפעיל יכול לשלוט על כמות הפיזור ועל היקפו – או רוחב נתיב הפיזור שתלוי בתוואי השטח שעליו אתה עובד, עד ארבעה נתיבים. ככל שהשלג שירד כבד יותר, כך אשתמש בכמות מלח גדולה יותר, אך כך גם אסיים פחות קילומטרים עד המילוי. החישוב הנכון הזה, שבנוי על מקצועיות וניסיון, הוא עיקר תפקידו של מפעיל המפזרת".

"לעתים", הוא הוסיף, "אנו חוזרים כמה פעמים על אותו נתיב נסיעה, זאת במידה שהשלג ממשיך וכלי רכב נוסעים עליו ומהדקים אותו. במצב כזה עלול להיווצר מצב שבמסגרתו השלג יהפוך לשכבת קרח על הכביש, דבר אשר עלול לגרום להחלקה". לדבריו, "המלח מונע את קפיאתו של השלג והפיכתו לקרח, אך גם מזרז את המסתו ולמעשה מפרק אותו. פעולה נכונה של המפעיל יכולה להשאיר את הנתיב פנוי לנסיעה בין שעתיים למספר שעות. הכול תלוי בתנאי מזג האוויר".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ירושלים מושלגת. עומר מירון
שלג בירושלים, הלילה/עומר מירון
ירושלים מושלגת. עומר מירון
ירושלים מושלגת/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully