וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מלך סעודיה אושפז בבית החולים

31.12.2014 / 16:41

לא נמסר פירוט על מצבו הרפואי של המלך בן ה-90. הבורסה הסעודית צנחה ביותר מ-5%. בשנים האחרונות החמיר מצבו של עבדאללה, הממעט להופיע בציבור. הוא נותח 4 פעמים ונעזר בצינור חמצן ובכיסא גלגלים

עבדאללה מלך סעודיה עם הנשיא אובמה – רוודת חוריים, ערב הסעודית, יוני 2014. AP
המלך עבדאללה בפגישה עם הנשיא ברק אובמה בחודש יוני/AP

עבדאללה מלך סעודיה אושפז הבוקר (רביעי) לבדיקות רפואיות. המלך בן ה-90 שוהה במרכז הרפואי עבדולעזיז בבירה ריאד. לא נמסרו פרטים נוספים על מצבו.

בעקבות פרסום הידיעה, צנחה הבורסה הסעודית ביותר מ-5%. בריאותו של המלך הידרדרה בהדרגה בשנים האחרונות. הוא שני ניתוחים בארה"ב ב-2010 כדי לתקן פריצות דיסק בגבו, ונזקק לתקופות החלמה ממושכות שבמהלכן נעדר מארצו. ב-2011 ו-ב-2012 עבר שני ניתוחים נוספו בגבו, הפעם בסעודיה.

בחודשים האחרונים צולם המלך ישוב על כיסא גלגלים. בחודש מרץ פרסם הארמון הסעודי תצלומים בהם הוא נראה נעזר בצינור חמצן, בפגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. בחודש יוני בא המלך למרוקו לטיפול רפואי, ובדרכו חזרה עצר בקהיר לפגישה עם נשיא מצרים סיסי. הפגישה נערכה בתוך המטוס, ככל הנראה משום שהמלך לא הצליח לרדת.

מצבו הרפואי של עבדאללה זוכה לסיקור נרחב בממלכה, שכן כל שינוי בהנהגת המדינה עלול להשפיע רבות על יציבות המדינה, שהיא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם. ערב הסעודית היא מונרכיה מוחלטת ללא פרלמנט, ולמלך יש שליטה בלעדית בחקיקה ועל מינוי הממשלה.

יורש העצר המיועד הוא אחיו למחצה של עבדאללה, סלמאן בן ה-79, המכהן כראש הממשלה ושר ההגנה.

עבדאללה ירש את הכתר ב-2005 והיה למלך השישי של ערב הסעודית. ואולם, הוא למעשה שלט בממלכה כבר מאמצע שנות ה-90, כאשר אחיו למחצה, המלך פהד, עבר שבץ מוחי ואיבד את היכולת לשלוט בארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully