וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נרשם מחסור בגזרים

שלג בירושלים, ינואר 2013. דוברות כבאות והצלה ירושלים,
שלג בירושלים, ינואר 2013/דוברות כבאות והצלה ירושלים

אתם ודאי מרגישים שאחרי כל ההכנות, הסופה כבר כאן ולפחות היום היא כאן כדאי להישאר. אם אתם תלמידים שמתגוררים באיזורים המועדים כמו ירושלים והסביבה ורמת הגולן כדאי לכם לבדוק האם הלימודים מתקיימים לפני שאתם יוצאים מהפוך החם. כמה רשויות כבר הודיעו אתמול בערב על ביטול הלימודים והבוקר ודאי יצטרפו אליהן יישובים נוספים. אז מה כדאי לעשות היום? האמיצים יכולים להתלבש חם-חם ולצאת לשחק בפתותים הלבנים. זה מומלץ רק למי שמתגורר ביישובים שהתכסו שמיכה לבנה, ליתר אנחנו ממליצים שלא להגיע לאזור, שכן ממילא הרשויות מתכוונות לסגור את הכבישים.

לעולם לא עוד

קאנצלר גרמניה המערבית קונרד אדנאואר חותם על הסכם השילומים, 10 ספטמבר 2014. AP
חותמים על הסכם השילומים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 63 שנה התקיימה במדינת ישראל הצעירה הפגנה סוערת נגד הסכם השילומים. יממה לפני כן עלתה לדיון בכנסת שאלת ההסכם במסגרתו היתה אמורה גרמניה להעביר לישראל פיצוי של כשלושה מיליארד מארק על הנזק והסבל שנגרם ליהודים בשואה. ההסכם הזה עורר מחאה חריפה ובמסגרתו עלו המפגינים הזועמים לכנסת ולמרות נסיונות המשטרה לחסום אותם, הצליחו כמה מהם להגיע למשכן ולהשליך פנימה אבנים. בספטמבר 1952 נחתם לבסוף ההסכם שהביא לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל וגרמניה. על פי נתוני הקרן לרווחת ניצולי השואה שפורסמו ביום הזכרון האחרון חיו בישראל 193 אלף ניצולים וכ-50 אלף מהם חיים מתחת לקו העוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עברית שפה יפה

אליעזר בן יהודה 1933. לשכת העיתונות הממשלתית
בן יהודה. האיש, לא הרחוב/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שאליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית, נולד בדיוק היום לפני 157 שנה. בלעדיו לא הייתם יכולים ללכת על המדרכה ולאכול גלידה או אם נקלעתם לצרה להשתמש באקדח ומלט. לא הייתם יכולים להשתמש במילים הללו פשוט כי הוא זה שיצר או חידש אותן. לפני שלוש שנים נקבע יום הולדתו כיום הלשון העברית, בו מעלים את המודעות לקידום מעמדה של הלשון העברית בישראל ובעולם. אם בן יהודה היה חי היום מעניין מה היה לו לומר על הסלפי והאינסטוש.

מדריד .Vs מדריד

אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד. GettyImages
אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד/GettyImages

אתם צריכים לדעת שאנחנו אמנם רק בינואר, אבל בספרד כבר ייערך משחק ענק, ולא – זה לא הקלאסיקו. האלופה אתלטיקו מדריד תארח את אלופת אירופה ריאל מדריד, במסגרת שמינית גמר הגביע הספרדי, "גביע המלך". המפגש, שיהיה שחזור של גמר ליגת האלופות ממאי האחרון, ישמש הזדמנות טובה עבור ריאל להתאושש מהפסד הליגה ביום ראשון לוולנסיה, שקטע רצף של 22 ניצחונות בכל המסגרות. אתלטיקו, מבחינתה, מעוניינת להנחית מכה מוראלית למחזיקת הגביע הספרדי, ממנה היא מרוחקת נקודה אחת בלבד בטבלת הליגה. מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה כבר הוכיח בשנתיים האחרונות כי כל עוד הוא על הקווים, ניצחון של הבלאנקוס בדרבי העירוני רחוק מלהיות ודאי.

המאמי הלאומי

רן דנקר. רפי דלויה,
רן דנקר/רפי דלויה

אתם צריכים לדעת שחליל דנקר מציין היום 31 חורפים. אם הרמתם גבה בתמהון נזכיר לכם שאתם מכירים אותו ודאי בשם שאימץ לעצמו בגיל 7 –רן. כן רן דנקר שכבש את המסך בתפקיד בסדרה "השיר שלנו" כבש אז גם את לבה של המאמי הלאומית נינט . אחר כך הוא פצח בקריירת זמרה מוצלחת עם עילי בוטנר וגם זנח אותנו לטובת ניו יורק אבל עכשיו הוא כאן וממש עכשיו אפשר לראות אותו על המסך בתפקיד רציני בסדרה "תא גורדין", שאגב נמכרה לשידור בחו"ל ונבחרה על ידי העיתון הבריטי "גרדיאן" כאחת משש סדרות הטלוויזיה הבינלאומיות הטובות בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • שלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully