וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: "נשרוד למרות הצניחה במחירי הנפט"

הנסיך סלמאן, שממלא את מקומו של אחיו למחצה המלך עבדאללה, שמאושפז בשל דלקת ריאות מאז שבוע שעבר, התייחס לטלטלה הכלכלית. "המתיחות בשווקים נגרמת בשל האטה בצמיחה העולמית". המלך עבר ניתוח בהצלחה

יורש העצר הסעודי הנסיך סלמאן במהלך הנאום השנתי לאומה, 06 בינואר 2015. AP
יורש העצר הסעודי, הנסיך סלמאן, היום/AP

יורש העצר הסעודי, הנסיך סלמאן, הצהיר היום (שלישי) כי הממלכה תישאר יציבה למרות הצניחה במחרי הנפט. אחיו למחצה של המלך הקריא את ההודעה שנכתבה, כך נטען, על ידי המלך עבדאללה בן ה-90 המאושפז מזה שבוע בשל דלקת ריאות. לדברי המועצה המייעצת של המלך, עבדאללה עבר היום ניתוח מוצלח ומצבו יציב.

"ערב הסעודית תהנה מביטחון ומיציבות", ציטט הנסיך בן ה-79, המכהן גם כראש הממשלה וכשר הביטחון, את דבריו של המלך הקשיש. "השווקים עדים למתיחות הנגרמת בשל כמה גורמים, בעיקר בשל הצמיחה האטית של הכלכלה העולמית. המתיחות הזאת אינה חדשה לנו והתמודדנו עמה בעבר עם נחישות, עם חוכמה ועם ניסיון. נתמודד עם ההתפתחויות האחרונות בשווקים באותה דרך".

ראש המועצה המייעצת (מועצת השורא), עבדאללה א-שייח, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה כי ההליך הרפואי שעבר המלך בוצע בהצלחה. מאז השבוע שעבר מאושפז המלך עבדאללה במרכז הרפואי "עבד אל-עזיז" בבירה ריאד. למלך הוחדרו לאחרונה צינורות שאמורים לסייע לו בנשימתו והוא צפוי לשהות בטיפול לפחות עד לתום החורף.

העיסוק בבריאותו של השליט הקשיש מגיע על רקע צניחת מחירי הנפט לשפל של חמש שנים וחצי. ערב הסעודית עומדת בראש הארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) והיא מתעקשת לשמור על תפוקת הנפט היומית, על אף הירידה התלולה בתמורה עבור ייצוא החביות. בימים האחרונים ירד מחיר חבית נפט אל מתחת ל-50 דולרים והיום נקבע מחירה על 48.25 דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully